[ad_1]
فرارو-در طول دو دهه تولید پژو ۲۰۶ هاچبک در ایران، شش تیپ وارد شده از جادههای کشور تولید شده است، اما اکنون از این شش تیپ تنها تیپ ۲ میشود. البته تا همین چند وقت پیش هم تیپ 5 تولید میشد که از دور خارج شد. اما حالا قرار است از گور برگشته دیگری به جمع بازماندگان بازگردد، یعنی ۲۰۶ تیپ ۳.
به گزارش فرارو، ۲۰۶ هاچبک ۲۴ سال قبل، از سوی شرکت خودروسازی پژو در فرانسه وارد بازار خودرو شد. حدود چهارسال بعد هم پای این ماشین به ایران باز شد. در این میان تیپ ۳ نیز در همان سال اولین کارش در جادهها آغاز شد و در نهایت ابتدای سال ۱۳۹۱ از دور خارج شد. حالا شرکت ایران خودرو با افزودن سقف شیشهای و برخی امکانات قرار است این هاچبک را دوباره روانه بازار کند.
ایران خودرو در زمان عرضه و تحویل این هاچ بک فیس لیفت گفته است که محصول ۲۰۶ تیپ ۳ با سقف شیشهای، آماده تولید و عرضه به بازار است، اما زمانی که مجوزهای لازم صادر میشود، این خودرو را به آنها تحویل میدهند.
در حال حاضر آبی پوشان جاده مخصوص قیمت نهایی پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشهای صحبتی به میان نیاورده اند، اما با توجه به قیمت ۲۳۳ میلیون تومان ۲۰۷ سقف شیشههای دندههای در کارخانه و قیمت ۳۶۲ میلیون تومان آن در بازار، احتمالاً لیفت جدید. ۲۰۶ تیپ ۳ نیز در همین بازه قیمتی و شاید اندکی کمتر به دست مشتریان ایران خودرو و متقاضیان در بازار برسد. احتمال احتمال قیمت کمتر به خاطر تفاوت در پیشرانه و فرم طراحی و امکانات ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشهای نسب به ۲۰۷ است.
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشهای چه فرقی با نسخه قدیمی دارد؟
نسخههای نسخههای ایران خودرو میگویند، محصولات جدید این شرکت در زمینههای فنی و امکانات، نسبت به پیشینهای توسعه یافتهاند. اما بررسیها نشان میدهد که نسخه جدید پژو ۲۰۶ تیپ ۳ در طراحی تغییر آنچنانی نیست و تنها در بخش امکانات، سقف شیشههای اضافه شده است.
علاوه بر این، آپشن به امکانات رفاهی اضافه شده است، تا این محصول با نسخه پایه تغییر کرده باشد. از جمله این آپشن ها می توانم به سیستم اتوماتک تهویه هوا، آیینه های جانبی برقی و شیشه بالابرهای برقی در عقب اشاره کرد.
در بخش فنی نیز چیز خاصی تغییر نکرده است. در واقع پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشهای به همان پیشرانه ۱.۴ لیتری TU3 مجهز است که در نسخه پایه آن موجود است و در حال حاضر تیپ ۲ نیز از آن بهره میبرد. این پیشرانه تولید قدرتی برابر با ۷۵ اسب بخار با ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور را دارد.
سیستم صوتی مانند کولر اتوماتیک، سیستم صوتی با قابلیت پشتیبانی از سی دی و سیستم ترمز ضد قفل ABS (ترمزهای عقب مانده در نسخه جدید پژو ۲۰۶ تیپ ۳ وجود دارد.
آیا پژو ۲۰۶ تیپ ۳ واقعا توسعه یافته است؟
در مورد ارتقا و توسعه پژو ۲۰۶ تیپ ۳ می شود گفت که قدری بزرگ صورت گرفته است. در واقع تغییر این خودرو به مدل ۲۰ سال قبل آنچنان قابل توجه نیست که حتی به چشم بیاید. مثلا همین سقف شیشههای را از ۲۰۶ تیپ ۳ بردارید، چه اتفاقی میافتد؟ دوباره به دو دهه قبل بر میگردیم.
در واقع این موضوع نشان میدهد که ایران خودرو دل از مدلهای پرطرفدار قدیمی خود نمیکند و همچنان در تولید آنها با عناوین متفاوت است. این در حالی است که شرکت فرانسوی سازنده این خودرو، بیش از یک دهه است که آن را تولید کرده و ۲۰۸ را جایگزین ۲۰۶ کرده است.
تصویری از پژو ۲۰۸ جایگزین ۲۰۶
۲۰۸ خودرویی اقتصادی است که تا همین دو سال پیش هم در اروپا به فروش میرسید و حالا کمپانی فرانسوی در نظر با ایجاد تغییرات اساسی در بخش فنی و طراحی، این هاچ بک را تمام الکتریکی کند.
[ad_2]