دیزل ژنراتور؛ بهترین قیمت و خرید انواع ژنراتور دیزلی

از دیزل ژنراتور در محیط های استفاده می کنند که به صورت پیوسته در مناطقی استفاده می شود که انرژی برق نیست. از جمله این مکان ها می توان به خط های انتقال گاز، پروژه های ساخت و ساز و عمرانی، صنایع کشتیرانی، استخراج معادن، استخراج و صنایع نفت و گاز را نام برد. استفاده از ژنراتور برق دیزلی ویژگی‌های بسیاری دربرداشته که با خرید آن خواهید توانست از آن‌ها برخوردار شوید. این ویژگی‌ها هر دیزلی را نسبت به سایر نوع‌ها متمایز می‌کند و به این روش افراد می‌توانند ژنراتور باکیفیتی را خریداری کنند.

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور پرکینز اولین موتور دیزل با دور بسیار بالا توسط شرکت پرکینز ساخته شد. این شرکت طی شش دوره رکورددار ساخت سریع ترین موتورهای دیزل است و همین امر موجب شهرت دیزل ژنراتور پرکینز شد.

دیزل ژنراتور دارای یک باتری است که معمولا بسته به برند و کیفیت قطعه، طول عمر مشخصی را می توان برای آن در نظر گرفت.

۴- استفاده از گلندهای مقاوم به نفوذ آب و گردو غبار جهت تابلو و ژنراتور (قسمتهای الکتریکی). همچنین ممکن است برای پشتیبانی / پیک شبکه (حتی از طریق اعمال برای ۲۰۰ساعت در سال) مورد استفاده قرار بگیرند.

هشدارهای امنیتی برای موتور دیزل ژنراتور تفاوتی با دیگر موتورهای دیزل ندارد. ملاحظاتی که باید برای ایمنی دیزل زنراتورها در نظر گرفته شود نه تنها شامل ایمنی خود شما بلکه شامل ایمنی خود ژنراتور و موتور ژنراتور نیز می‌شود.

اما در حالت کلی میزان مصرف، معمولا بستگی به پارامترهایی همانند اندازه دیزل ژنراتور و میزان بار آن دارد و بر این اساس تقریبی از مصرف را می توان بدست آورد. مصرف سوخت، مهم‌ترین بخش نیروگاه‌های دیزلی است و قیمت تمام شده برای کاربردهای توان، در حالی که قیمت اصلی الویت اساسی برای پشتیبانی ژنراتور است، باید در نظر گرفته شود. مصارف خاص متفاوت هستند اما یک پلنت دیزل جدید بین ۰٫۲۵ تا۰٫۲۸ لیتر از سوخت هر کیلووات ساعت را در ترمینال‌های ژنراتور مصرف خواهد کرد. آلترناتور به زبان ساده وسیله ایست که انرژی مکانیکی چرخشی را به انرژی الکتریکی تبدیل میکند که اینکار توسط دو قسمت اصلی آلترناتور یعنی سیم پیچی ثابت و سیم پیچی چرخشی انجام میشود.

از اصلی ترین نکات استعلام قبل از خرید از مراکز و نمایندگی های فروش است و اینکه آشنایی با اجزاء اصلی دیزل ژنراتور، چون قیمت هر کدام آنها بر روی قیمت اصلی دیزل تأثیر دارد.

سیستم پیشرفته کنترل این محصول، نظارت لازم را برای نوع فعالیت دستگاه امکان‌پذیر می‌سازد. دیزل نیروگاهی می‌تواند برای نیروگاه‌ها و مکان‌هایی که از برق شبکه‌ای برخوردار نیستند، مورد استفاده قرار بگیرد. تنوع مدل و نوع کارکرد اجزای مهم دیزل ژنراتور مانند کنترلر اختصاصی، اگزوز، شاسی، باتری و…

کربن سخت از احتراق ضعیف شکل می‌گیرد و بسیار خراشنده و ساینده است، سپس سبب افزایش مصرف سوخت می‌شود (دود آبی)، انتظار می‌رود که انسداد پیستون و فشار حفظ شود.

اما بسیاری عوامل دیگر نیز می‌توانند باعث افزایش یا کاهش در میزان مصرف گازوئیل در ژنراتور شوند. این موارد به طور کامل در مطلب “مصرف سوخت دیزل ژنراتور” توضیح داده شده‌اند. علاوه بر این اطلاعات بسیار دقیقی در خصوص راهنمای خرید ژنراتور و قیمت آن به دست خواهید آورد.

