خبر مهم مرکزی کل بانک مرکزی برای بازار ارز

[ad_1]

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر وضعیت بسیار خوب ذخایر ارزی گفت: چه در بازار حواله و چه در بازار اسکناس نسبت به عمق بیشتر بازار و پوشش همه نیازهای واقعی مردم تصمیم می گیرد.

به گزارش خبرآنلاین، علی صالح آبادی در آئین رونمایی از سامانه برخط متشکل ارزی گفت: مدتی قبل در بازدید از صرافی‌های مرکز شهر گفتم که این صفوف زیبنده مردم نیست و با توجه به اینکه مشکلی از جهت برخی از آرزوها نیست باید با کمک بازار مشکل باشد. آرزوی این صفوف جمع آوری شود.

وی افزود: علاوه بر این در این سامانه عرضه کننده مرکزی نیست و در واقع محلی برای ارتباط صادرکنندگان و درخواستان واقعی و مردمی است.

وی با بیان اینکه خوشحالیم طبق وعده‌هایی که داده بودیم با همکاری بازار متشکل، آرزو می‌کند که این سامانه را راه‌اندازی کنیم، این اتفاق هم باعث تکریم ارباب رجوع و مشتریان می‌شود و هم روش دسترسی آسان مردم به بازار را فراهم می‌کند که می‌تواند برنامه‌ریزی کند. را هم برای فرد می‌آورد.

صالح آبادی تصریح کرد: فقط نمی‌خواهم درخواست مسافری را در این سامانه پیشنهاد کنیم، بلکه واقعاً در این سامانه عرضه می‌شود. در حال حاضر نیز مصارف ۲۳ گانه‌ای مشخص شده و محدودیتی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه این سامانه با تمرکز بر بازار متشکل آرزو و کانون صرافان است، افزود: هدف ما این است که بگوییم هیچ نیازی نیست که در این سامانه امکان ثبت آن وجود ندارد. الان با آرزوی مسافرتی شروع کرده‌ایم و به مرور با دستگاه‌های هماهنگ، سایر نیازها هم پوشش داده می‌شود.

ذخایر ارزی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد

بانک مرکزی بررسیان کرد: البته این سامانه به معنای دیگر دسترسی‌ها برای اخذ ارز نیست.

وی افزود: بازار متشکل هم موفق دوره موفقی را پشت سر گذاشته و حجم آن را در یک سال متوالی ۱.۶ میلیارد دلار که نسبت به سال گذشته حدود ۴ برابر شده است.

صالح آبادی تصریح کرد: در شرایطی قرار داریم که وضعیت بازار خوب، خوب و روان است. می‌توانیم بگوییم در یکی از بهترین شرایط از نظر ذخیره ارزی هستیم.

وی افزود: امسال بیش از 26 میلیارد دلار ارز در سامانه نیما ارائه می‌شود که نسبت به سال گذشته در مجموع بیش از 50 میلیارد دلار برای کالاهای اساسی و سایر نیازها ارزش دارد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی خود را متعهد به ایجاد بسترهای ساده می‌داند: با توجه به افراد سابق در بازار سرمایه فکر می‌کند شفافیت، ایجاد بستری آسان و برخط برای تغییر و توسعه بسیار مهم است و از این جهت چه استفاده می‌کند. در بازار حواله و در بازار اسکناس نسبت به برخی از بازارهای بیشتر به نظر می رسد و به هر پیشنهادی که به شفافیت بیشتر و سهولت مردم برای دسترسی آسان تر کمک کند بانک مرکزی از آن استقبال خواهد کرد.

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

بخش معرفی سایت شرط بندی بازی انفجار
سایت انفجار ایرانی با درگاه مستقیم: یک معجون از هیجان و شانس!
خرید عمده تیشرت مردانه: یک پیشنهاد برای افزایش تنوع در لباس‌های مردانه
بازی انفجار: راهی جدید به سرعت ثروتمند شدن
رشد برق‌آسای پادکست؛ قدرت جدید جهانِ رسانه رشد برق‌آسای پادکست؛ قدرت جدید جهانِ رسانه
بازی انفجار: همه چیزی که باید بدانید درباره این بازی معروف
تماس با ما