تکذیب مستثنی شدن نمایندگان مجلس از انتشار حقوق

[ad_1]

روز گذشته خبری در برخی رسانه ها از مصوبه کمیسیون تلفیق منتشر شد که گویا نمایندگان مجلس خود را از ثبت حقوق در سامانه پاکنا مستثنی کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سامانه پاکنا ای با هدف جمع آوری اطلاعات کارکنان نظام اداری کشور ایجاد می شود که کارکنان کلیه دستگاه های اجرایی از اطلاعات کارمندان رسمی، پیمانی، قرارداد کارمعین (مشخص)، کارمندی، کارکنان حوزه سلامت باید اطلاعات حقوق و دستمزد باشند. خود را در آن ثبت کنند.

همچنین گفته شده است که نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق این بوده اند که چون نمایندگان بیشتر بر حقوق و مزایا، هزینه اداره دفاتر (هزینه های اجاره دفاتر و حقوق پرسنل) دریافت می کنند، می توانند کل پرداختی را به آن ها بدهند که این را پیش بیاورد که این ارقام همگی، حقوق و مزایای آنها. به همین جهت در رسانه ها و محافل عمومی این ارقام مستمسکی برای موفقیت زنی برای آن ها باشد.

جعفر قادری عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس به خبرنگار حقوق باشگاه خبرنگاران گفت: کمیسیون تلفیق نمایندگان مجلس را از ثبت و مزایا در سامانه پاکنا مستثنی نشده است و همچنین تصویب نمی‌کند.

در این خبر همچنین گفته شده بود که نمایندگان مجلس شورای تلفیق، علاوه بر این، اعضای شورای نگهبان و اعضای مجمع تشخیص مصلحت را نیز از این قانون مستثنی کرده‌اند، که نمایندگان مجلس، اعضای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند. را از انتشار حقوق مستثنی کرده اند صحت ندارد.

رحیم زارع کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ نیز درباره این موضوع به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق، علاوه بر این، برای اعضای شورایبان و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را از ثبت حقوق در سامانه پاکنا مستثنی نکردند.

مجت رضاخواه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در همین رابطه در توییتی نوشت: در برخی از خبرها آمده است که نمایندگان مجلس خود را از انتشار حقوقی کرده‌اند. در گزارش کمیسیون تلفیق مجلس چنین چیزی وجود ندارد. کمیسیون تلفیق نیز در جلسه کمیسیون نهایی اعلام کرد که در گزارش تلفیق چنین چیزی وجود ندارد.

لازم به ذکر است مواد ماده 29 قانون شش توسعه دولت از سال 1396 مکلف شده تمامی پرداختی‌ها به مقامات، روسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی به جز وزارت اطلاعات، نیرو‌های مسلح و سازمان انرژی اتمی ایران را در سامانه‌های پاکنا ثبت می‌کنند.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

بخش معرفی سایت شرط بندی بازی انفجار
سایت انفجار ایرانی با درگاه مستقیم: یک معجون از هیجان و شانس!
آشنایی با تعمیرات پرینتر
اهمیت و کاربردهای تعمیر دستگاه لیبل زن
خرید عمده تیشرت مردانه: یک پیشنهاد برای افزایش تنوع در لباس‌های مردانه
بازی انفجار: راهی جدید به سرعت ثروتمند شدن
تماس با ما