دیزل ژنراتور

این المان هادی ساخته شده از گرافیت یا مس ، باعث حفظ تماس الکتریکی کششی بین عنصر استاتیک و متحرک می شود. برای به انجام رساندن الزامات بار اضطراری در زمان قطعی برق یا کمبود ناگهانی برق استفاده می شوند. 2405 دارای حفاظت اتصال کوتاه خروجی کامل است و می توان از آن به عنوان منبع جریان استفاده کرد.

بارزترین قسمت این بخش، مخزن است که سوخت لازم را برای حداقل ۶ تا ۸ ساعت کار نگهداری می‌کند. در واحدهای کوچک و قابل حمل، این مخزن ممکن است در داخل محفظه ژنراتور باشد، یا برای واحدهای بزرگ‌تر، در یک ساختار خارجی جداگانه و دائمی نصب شود.

دیزل ژنراتور کاشانی

در مکان هایی مانند کمپ ها یا نمایشگاه ها و… که تنها برای مدت محدودی به برق نیاز است از مولد پایه استفاده می شود. به طور معمول پیک تقاضای۱۰۰٪ رتبه اولیه ekW را با ۱۰٪ ظرفیت بار اضافی برای استفاده در موقعیت های ضروری برای ماکزیمم یک ساعت در ۱۲ ساعت را دارا می باشد. واحد توان ظاهري KVA است براي اندازه گيري مصرف توان اجزاي غير مقاومتي از قبيل موتورها ، کامپيوترها و اغلب روشنايي غير رشته اي استفاده مي شود.

نمودار تخمین مصرف سوخت دیزل ژنراتور بر اساس اندازه ژنراتور و میزان توان ژنراتور در نظر گرفته شده است.

این نوع مولد به عنوان جایگزین در هنگام قطعی برق استفاده می شود و بنابراین واضح است که ممکن است تنها به مدت چند ساعت در هر ماه کار کند. لذا هنگامی که چنین ژنراتوری شروع به فعالیت می کند ممکن است با شرایط ویژه ای کار کند مانند ۱۰٪ بار اضافه که در طی زمان فعالیت ممکن است منظور شود. بنابراین لزوم وجود در اینجا بیشتر کشف کنید به عنوان منبع برق اضطراری روشن می شود. پنل کنترل بر روی قاب پایه ژنراتور بر روی پایه فولادی مقاوم یا ماژول قدرت نصب شده است.

درنتیجه دستگاه به عنوان برق پشتیبان جای برق شبکه را می‌گیرد و تمام دستگاه‌هایی که به برق نیاز دارند می‌توانند از انرژی برق تولیدی دستگاه استفاده کنند، حتی اگر برق شبکه اصلی وجود نداشته باشد. عموما دیزل ژنراتور ها از یک ژنراتور به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده اند.

پس از دریافت سوخت، احتراق شروع خواهد شد و با این کار پیستون‌های موجود شروع به حرکت می‌کنند و می‌توانند انرژی مکانیکی تولید کنند.

برچسب ها :برق ، بیست‌و‌سومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی صنعت برق ایران ، صنعت برق ، علی اکبر محرابیان ، وزارت نیرو

از این رو نوع اجزای موردنظر موجود در این دستگاه، علاوه بر عملکرد، قیمت اصلی آن را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند. کشور ژاپن با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های صنعتی، تولید انواع دیزل ژنراتور را طبق استاندارد جهانی به انجام رسانیده است.

مثلاً در موتور های با تعداد سیلندر های کم و قدرت پایین از یک فیلتر با اندازه کوچک استفاده می شود زیرا مقدار سوخت مصرفی و یا درخواستی موتور کم بوده و این فیلتر توانایی تصفیه این مقدار سوخت را دارد.

دیزل ژنراتور به دلیل مزایای بیشماری که برای مصرف کنندگان آن دارد، به یکی از محبوب ترین انواع ژنراتور در بازار تبدیل شده است. طبیعی است که تقاضا برای تولید و عرضه این دستگاه رو به افزایش باشد.

