چگونه اوکراین می تواند چراغ ها را با حمله روسیه به منابع برق خود روشن نگه دارد

[ad_1]

اما ذخایر زغال سنگ و گاز طبیعی این کشور در زمستان امسال پایین تر از حد طبیعی بود. خطوط تدارکات معمولی، از معادن گرفته تا بنادر، ممکن است محدود شده باشند، در معرض خطر حمله قرار گیرند، یا قبلا آسیب دیده باشند. DTEK خاطرنشان کرد که خطوط راه آهنی که زغال سنگ را به یک نیروگاه جداگانه در Zaporizhzhia می رساند، منفجر شده است.

گئورگ زاخمان، کارشناس ارشد اندیشکده اقتصادی بروگل، که بر مسائل انرژی اوکراین تمرکز دارد، می‌گوید پر کردن خروجی یک نیروگاه هسته‌ای به سرعت ذخایر را تخلیه می‌کند.

مقامات و مدیران انرژی در کشور بر احتمال دیگری فشار می آورند: ادغام سریع شبکه کشور با سیستم اتحادیه اروپا برای فعال کردن جریان برق، به ویژه در صورت قطعی ناگهانی یا گسترده تر.

آن تلاش از قبل در حال انجام بود. در سال 2017، اپراتور اصلی انتقال کشور، Ukrenergo، قرارداد اتصال با ENTSO-E، انجمن اروپایی بیش از 40 اپراتور انتقال امضا کرد. اما این ادغام مستلزم نصب قابلیت‌های کنترل فرکانس و سایر فناوری‌ها برای اطمینان از همکاری شبکه‌ها، و همچنین آزمایش‌های ایمنی گسترده سیستم و انواع توافق‌نامه‌های پیچیده نظارتی و بازار برق است.

زاخمن در تحلیلی در سال گذشته خاطرنشان کرد که یکپارچگی کامل همچنین مستلزم روشن کردن یا ساخت خطوط انتقال از طریق مجارستان، مولداوی، لهستان، رومانی و اسلواکی است. آنها مجموعاً بیش از پنج گیگاوات برق تولید می کنند که بیش از 10 درصد ظرفیت تولید عادی اوکراین است، سطح مورد نیاز اتحادیه اروپا و ENTSO-E برای چنین ادغام های فرامرزی.

UKRENERGO NPC SE در کیف
دفتر مرکزی Ukrenergo در کیف، شرکت برق اوکراین که برای ادغام شبکه خود با سیستم اتحادیه اروپا لابی می کند.

پاولو بالاننکو/الامی

انتظار می رفت که همه اینها حداقل 600 میلیون یورو هزینه داشته باشد و سال ها طول بکشد.

اکنون امید این است که طرفین بتوانند با کنار گذاشتن برخی از الزامات و توافقات معمول، سیستم ها را در «حالت اضطراری»، احتمالاً ظرف چند روز یا چند هفته، همگام کنند. زاخمان می‌گوید که ادغام محدود ممکن است به خطوطی که در حال حاضر اوکراین را با مجارستان و اسلواکی متصل می‌کند، نفوذ کند.

رویترز گزارش داد، کادری سیمسون، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا، گفت که توافق گسترده ای برای حرکت به جلو در «هرچه سریعتر» وجود دارد.

اما هنوز هم می‌تواند چالش‌های فنی و سیاسی مهمی وجود داشته باشد که مانع از ادغام شود. اواخر ماه گذشته، ENTSO-E گفت که اپراتورهای انتقال آن «فوراً» گزینه‌ها را ارزیابی خواهند کرد و این تلاش را «موضوع اولویت» قرار خواهند داد. اما جزئیاتی در مورد وضعیت فعلی این تعهد ارائه نکرده و زمان تخمینی را اعلام نکرده است.

در پاسخ به یک تحقیق بررسی فناوری MIT، دفتر مطبوعاتی آن گفت که کارشناسان آن در حال ارزیابی گزینه‌های مختلف هستند و باید ملاحظات فنی، ثبات سیستم، مسائل نظارتی و نگرانی‌های امنیت سایبری را در نظر بگیرند.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

توضیحاتی در مورد شرط بندی انفجار
بازی انفجار: سرگرمی معتادانه یا راهکار مالی آینده؟
سایت dancebet: جایگاه جدید پیش‌بینی در دنیای رقص
کنترل از راه دور چند کانال: یک پیشرفت تکنولوژی که زندگی را آسان تر می کند
بازی انفجار: راهی برای کسب درآمد سریع و ایمن
بازی انفجار: معرفی و توضیحات کامل
تماس با ما