[ad_1]
فرارو- فناوری صنعت خودرو معتقد است، در حال حاضر بازار چشم انتظار تعیین تکلیف مذاکرات برجام است، از سویی با توجه به اینکه قیمت دلار با نوسانات جزئی روبرو است، در بازار خودرو در طول یک روز، دو میلیون خودرو از خودروها ارزان شده است. در مقابل فردای آن روز خودروها همین میزان با افزایش قیمت روبرو میشوند، بنابراین در حال حاضر در حال حاضر راکد و خرید و فروش بسیار کمی در آن انجام میشود.
به گزارش فرارو، به زعم تحلیلگران صنعت خودرو، بزرگترین مشکل این صنعت انحصاری آن است و تا زمانی که ما شاهد رقابتپذیری صنعت خودرو باشیم، نمیتوانیم انتظار داشته باشیم که خودرو محصولات متنوع و با کیفیت با قیمت اقتصادی تولید و در بازار عرضه شود. این در حالی است که با احیای برجام و ورود شرکتهای خارجی خودروسازان تا حدودی میتوان این روند را تغییر داد، باید دید که خودروسازان خارجی در سال ۲۰۱۵ دوباره به ایران خواهند آمد.
وی افزود: با توجه به فضایی که وجود دارد، در حال حاضر نمیتوان ریزش آنچنانی برای قیمت خودرو متصور بود، اما اگر برجام احیا شود، بازار با یک شوک خواهد شد، اما با توجه به اینکه به نظر نمیرسد، دلار با قیمت کاهش مییابد. آنچنانی میشود، حتی در صورت احیای برجام، در بازار خودرو نیز قیمتها ممکن است، با یک شوک کاهشی همراه شود، اما دوباره بعد از مدتی قیمتها به سر جای خود باز خواهند گشت.
فربد زاوه کارشناس بازار خودرو در گفتگو با فرارو با توجه به قیمتها در بازار در چند سال گذشته با افزایش بسیار زیاد بوده است. تا زمانی که ما در کشور تورم داریم و ساختارهای اقتصادی معیوب را داریم، نمی توانم قیمت خودرو را کاهش دهد.
وی افزود: خیلی ممکن است با احیای برجام یک شوک به بازار وارد شود، اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور همواریخته با تورم است، بعد از مدتی قیمتها دوباره به سر جای خود باز میگردند، از سویی در حال حاضر با توجه به این موضوع. به این دلیل که مردم برای خرید خودرو بسیار کاهش یافته، خرید و فروش زیادی انجام نمی دهند، بازار در رکود به سر می برد.
زاوه همچنین در پاسخ به این سوال که آزادسازی خودرو چه تأثیری میتواند بر روی بازار خودروهای وارداتی و داخلی داشته باشد، بیان میکند: این موضوع در بازار خودروهای تولیدی تأثیر زیادی دارد، در حال حاضر به دلیل ممنوعیت چند ساله وجود دارد، خودروها. لوکس با حباب قیمتی بسیار زیاد شده است، حال اگر خودرو در نهایت وارد شود و در سال آینده به طور کامل آزاد شود، قیمت خودروهای تولیدی را نشان دهد.
زاوه با اشاره به این که قیمت خودروهای وارداتی در چند سال افزایش با افزایش بیش از 12 برابر بوده است، مشخص شده است: دلیل اصلی این رشد افسار گسیخته قیمت خودروهای تولیدی بیشتر در برخی از مدلهای لوکس است که حتی بیشتر از خودروهای داخلی بالا رفته است. ممنوعیت واردات خودرو بوده است، بنابراین اگر از کشمکشهای زیادی در این رابطه استفاده شود، ممنوعیت به طور کامل و برای خودروهای برداشته میشود، میتوان انتظار داشت که این مدل از مدلها به نوعی تولید شود و بازاری از این وضعیت باشد که در آن قرار گیرد. ، خارج شود.
این کارشناس صنعت خودرو گفت: اما در اثر افزایشی بر روی خودروهای ساخت داخل نمیتوانست، بنابراین خودروهای پرتیراژ داخلی با سرگیری واردات نمیتوانند قیمت را کاهش دهند، این در حالی است که اگر دولت خودرو را کنترل کند، باید بخواهد. در سیاستهای کلان اقتصادی حاکم بر یک کشور یک نظر اساسی تغییر میکند، زیرا تا زمانی که ما با این شیوه از سیاستگذاری اقتصادی استفاده کنیم، به هیچ عنوان نمیتوانیم ثبات و آرامش را در بازار خودرو حفظ کنیم.
زاوه با توجه به اینکه دولت باید پولی ریخته شود و پاشها را در بودجه بسازد، خاطر نشان کرد: آسیب دیدگانی که هیج کار و درستی ندارند، از منابع بودجه مشخص می شوند و در مقابل دولت برای جبران هزینه های خود اقدام به چاپ پول و یا استقرار می کنند. از بانک مرکزی میکند که این موضوع باعث افزایش تورم افسار گسیهای اقتصاد کشور میشود، بنابراین تا زمانی که چنین چرخهای ادامه داشته باشد، قیمتها در تمامی بازارها از جمله خودرو در سال آینده ممکن است ناپذیر باشد، هر چند که ممکن است رشد کند. قیمت ها کند شود.
[ad_2]