بوئینگ در حال آزمایش فناوری برای خنثی سازی خطرات موشک های مافوق صوت است

آژانس تحقیقات دفاعی پیشرفته پنتاگون آزمایش رهگیر مافوق صوت خود را به بوئینگ واگذار کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، آژانس تحقیقات پیشرفته دفاعی پنتاگون (دارپا) بوئینگ را برای توسعه نمونه اولیه و انجام آزمایش پروازی محاصره مافوق صوت Glide Breaker انتخاب کرده است.

رهگیر سلاحی است که برای از بین بردن موشک های دیگر در میانه پرواز قبل از رسیدن به اهدافشان طراحی شده است.

Glidebreaker یک جهش برنامه ریزی شده بزرگ به جلو در دفاع موشکی است، زیرا برای هدف قرار دادن یک کلاس از تسلیحات بسیار قابل مانور به نام موشک های مافوق صوت طراحی شده است که قادر به حرکت زیگزاگی و مانورهای ناگهانی در حین حرکت در جو زمین با سرعت 5 ماخ یا بالاتر طراحی شده است. . لازم به ذکر است که 1 ماخ برابر با سرعت صوت است و در سطح دریا تقریباً 1234 کیلومتر در ساعت است.

جیل گریفین، مدیر اجرایی تسلیحات پیشرفته Phantom Works در شرکت بوئینگ، در بیانیه ای با اعلام قرارداد چهار ساله با دارپا، که شامل آزمایش تونل باد می شود، گفت: دستگاه های مافوق صوت یکی از خطرناک ترین و سریع ترین تهدیدها هستند. تست پرواز نمونه اولیه Glidebreaker.. آنها نگرانی های امنیت ملی دارند. ما بر بینش‌های تکنولوژیکی مورد نیاز برای توسعه بیشتر قابلیت‌های ضد مافوق صوت و دفاع از کشورمان در برابر تهدیدات آینده تمرکز می‌کنیم.

قرارداد بوئینگ با دارپا شبیه‌سازی‌هایی را ارائه می‌کند که طراحی‌های پرواز را با استفاده از مطالعات تونل باد ارزیابی می‌کند، همچنین مدل‌های رایانه‌ای از آنچه به عنوان دینامیک سیالات محاسباتی شناخته می‌شود، نحوه تعامل یک سیال – در این مورد هوا – با بدنه‌ای مانند موشک رهگیر را ارزیابی می‌کند.

به‌علاوه، بوئینگ در حال انجام آزمایش‌هایی است تا ارزیابی کند که چگونه پایه‌های جت گلاید بریکر بر عملکرد کلی آیرودینامیکی آن در حین پرتاب تأثیر می‌گذارد تا به مانور خودرو در موقعیت رهگیری و شکست سلاح‌های مافوق صوت در پرواز کمک کند.

از آنجا که گلایدبریک، بر خلاف سیستم‌های تسلیحاتی قبلی، برای رهگیری فناوری‌های در حال توسعه سریع طراحی شده بود، بوئینگ مجبور بود از شبیه‌سازی‌هایی استفاده کند که تعامل بین هوا و رهگیر را در سرعت‌ها و ارتفاعات بسیار زیاد مدل‌سازی می‌کرد.

گریفین می گوید: «ما در حال کار بر روی فناوری های پیشرفته برای ردیابی اشیاء بسیار سریع در محیط های بسیار پویا هستیم.

در اطلاعیه قرارداد پنتاگون از 8 سپتامبر، ارزش قرارداد توسعه گلایدرهای بوئینگ با دارپا معادل 70 میلیون و 554 هزار و 525 دلار عنوان شده است.

در حالی که چند تصویر مفهومی توسط دارپا منتشر شده است، اطلاعات کمی در مورد طراحی نهایی Glide Breaker یا قابلیت های کلی آن وجود دارد. وب سایت رسمی دارپا جزئیات این برنامه را منتشر نکرد.

بوئینگ می‌گوید این قرارداد که اکنون در مرحله دوم خود است، زمینه را برای رهگیرهای عملیاتی آینده فراهم می‌کند که می‌توانند با تهدید دائمی موشک‌های مافوق صوت مقابله کنند.

در سال 2020، پیمانکار هوافضا Aerojet Rocketdyne یک قرارداد مرحله اول به ارزش حدود 20 میلیون دلار برای توسعه “فناوری های توانمند” برای Glidebreaker دریافت کرد.

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

بررسی خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سئو گروه تلگرام @SEOPREM
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای افراد علاقمند به این فناوری جدید
توضیحاتی در مورد شرط بندی انفجار
بازی انفجار: سرگرمی معتادانه یا راهکار مالی آینده؟
سایت dancebet: جایگاه جدید پیش‌بینی در دنیای رقص
تماس با ما