قابل کاربرد در فراهم کردن توان پیوسته برای یک بار ثابت تا رتبه کامل خروجی برای زمانهای نامحدود است. در واقع هم موتور باید توان تولید این نیرو را (که بر حسب اسب بخار نیز عنوان می شود) داشته باشد و هم ژنراتور باید بتواند با نیروی محرکهای که موتور تولید میکند این خروجی را بدهد.

این موتورهای دیزل عظیم با خروجی قدرت ۹۰۰۰۰ کیلو وات، به نوبه خود در حدود ۶۰ تا ۱۰۰ دور در دقیقه و ۱۵ متر ارتفاع دارند.

در صورتی که به هر دلیلی به برق شهری دسترسی نداشته باشید، می توانید از انواع دیزل ژنراتور استفاده کنید. دیزل ها در انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند و می توان از آن ها هم در مصارف خانگی و هم در کارخانجات صنعتی به خوبی استفاده کرد. با توجه به ضرورت استفاده از دیزل ژنراتور در صنایع، روش های نگهداری از آن و جلوگیری از خرابی دستگاه، اهمیت زیادی پیدا می کند.

امروزه موانع ضد صدا نیز وجود دارد که صاحبان مشاغل می توانند از آنها برای کاهش صدا در محل کار استفاده کنند.

این وسیله‌ی قدرتمند و مطمئن به وسیله‌ی سوخت دیزل، برق مورد نیاز را تولید می‌کند. کاهش مصرف سوخت مورد نیاز برای تأمین برق یکی از دلایل مهم اقتصادی بودن دیزل ژنراتور می‌باشد. هزینه برق شهری در مراکز تجاری، تولیدی و نیروگاهی بسیار بالا می‌باشد. از این رو با تهیه دیزل ژنراتور و تأمین سوخت گازوئیل آن می‌تواند با هزینه‌ای کمتر، برق موردنیاز برای فعالیت لازم را به دست آورد.

این رابط کاربری دیزل ژنراتور است و شامل ابزار های مدیریت و کنترل از جمله پریز برق و کنترل ولتاژ است. تولید کنندگان مختلف دیزل ژنراتور پانل کنترل های متنوع برای کنترل آسان دیزل ژنراتور تولید می کنند که برخی از این موارد در زیر ذکر شده است.

در طراحی اتاق همچنین پیشنهاد می شود که برای راحتی پرسنل بیشتر هوای خنک و خنک کافی فراهم شود. غالباً این امر به دریچه های بزرگ و احتمالاً فن های اضافی نیاز دارد.

ژنراتورها متشکل از دو بخش استاتور و روتور می باشند که
استاتور به بخش بیرونی ژنراتور متصل بوده و روتور متشکل از سیم پیچ هایی است که
به دور یک هسته ی آهنی پیچیده شده و به دلیل اتصال به میل لنگ هم زمان با موتور به چرخش درمی آید. موتور QSZ13 با تزریق سوخت XPI با فیلتراسیون سوخت 3 مرحله‌ای از کیفیت پایین سوخت محافظت می‌کند. آلترناتورهای سری S جدید، زیبایی شناسی و فناوری CoreCooling™ جدیدی را به بازار عرضه کرده اند. در تصویر زیر میتوانید اجزای تشکیل دهنده یک ژنراتور دیزلی را ببینید.

در برخی از موتور های تراکتور و کمباین، در ورودی پیش صافی یک توری نیز وجود دارد که ذرات درشت (مانند کاه و کلش و غیره) را می گیرد. کاسه پیش ساخته صافی را هنگام وجود و پر بودن گرد و خاک بایستی تخلیه نمود، ولی در برخی از موتور ها این پیش صافی دارای خاصیت خود تمیز کن است (مسی فرگوسن ۳۹۹).

آنچه به طور کلی کیفیت کوپله دیزل ژنراتور را متمایز میکند در ابتدا دقت اسمبل کردن دیزل و ژنراتور و بعد لوازم جانبی مصرفی به کار رفته در کوپله و تابلو کنترل دیزل ژنراتور است. اگر سوخت ژنراتور شما دیزل باشد، امکاناتی برای شما وجود دارد به عنوان مثال می توان سوخت را در چنین وسیله‌ای ذخیره کرد. از آنجایی که مهمترین چالش در این میان مخزن بزرگ سوخت خواهد بود، مونتاژ مورد نیاز قیمت سیستم را افزایش می‌دهد. به طور کلی می توان گفت که ژنراتورهای دیزلی عمر مفید طولانی تری دارند و همچنین قیمت آن ها از ژنراتورهای گازی پایین تر است.

