مقصر تولید خودروهای بی کیفیت کیست؟

[ad_1]

فرارو- اختلاف پلیس و خودروسازان بر سر کیفیت خودروهای داخلی پس از تصادف زنجیره ای بهبهان و باز نشدن ایربگ ها همچنان ادامه دارد. در همین رابطه احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران، درباره حادثه تصادف بهبهان و باز نشدن ایربگ خودروها گفت: بیشتر خودروهای حادثه دیده دارای ایربگ بودند اما در این حادثه تصادف کردند. از پشت به طور کلی آسیب نرسیدن به خودروهای ال 90 از جلو باعث شد ایربگ آنها کار نکند.از 15 خودروی پراید، 11 خودرو به دلیل سال ساخت فاقد ایربگ بودند.«در این حادثه 8 محصول سایپا دارای ایربگ بودند. ، که به دلیل برخورد از عقب کار نکرد.”

به گزارش فرارو، نعمت بخش افزود: لازم به ذکر است که اکثر خودروهای حادثه دیده دارای ایربگ بودند اما در این تصادف از پشت دچار حادثه شدند و به همین دلیل ایربگ ها باز نشدند البته طبق قوانین و مقررات. ، اگر سرعت دو خودرو در تصادف کمتر از 15 کیلومتر باشد، ایربگ آنها باز نمی شود، لازم به ذکر است. کار کن.”

سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور در واکنش به اظهارات نعمت بخش گفت: از اظهارات دبیر انجمن خودروسازان بسیار متعجب شدم، موضوع را دلیل باز نشدن خودرو اعلام کنید. ایربگ خوب، خیلی منطقی است که وقتی یک ماشین از عقب آسیب می بیند، ماشین دیگری از جلو به آن برخورد می کند. عقب؟”

جهانی ادامه داد: انتظار می رود به جای پاسخ های غیر فنی و غیرمنطقی و به جای سردرگمی افکار عمومی با این گونه برخوردها، همگی به فکر اصلاح و ارتقای ایرادات ایمنی و ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل باشیم تا ضمن انجام امور وظایف، “آن را برای ایمنی بیشتر مردم مصرف کنید.”

جنجال بر سر خودروهای بی کیفیت;  مقصر تصادفات مرگبار کیست؟مقصر تولید خودروهای بی کیفیت کیست؟
امرالله امینی، کارشناس صنعت خودرو گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه بحث کیفیت خودروهای ساخت داخل تنها به یک مجموعه مربوط نمی شود، گفت: کیفیت فرآیندی است که از یک جا و در یک جا شروع می شود. نکته به پایان می رسد، بنابراین از زمانی که مواد اولیه توسط خودروساز و خودروساز تولید می شود، فرآیند ارزیابی کیفی آغاز می شود، در این خصوص باید توجه داشت که مواد اولیه مورد استفاده در ساخت قطعات خودرو باید از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد. بودن.

وی افزود: متأسفانه در این زمینه شاهد این هستیم که هم خودروسازان و هم قطعه سازان از کم کیفیت ترین و ارزان ترین قطعات استفاده می کنند، بنابراین یکی از جنبه های موضوع تامین مواد اولیه بی کیفیت است که منجر به این می شود که مثلاً کیسه هوای خودرو به موقع.» عمل نکنید. در این زمینه قطعه سازانی که برای خودروسازان ایربگ تولید کرده اند باید پاسخگو باشند که چرا این ایربگ ها در زمان حادثه کار نکرده اند.

امینی گفت: از سوی دیگر مشکل استفاده از مواد اولیه نامرغوب تنها در صنعت خودروسازی نیست، بلکه در صورت بازگشت صادرات محصولات کشاورزی از جمله فلفل دلمه ای نیز مشکل استفاده از آفت کش ها و آفات وارداتی از چین بسیار بی کیفیت است، مواد خام چینی زیاد که بی کیفیت هستند چنین مشکلی را ایجاد کرده است.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی افزود: نوعی حلقه مفقوده ایمنی صنعت خودرو، بحث کنترل کیفیت و نظام ارزیابی ساخت است که در ساختار صنعت خودرو و قطعه سازی وجود ندارد. به هیچ وجه نمی‌خواهم این را به مادر توصیه کنم که غیرفعال باشد. پاسخگو نیست، بنابراین همانطور که می بینید یک زنجیره خودرویی بی کیفیت تولید می کند و تنها یک سازمان یا شرکت را نمی توان در این زمینه مقصر دانست.

