کشف راز سرعت عجیب جهش های ویروس کرونا

[ad_1]

فرارو- در سال 2019 که سوری‌ویروس جدید در کشور چین شناسایی شد، این ویروس به سرعت در سراسر جهان را در نوردد و میلیون‌ها انسان را به کام مرگ بفرستد. این موفقیت شگفت‌انگیز باعث می‌شود که یک ویروس غیرعادی باشد که آن را به سرعت شگفت‌انگیز در جهش به سویه‌های جدید است که مبارزه با آن را می‌سازد. با این حال، ویروس‌های اخیراً به داده‌هایی دست یابند که احتمالاً این سرعت غیر عادی در جهش را توضیح می‌دهد.

به گزارش فرارو، جدول جدول زمانی همه‌گیری کووید19 را با یک سری از فاجعه‌بار مشخص کرده اند. فزاینده‌های مختلف که توسط گونه‌های تازه‌یافته پاتوژن، مانند دلتا و اومیکرون، در سراسر جهان پخش می‌شوند. اما به نظر می‌رسد SARS-CoV-2 در این زمینه یک ویروس غیرعادی موفق و خطرناک است. در واقع، چیزی که «کروناویروس جدید» را بسیار مهیب می‌کند، جهش بی‌وقفه و سرعت غیرعادی است که به نظر می‌رسد گونه‌های جدید در آن شکل می‌گیرند.

سباستین دوچن، موسسه تحقیقاتی بیماری‌های عفونی پیتر دوهرتی استرالیا، توضیح می‌دهد: «آنچه که ما در مورد SARS-CoV-2، به‌ویژه نگران‌کننده‌ها می‌شیم، این است که جهان‌های آن‌ها بسیار بیشتر از چیزی است که ما به سرعت در حال رشد طبیعی در انواع روسیه هستیم. انتظار داریم.». دوچنان می‌کند که معمولاً ویروس‌ها با سرعت نسبتاً ثابتی جهش می‌یابند و شاید یک سال یا بیشتر طول بکشد تا یک نوع ویروس جدید ظاهر شود. اما به نظر می‌رسد که ویروس به چنین زمان بندی ثابتی پایبند نیست. دوچن می‌افزاید: «برای مثال، نوع دلتا تنها در شش هفته پس از شکل‌گیری خود پدیدار شد که این امر شگفت‌انگیز است.»

در یک مطالعه جدید، دوچن و همکارانش به دنبال این بودند که بررسی می‌کنند که این ویروس سرعت جهش شتاب‌گرفته از کجا نشأت می‌گیرد. آن‌ها داده‌های توالی ژنوم SARS-CoV-2 را تجزیه و تحلیل کردند تا بررسی شوند که چگونه ظهور گونه‌های نگران کننده (VOC ها؛ بدخیم‌ترین و مضرترین گونه) ممکن است با تغییر در نرخ جایگزینی ویروس مرتبط باشد. سرعتی که در آن جهش های جدید کد ژنتیکی پاتوژن ایجاد می شود. به گفته او، نرخ جایگزینی اولیه SARS-CoV-2 نشان می‌دهد که ویروس تقریباً دو جهش در هر ماه ایجاد می‌کند. اما VOCها جانور متفاوتی هستند، با انواع مختلفی از آلفا، بتا، گاما و دلتا که جهش‌های متعددی را در بازه‌های نسبتاً کوتاهی به دست می‌آورند، که هر کدام می‌توانند مواردی مانند مواردی مانند موارد، تکثیر، سطوح تناسب اندام و … را تغییر می دهد.

متخصص در مقاله خود که سرپرستی جان تی، محقق بیوانفورماتیک را در موسسه دوهرتی انجام می‌دهد، توضیح می‌دهند: «تعداد جهش‌های مشاهده شده در این چهار VOC بسیار بیشتر از آن چیزی است که در تخمین‌های فیلوژنتیکی نرخ رشد نوکلئوتیدی SARS-CoV-2 انتظار می‌رود. .» به گفته این تیم، راز جهش سریع VOC‌ها یک پدیده ثابت و ماندگار نیست، چیزی است که به نظر می‌رسد به طور موقت و کمی قبل از ظهور انواع مختلف، در رویدادها اتفاق می‌افتد. این تیم در مقاله خود می‌نویسد: «ما شواهد قانع‌کننده‌ای پیدا کردیم که به‌جای فاکتور زمان، افزایش‌های اپیزودیک در نرخ جایگزینی، زمینه‌ساز ظهور VOC‌ها را نشان داد.

افزایش نرخ جانشینی حدود چهار برابر بیشتر از تخمین نرخ فیلوژنتیک پس‌زمینه برای SARS-CoV-2 است، اما تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد که جهش‌ها در یک حادثه اتفاق می‌افتند. شاید به کوتاهی چهار هفته برای نوع بتا و شش هفته برای نوع دلتا. جهش سایر انواع بیشتر طول می‌کشد و تصور می‌شود که نوع گاما در طول ۱۷ هفته به طول می‌انجامد، در حالی که آلفا به ۱۴ هفته زمان نیاز دارد. دکتر میافزایند اگر ما راز این سرعت جهش را کشف کنیم، اما در مورد اینکه چرا این انفجارهای جهش اصلاً رخ می‌دهند، کاملاً مطمئن نیستیم.

دانشمندان می‌گویند که ظهور VOC‌ها احتمالاً توسط انتخاب طبیعی انجام می‌شود. سایر عوامل مرتبط می‌توانند شامل فعالیت در جمعیت‌های واکسینه نشده باشند – که ممکن است ویروس‌ها را قادر به گسترش و توسعه آسان‌تر کند. . ما به طور کامل نمی‌دانیم چه چیزی باعث ایجاد جهش‌های سریع در SARS-CoV-2 می‌شود، این واقعیتی است که ما می‌توانیم این اتفاق را ببینیم و بتوانیم آن را انجام دهیم به این معنی است که موضوع نظارت بر ژنومی مداوم ویروس بسیار مهم است. انجام این کار ممکن است به ما فرصتی بدهد تا حوادث بعدی را تعیین کنیم.

دوچن به نشریه Sydney Morning Herald گفت: «این موضوع، پایش ژنومی بسیار خوبی را از نشان می‌دهد، زیرا ما اشکال میانی اومیکرون را پیدا نمی‌کند که این خود نشان می‌دهد که احتمالاً گونه‌هایی معدودی داشته است. این معناست که اولین اشکال اومیکرون به سرعت منتشر شده است، بنابراین تصور کنید اگر می‌توانیم اومیکرون را در بیماران اول شناسایی کنیم، به راحتی می‌توان از گسترش آن جلوگیری کرد و در آن صورت ما در وضعیت فعلی نبودیم.» تحقیقات این پژوهش در نشریه زیست شناسی مولکولی و تکامل به چاپ رسیده است.

منبع: sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

بخش معرفی سایت شرط بندی بازی انفجار
سایت انفجار ایرانی با درگاه مستقیم: یک معجون از هیجان و شانس!
خرید عمده تیشرت مردانه: یک پیشنهاد برای افزایش تنوع در لباس‌های مردانه
بازی انفجار: راهی جدید به سرعت ثروتمند شدن
رشد برق‌آسای پادکست؛ قدرت جدید جهانِ رسانه رشد برق‌آسای پادکست؛ قدرت جدید جهانِ رسانه
بازی انفجار: همه چیزی که باید بدانید درباره این بازی معروف
تماس با ما