بار، یعنی مقدار برق مورد استفاده توسط دستگاه¬ های مرتبط با سیستم تولید برق.

در برخی از ژنراتورها، هر بار که آلترناتور راه اندازی می شود، این آزمایش نشان دهنده به طور خودکار انجام می شود.

برای افزایش طول عمر قطعات و اطمینان از عملکرد صحیح دیزل زنراتور از سیستم روانکاو مراقبت نمود. ژنراتورها نیروی محرکه ی خود را به جز موتور دیزل می توانند از توربین های بادی و آبی و سایر محرک های ممکن دریافت کنند که البته تکنولوژی ساخت و مشخصات فنی متفاوتی را در هریک از حالت های مذکور خواهند داشت. در حالت کلی دیزل ژنراتورها به علت مواد خاصی که از آن ساخته می شوند و ساده تر بودن فرایند ساخت و همچنین ساده تر بودن و کند کار تر بودن قطعاتشان، کمتر دچار خستگی می شوند. در صورتی که در ژنراتورهای گازی هزینه اولیه تهیه بسیار بیشتر بوده و تنها مزیت آن از نظر اقتصادی برای مصرف کننده، تامین آسان تر سوخت آن است.

دیزل ژنراتورها از ترکیبی از یک ژنراتور الکتریکی و یک موتور دیزل برای تولید برق استفاده می کنند. دیزل ژنراتور ولوو با تبدیل انرژی شیمیایی موجود در
سوخت دیزل به انرژی مکانیکی با استفاده از موتور دیزل کار می کند. همانطور که موتور
دیزل ژنراتور ولوو کار می کند، انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی،
به شکل یک محور چرخان تبدیل می شود. موتور معمولاً مستقیماً از طریق فلایویل موتور
به یک دینام تک بلبرینگ کوپل می شود، اما گاهی اوقات در مورد دو دینام بلبرینگ از طریق
یک کوپلینگ انعطاف پذیر.

  • یکی از مهم‌ترین کاربردهای دیزل ژنراتور در صنایع معادن برای استخراج منابع طبیعی نظیر طلا، نقره یا حتی نفت از زیر زمین است.
  • هر کدام از دو قسمت اصلی یعنی موتور و آلترناتور دارای اجزا و بخش های مختلفی است که در ادامه به توضیح آن میپردازیم اما قبل از آن به توضیح دو بخش اصلی میپردازیم .
  • این کمپانی در سال ۱۹۱۸ در فرانسه شروع به فعالیت نموده و در سال ۲۰۰۹ میلادی توسط کمپانی ویچای (Weichai) چین خریداری شده است و مصحولات خود را بر اساس دستورالعمل ها و استانداردهای اروپایی با برند بائودین به بازار عرضه می کند.
  • موتور دیزلی، دستگاهی مستقل است که سوخت دیزلی را تبدیل به الکتریسیته می‌کند، از دو جز اصلی یکی موتور الکتریکی ودیگری ژنراتور ساخته شده است که با یکدیگر کار می‌کنند.

موتور دیزل ارزشمند ترین فعالیت را در سیستم بر عهده دارد که ایجاد انرژی مکانیکی لازمه ی ژنراتور می باشد و می بایست با توجه به نیرویی که لازم داریم توان دیزل را تنظیم نماییم. پانل‌های کنترل را می‌توان با سوئیچ انتقال اتوماتیک (ATS) برای حفظ تداوم قدرت الکتریکی ترکیب کرد. تشخیص قطع برق هنگامی که شبکه شما با قطعی مواجه است توسط این بخش صورت می‌گیرد. بسته به نوع دیزل ژنراتور مورد استفاده، ممکن است کنترل پنل گرم‌کن (موتور دیزل) برای زمانی تنظیم شود و پس از آن ژنراتور با استفاده از استارتر خودکار، شروع به کار بنماید.

دیزل ژنراتور کاترپیلار (Caterpilar) کاترپیلار یکی از قوی ترین و قابل اطمینان ترین دیزل ژنراتورها را برای بسیاری از برنامه های مختلف تولید می کند. از این رو شما می توانید مطمئن باشید که یک دیزل ژنراتور خاص کاترپیلار را برای هرنوع نیاز برق پیدا می کنید. این ژنراتور با توجه به استانداردهای جهانی برای مصرف سوخت کم و بهره وری بالا طراحی شده است. دیزل ژنراتور کاترپیلار در حالت آماده به کار، نیروی مداوم یا اولیه، قادر به ارائه انرژی و قدرت پاک، مقرون به صرفه و قابل اطمینان، به ویژه در شرایط سخت است.