وی با اشاره به اینکه آموزش و وجود نیروی متخصص برای تولید قطعات خودروهای داخلی بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: متاسفانه خودروسازان در این زمینه کار درستی انجام ندادند و با وجود نیروی انسانی مازادی که دارند، اما این force Human ها اصلا تخصص لازم را ندارند، از طرفی می توان گفت حتی شرکت های خودروسازی هم نمی توانند در زمینه مونتاژ کاری خوب عمل کنند، زیرا در تصادف زنجیره ای در بهبهان خودروهای مونتاژی نیز متحمل آسیب های زیادی شدند. آسیب، پس کیفیت ساخت این نوع خودروها اگرچه به صورت CKD وارد شده و داخل آن مونتاژ شده اما بالا نبوده است، اگر نیروی متخصص در شرکت ها داشته باشیم اصلا چنین مشکلی برای خودروسازان پیش نمی آید.

این کارشناس صنعت خودرو، وی گفت: انحصار این صنعت یکی دیگر از مشکلاتی است که منجر به تولید قطعات بی کیفیت می شود. با توجه به انحصاری که برای دو خودروساز بزرگ کشور وجود داشت، آنها مجبور نیستند برای جلب رضایت مشتریان و افزایش سهم بازار خود، کیفیت محصولات خود را افزایش دهند، اکنون بازار انحصاری دارند، بنابراین تا زمانی که صنعت خودرو در انحصار شرکت های ایران خودرو و سایپا است که عزم لازم برای تولید خودروهای باکیفیت را نخواهند داشت تا جان مردم و مالکان خودرو را نجات دهند.

امینی خاطرنشان کرد: مشکل دیگر در این زمینه دولتی بودن صنعت خودرو است متأسفانه به دلیل دخالت های مستمر دولت در صنعت خودرو، مدیران سیاسی بر سر کار می آیند که هیچ تخصص و تجربه ای در این صنعت ندارند. در این زمینه باید توجه داشت که شرکت های خودروسازی به حیاط خلوت دولت های مختلف تبدیل شده اند. و برای سر کار گذاشتن باتجربه ها، سیاستمداران را دولت مدیران صنعت خودرو می دانند که نتیجه آن امروز می بینید که با تغییر دولت مدیران هم تغییر کردند، با این وضعیت شاهد ثبات مدیریتی در خودرو نیستیم. شرکت ها

وی افزود: این در حالی است که دولت شرکت خودروسازی را به حال خود رها کرده است چرا که با توجه به هزینه های گزافی که مدیران سیاسی بر شرکت های خودروسازی انجام داده اند، امروز دولت نمی تواند اقدامی انجام دهد و یقه خودروساز را بگیرد چرا که در دولت های مختلف با فشار بر خودروسازان خواستار ساخت سایت های مختلف در کشورهایی مانند ونزوئلا، سنگال و غیره شد که سرمایه خودروسازان را به هدر داد و یا در داخل، نمایندگان مجلس درخواست ساخت سایت استانی برای حوزه انتخابیه خود کردند، در حالی که چنین زیرساختی موضوعی وجود نداشت. .

امینی اذعان داشت: چنین اقدامی هزینه های سرباری را برای خودروسازان به همراه خواهد داشت و خودروسازان به جای اینکه منابع خود را صرف تحقیق و توسعه برای ارتقای کیفی خودروهای تولیدی کنند، تا زمانی که نگاه سیاسی بر صنعت خودرو حاکم باشد، صرف مسائل دیگری خواهند شد. بله، مشکلات از بین نمی روند، از بین می روند.

وی با اشاره به ویژگی هایی که یک خودروسازی دارد، گفت: مدیری که در جایگاه یک شرکت خودروسازی می نشیند باید فردی قوی، مستقل، شایسته، مسئولیت پذیر و در عین حال زیر بار حرف های سفارشی در موارد مختلف باشد. مدیر باید داشته باشد نروید زیرا وضعیتی که امروز صنعت خودرو با آن مواجه است تا حدودی نتیجه عملکرد مدیران ناکارآمد و ناکارآمد است. این در حالی است که قوه قضائیه و مجلس در کنار دولت به هیچ وجه به وظایف خود در رابطه با عملکرد مدیران شرکت های خودروسازی عمل نکرده اند و همین امر باعث شده تا همه از بی کیفیتی داخلی صحبت کنند. ماشین ها.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

بخش معرفی سایت شرط بندی بازی انفجار
سایت انفجار ایرانی با درگاه مستقیم: یک معجون از هیجان و شانس!
خرید عمده تیشرت مردانه: یک پیشنهاد برای افزایش تنوع در لباس‌های مردانه
بازی انفجار: راهی جدید به سرعت ثروتمند شدن
رشد برق‌آسای پادکست؛ قدرت جدید جهانِ رسانه رشد برق‌آسای پادکست؛ قدرت جدید جهانِ رسانه
بازی انفجار: همه چیزی که باید بدانید درباره این بازی معروف
تماس با ما