چنگان سی سی مدل ۲۰۲۲، یک کپی از سدانهای هیوندی

[ad_1]

فرارو- سدان ریتون CC که سال‌ها به عنوان پرچمدار سدان‌های چنگان در بازار چین حضور داشتند، اکنون نسخه ۲۰۲۲ آن وارد فاز فروش شده است. هر چند چنگان در نسخه جدید تغییرات محسوس اعمال و فرم طراحی مشابه به سدانهای هیوندای است.

به گزارش فرارو، ریتون CC دیگر پرچمدار سدان‌های چنگان نیست و جای خود را به UNI-V داده است. اما همچنان در چین و برخی کشورهای آسیایی طرفدار دارد. قیمت این در بازارهای جهانی بین ۱۵ تا ۱۸ هزار دلار است که در مقایسه با رقبای خود، معقول به نظر می‌رسد.

مقایسه ریتون CC مدل ۲۰۲۲ با فیس لیفت پیشین خود نشان می‌دهد که تغییرات در نسخه تازه تنها به اسپرهای جلو و عقب ختم شده است. در داخل کابین نیز پنل تهویه، غربیلک فرمان و اهرم دنده نیز تغییراتی داشته اند.

اما در مجموع نمی‌توان گفت که چانگان فیس لیفت را ارائه کرده است و به نظر می‌رسد که کمپانی چینی متوجه تغییراتی در نسخه جدید اعمال شده است تا از این خط تولید بدون ایجاد دوباره ببرد.

چنگان ریتون سی سی یا هیواندای النترا ۲۰۱۸ چینی؟

زمانی که کمپانی چنگان، ریتون CC را عرضه کرد، حدود چهار سال می‌گذرد. سدانی طراحی آن در تمامی این سال‌ها از سویی دیگر، به کپی برداری از روی فرم طراحی خودروهای کره‌ای بوده است. اما با این وجود چنگان خیلی به انتقادها توجه نکردند، تا همچنان پرچمدار پیشین سدان هایش با شباهت بسیار نزدیک به خودروهای کره ای، دل چینی و آسیایی را به دست آوردند.

با نگاهی گذرا به ریتون CC می‌توان آن را نسخه چینی هیوندای النترا ۲۰۱۸ نامید. طراحی بدنه، جلو کابین، فرم چراغ‌ها و عقب و خطوط و برجستگی‌ها روی نسخه کره‌ای کپی برداری شده است.

چنگان سی سی مدل ۲۰۲۲، یک کپی از سدانهای هیوندی

هیوندای النترا مدل 2018

در این میان تنها تلاش چانگان برای ایجاد تفاوت، سپر و جلو پنجره و رینگ‌ها بوده است. اما این تغییر‌ها هم باعث شد تا کار کپی برداری طراحی ریتون CC از روی طراحی هیوندای النترا ۲۰۱۸ پاک شود.

در بخش دیگری از ریتون CC در طول و و ارتفاع نیز تفاوتی با هم ندارد و به نظر می رسد که چانگان همه چیز را برای یک کپی برداری تمام عیار از روی نسخه کره ای ارائه کرده است.

مشخصات فنی و امکانات رفاهی ریتون CC مدل ۲۰۲۲

چنگان در بخش‌های فنی تغییرات شگرفی ایجاد و چندین پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ از نوع JL473ZQ7 دیده می‌شود. موتوری که قادر است قدرت ۱۸۸ اسب بخار با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را تولید کند.

گیربکس این سدان نیز ۷ دنده دوکلاچه و از نوع خیس است، که در مقایسه با گیربکس‌های دردناک کمتری مانند داغ کردن زود هنگام را برای راننده ایجاد می‌کند.

مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر به ۶.۲ لیتر است و باک آن نیز ۶۲ لیتر گنجایش دارد. وزن ریتون CC هم به ۱۴۶۰ وزن می‌رسد.

کروز کنترل، جلو سیستم هشدار خروج از خط، گرمکن و سردکن‌های، دوربین 36 درجه، سیستم پانوراما 360، فرمان برقی الکترونیکی (EPS)، سانروف پانوراما، تهویه خودکار، صندلی‌های برقی، تجهیزات صوتی AM3D، کنترل و ترمز پارک برقی با اتوهلد، سیستم مانیتور مستقیم فشار تایر، کنترل پایداری الکترونیکی از امکانات این سدان چینی است.

تصاویر چنگان ریتون CC مدل 2022

چنگان سی سی مدل ۲۰۲۲، یک کپی از سدانهای هیوندی

چنگان سی سی مدل ۲۰۲۲، یک کپی از سدانهای هیوندی

چنگان سی سی مدل ۲۰۲۲، یک کپی از سدانهای هیوندی

چنگان سی سی مدل ۲۰۲۲، یک کپی از سدانهای هیوندی

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

بخش معرفی سایت شرط بندی بازی انفجار
سایت انفجار ایرانی با درگاه مستقیم: یک معجون از هیجان و شانس!
خرید عمده تیشرت مردانه: یک پیشنهاد برای افزایش تنوع در لباس‌های مردانه
بازی انفجار: راهی جدید به سرعت ثروتمند شدن
رشد برق‌آسای پادکست؛ قدرت جدید جهانِ رسانه رشد برق‌آسای پادکست؛ قدرت جدید جهانِ رسانه
بازی انفجار: همه چیزی که باید بدانید درباره این بازی معروف
تماس با ما