پس به میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور که در بروشور آن آمده است توجه کنید. شرکت Aksa Generation  ضمانت ارائه عملکرد بهینه و قابلیت اطمینان را برای تمام مجموعه دیزل ژنراتورهایی که در کارخانه ساخته شده اند و آزمایش شده اند تضمین میکند . دیزل ژنراتورهای آکسا در عملکرد های برق اضطراری ، پرایم و کارکرد مداوم آماده به کار هستند.

شرکت کاترپیلار موتور دیزل و ژنراتور موجود در دیزل ژنراتور را خودش طراحی می‌کند. همین باعث شده که موتور دیزل و ژنراتور در دیزل ژنراتور کاترپیلار از هماهنگی خوبی برخوردار باشند.

یکی از قسمت هایی که در دیزل ژنراتور مورد استفاده قرار می گیرد کانوپی است. یکی از خصوصیات و ویژگی هایی که این قطعه دارد این است که دارای عایق بندی صوتی بسیار مناسبی است که می توان گفت این عایق بندی صدای دیزل ژنراتور را بسیار کم می‌کند.

استفاده دیزل ژنراتور در بسیاری مشاغل متفاوت در سراسر جهان می باشد. به طور معمول در مکان های روستایی که به شبکه برق متصل هستند راه اندازی می شوند و می توانند به عنوان منبع اصلی برق یا سیستم پشتیبان استفاده شوند. از ژنراتورهای دیزل می توان برای جبران نیاز به حداکثر قدرت در شبکه استفاده کرد زیرا می توان آنها را بدون ایجاد زمان تأخیر به سرعت روشن و خاموش کرد. آلترناتور های مورد استفاده در تنظیمات تجاری از ۸ کیلو وات تا ۲۰۰۰ کیلو وات متغیر هستند.

این فرآیند زمانی شروع می‌شود که یک موتور دیزلی احتراقی مقداری از انرژی شیمیایی موجود در سوخت را به انرژی مکانیکی دوار تبدیل می‌کند. نحوه کار دیزل ژنراتور بر پایه بهره‌گیری آلترناتور از نیروی مکانیکی موتور است. تولید برق توسط آلترناتور (دینام)، از طریق سیمی که در یک میدان مغناطیسی حرکت می‌کند و بارهای الکتریکی را القا می‌کند، انجام می‌شود. دیزل ژنراتور ها در ایران معمولا و بین عموم مردم به عنوان برق اضطراری شناخته می شود چرا که در هنگامی که برق شهری ندارید یا در دسترس نیست برای شما عمل تولید برق را انجام می دهد .

ممکن است شما هم از نحوه کارکرد ژنراتور خبر نداشته باشید و ندانید که چطور با آن کار کنید. چگونگی کارکرد ژنراتور دیزلی مسئله حائز اهمیتی است که باید به آن توجه کنید. نحوه کار به این صورت است که در ابتدا سوختی که توسط آن دریافت می‌گردد به انرژی مکانیکی تبدیل خواهد شد. پس از اینکه سوخت فرستاده شده توسط مخزن دریافت شد، پمپ سوخت مقدار آن را به وسیله لوله کشی به موتور می‌فرستد و آن نیز قادر به دریافت سوخت مورد نیاز است.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

رشد برق‌آسای پادکست؛ قدرت جدید جهانِ رسانه رشد برق‌آسای پادکست؛ قدرت جدید جهانِ رسانه
معرفی اکانت اسپاتیفای: همه چیزی که باید بدانید
بهترین سایت شرط بندی انفجار: راهنمای کامل برای علاقه‌مندان به بازی‌های انفجار
با سایت شرط بندی کرش رویال به یک تجربه جدید از بازی آنلاین دست پیدا کنید
بررسی خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سئو گروه تلگرام @SEOPREM
تماس با ما
این وب‌سایت محتوا را با استفاده از هوش مصنوعی و داده‌های اینترنتی تولید می‌کند و از صحت محتوای ارائه شده مبرا است و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.