چه کسانی باید تخمک و اسپرم فریز کنند؟

[ad_1]

مرکز ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به خانم‌های مجرد بالای 35 سال، زنانی که ذخیره تخمدانی آن‌ها پایین است و افراد مبتلا به بیماری‌های خاص یا مریضی به سرطان که قرار است شیمی‌درمانی یا رادیوتراپی می‌شود، پیشنهاد می‌شود نسبت به فریزک، اسپرم و. جنین اقدام.

دکتر نیره خادم در گفت‌وگو با بیانیه‌ای ضمن تاکید بر اینکه سن باروری خانم‌ها بین ۱۵ تا ۴۴ سال است، گفت: گاهی اوقات از این سن نیز ممکن است در زنان باردار شود اما بهترین سن برای بارداری در زنان بین ۲۰ تا ۳۰ سال است و توصیه می‌شود. در این سنین برای فرزندآوری اقدام کنند. از سن ۳۰ سالگی به پایان ذخیره تخمدان‌ها در زنان پایین آمده و باروری آغاز می‌شود. بعد از 35 درصد این کاهش سرعت می‌گیرد و احتمال باروری از این سن به بعد نیز خواهد شد. به‌طوری که بعد از ۴۰ سال ذخیره تخمدانی بسیار پایین است و احتمال ناباروری و همچنین سقط بیشتر می‌شود.

وی افزود: برای زوج‌هایی که به‌راحتی می‌توانند فرزند خود را داشته باشند، به عنوان یک بیماری خاص، غالباً به منظور حفظ باروری فریز به‌صورت جنین انجام می‌شود. به این صورت که اسپرم و تخمک را درون آزمایشگاه در مجاورت یکپارچه قرار می دهد و باروش IVF یا همان لقاح آزمایشگاهی جنین تشکیل می شود. بعد از بهبودی بیمار این جنین داخل رحم زن قرار داده می‌شود و بارداری صورت می‌گیرد.

ویان کرد: مردان در صورت لزوم به راحتی می‌توانند اسپرم خود را فریز کرده و برای حفظ باروری آینده خود اقدام کنند. فریز اسپرم و فریز جنین از سال‌ها قبل در مراکز ناباروری در حال انجام است و موفقیت‌های زیادی نیز در این مسیر کسب کرده‌اند. در رابطه با فریز تخمک تجربه کمتری وجود دارد و کار جدیدتری است ولی همچنان این عمل در اکثر مراکز با موفقیت قابل قبولی برای باروری در آینده انجام می شود. معمولاً به‌دست‌آوردن تخمک از خانم‌ها باید ابتدا دارو را برای حرکت تخمدان‌ها به آنها بدهند و سپس عمل تخمک‌کشی و فریزتخمک را انجام دهند.

مرکز ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ما غالباً بیماران را به مراکز ناباروری ارجاع می‌دهند، می‌گویند: همکاران ما در بخش‌های مختلف از همکارانی که در خصوص فعالیت‌های درمان سرطان نقش دارند، همیشه اطلاعات و مشاوره‌های لازم را در اختیار افراد قرار می‌دهند. می‌دهند و آن‌ها را به مراکز ناباروری معرفی می‌کنند تا از طریق این روش‌ها افراد برای حفظ باروری خود اقدام کنند.

خادم با بیان اینکه بهترین زمان استفاده از فریز تخمک، اسپرم و جنین تا پنج سال است، گفت: مواردی بوده است که جنین ۱۵ و ۱۶ سال فریز نیز مورد استفاده قرار می گیرد و به سلامت دنیا می آید و مشکلی هم نبوده است. در مراکز ناباروری موارد زیادی بوده است که بیماران با جنین فریز طول بارداری‌های موفق داشته‌اند اما همچنان توصیه می‌کنند که بهترین زمان استفاده از فریز پنج سال است.

وی در خصوص روند فریز اسپرم گفت: ابتدا بیمار باید یکسری آزمایشات را بدهد و نمونه اسپرم را با رعایت شرایط نمونه گیری تهیه کرده و به آزمایشگاه تحویل دهد. این نمونه با محیط مخصوص فریز اسپرم مخلوط شده و پس از طی پروسه نیم‌ساعته داخل تانک ازتجهت نگهداری قرار می‌شود.

خادم ها علاوه بر این که بر تعداد نوزادان هیچ گزارشی از تولد با آسیب احتمالی از فریزاسپر، تخمک و جنین در مرکز میلاد دیده نشده، گفت: هرچه تخمک بیشتر، بیمار برای تشکیل جنین و بارداری در آینده افزایش می‌یابد. طی یک پروسه 15 دقیقه‌ای تخمک در داخل چند محیط مخصوص فریز قرار می‌گیرد و در نهایت در داخل تانک ازتجهیز موقعیت مکانی قرار می‌گیرد. نمونه‌های فریز تخمک، جنین و اسپرم در تانک‌های دارای مقدار انرژی با منفی ۱۹۶ درجه فریز نگهداری می‌شود.

ویان کرد: به همه دختران و پسران پیشنهاد می‌کنم که ازدواج کرده و به موقع برای فرزندآوری اقدام کنند. از خانواده‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های مملکتی نیز می‌توانند شرایط ازدواج جوانان را برای فرزندآوری و افزایش نرخ باروری مهیا کنند زیرا در حال حاضر این موضوع یکی از معضلات کشورمان است.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

بررسی خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سئو گروه تلگرام @SEOPREM
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای افراد علاقمند به این فناوری جدید
توضیحاتی در مورد شرط بندی انفجار
بازی انفجار: سرگرمی معتادانه یا راهکار مالی آینده؟
سایت dancebet: جایگاه جدید پیش‌بینی در دنیای رقص
تماس با ما