نماینده مجلس: متن اصلی توافق در وین آماده شده است

[ad_1]

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باوجود متن اصلی توافقنامه سر احتمالی آماده شده است اما دو موضوع هنوز اختلاف نظر وجود دارد و تا زمانی که این موضوعات یکی را حل کند ایران برای هیچ توافقنامه‌ای را امضا نخواهد کرد.

ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین خبرها از مذاکرات وین گفت: مذاکرات فعلی در وین چند مبنا و موضوع باقی مانده است.

وی افزود: اولین این است که آمریکایی‌ها چه چیزهایی را باید انجام دهند تا مجدداً در جایگاه سابق خود به‌عنوان عضو برجام باشند، در همین راستا نیاز اساسی ایران در این مرحله لغو تحریم‌ها و امکان ایجاد همکاری‌های بین‌المللی بر اساس پاراگراف 29 توافق برجام. است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات روز گذشته وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر دریافت اطمینان از آمریکا، گفت: نکاتی که اخیراً از طرف روسیه مطرح شده است که روسیه از آمریکا دارد و ایران در این زمینه درخواستی مطرح شده است و در حقیقت است. موضوعی است که باید روسیه و آمریکا بیندازند چرا که حل‌وفصل است که با مناسبات دوجانبه‌ای مرتبط است.

عمویی: ایران نهایت تلاش خود را کرده است تا مذاکرات وین از مناسباتی که در اوراسیا، شرق اروپا و تحولات در جریان است، دور کند و از این جهت آمریکایی‌ها باید همه طرف‌ها را به آن تبدیل کنند.

وی ادامه داد: این واقعیت است امروز نسبت به اجرای تصمیمات آمریکا یک نگرانی فراتر از ایران است و نگران آن هستند که آیا در صورت تمایل برجام آمریکایی ها به احکام خود ذیل این توافق نامه عمل خواهند کرد یا خیر، در همین راستا نیز می خواهند. ایران برای گرفتن تضمین مطالبه‌ای منطقی است و از این بابت جمهوری اسلامی برای گرفتن تضمین برای اجرای پایدار برجام عصرار و منبع دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی موضوع مجلس یکی کرد: با وجود اینکه متن اصلی توافقنامه ممکن است آماده شود، اما هنوز اختلاف نظر وجود دارد و تا این که این موضوعات تصمیم‌گیری برای ایران برای امضای هیچ توافقنامه‌ای را نخواهند داشت.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

بخش معرفی سایت شرط بندی بازی انفجار
سایت انفجار ایرانی با درگاه مستقیم: یک معجون از هیجان و شانس!
خرید عمده تیشرت مردانه: یک پیشنهاد برای افزایش تنوع در لباس‌های مردانه
بازی انفجار: راهی جدید به سرعت ثروتمند شدن
رشد برق‌آسای پادکست؛ قدرت جدید جهانِ رسانه رشد برق‌آسای پادکست؛ قدرت جدید جهانِ رسانه
بازی انفجار: همه چیزی که باید بدانید درباره این بازی معروف
تماس با ما