مشاور امنیت ملی آمریکا به چین درباره عواقب آن در صورت کمک به روسیه برای دور زدن تحریم‌های اوکراین هشدار داد

[ad_1]

واشنگتن: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، که قرار است روز دوشنبه (14 مارس 2022) با یانگ جیچی، دیپلمات ارشد چین در رم دیدار کند، به پکن هشدار داد که اگر به مسکو کمک کند از تحریم های گسترده در جنگ فرار کند، «مطمقاً» با عواقب مواجه خواهد شد. در اوکراین.

چندین مقام آمریکایی گفتند که روسیه پس از تهاجم این کشور به اوکراین در 24 فوریه از چین درخواست تجهیزات نظامی کرد و این نگرانی را در کاخ سفید برانگیخت که پکن ممکن است تلاش های غرب برای کمک به نیروهای اوکراینی برای دفاع از کشورشان را تضعیف کند.

یک مقام آمریکایی بدون ارائه جزئیات گفت: سالیوان قصد دارد در دیدار با یانگ نگرانی های واشنگتن را در عین ترسیم عواقب و انزوای فزاینده ای که چین در سطح جهانی با آن مواجه خواهد شد، در صورت افزایش حمایت خود از روسیه، روشن کند.

لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن، در پاسخ به سوالی درباره درخواست روسیه برای کمک نظامی، که اولین بار توسط فایننشال تایمز گزارش شد، گفت: “من هرگز در مورد آن نشنیده ام.”

وی گفت چین وضعیت کنونی اوکراین را نگران‌کننده می‌داند و افزود: ما از همه تلاش‌هایی که برای حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران کمک می‌کنند حمایت و تشویق می‌کنیم.

لیو گفت: «با وجود شرایط دشوار برای دستیابی به یک نتیجه مسالمت‌آمیز، باید نهایت تلاش‌ها برای حمایت از روسیه و اوکراین در پیشبرد مذاکرات انجام شود».

سالیوان روز یکشنبه به سی‌ان‌ان گفت که واشنگتن معتقد است چین از برنامه‌ریزی روسیه قبل از حمله به اوکراین آگاه بوده است، اگرچه پکن ممکن است میزان کامل برنامه‌ریزی شده را درک نکرده باشد.

همچنین بخوانید | جنگ روسیه و اوکراین: حمله هوایی روسیه به پایگاهی در غرب اوکراین 35 کشته برجای گذاشت

به گفته مقامات آمریکایی، پس از آغاز تهاجم، روسیه به دنبال تجهیزات نظامی و حمایت از چین بود.

سالیوان به سی‌ان‌ان گفت که واشنگتن از نزدیک دنبال می‌کند تا ببیند پکن تا چه حد از روسیه حمایت اقتصادی یا مادی می‌کند و اگر چنین اتفاقی بیفتد، عواقبی را تحمیل خواهد کرد.

سالیوان گفت: «ما مستقیماً به طور خصوصی با پکن در میان می‌گذاریم که قطعاً عواقبی برای تلاش‌های گسترده برای فرار از تحریم‌ها یا حمایت از روسیه برای تکمیل آنها وجود خواهد داشت. ما اجازه نخواهیم داد که این موضوع پیش برود و اجازه نخواهیم داد که از این تحریم های اقتصادی هیچ کشوری و در هر کجای دنیا راه نجاتی برای روسیه وجود داشته باشد.»

یک مقام ارشد دولت بایدن گفت که این نشست که برای مدتی برنامه ریزی شده است، بخشی از تلاش گسترده تر واشنگتن و پکن برای حفظ کانال های باز ارتباط و مدیریت رقابت بین دو اقتصاد بزرگ جهان است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود افزود که هیچ نتیجه خاصی انتظار نمی رود.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: تمرکز این نشست بر اجرای اجماع مهمی بود که در دیدار مجازی بین شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه نوامبر برگزار شد، که در آن “ثبات استراتژیک” و مسائل مربوط به کنترل تسلیحات مورد بحث قرار گرفت.

وی در بیانیه ای که در وب سایت این وزارتخانه منتشر شد، گفت: دو طرف در مورد روابط آمریکا و چین و همچنین موضوعات بین المللی و منطقه ای مورد علاقه مشترک تبادل نظر خواهند کرد.

وانگ هویائو، رئیس یک اندیشکده پکن و مشاور دولت چین، در ستونی که روز یکشنبه در نیویورک تایمز منتشر شد، نسبت به “یک مارپیچ افزایشی” هشدار داد و گفت که چین “به‌طور منحصربه‌فردی به عنوان یک میانجی بی‌طرف بین اوکراین و روسیه مورد حمایت غرب» برای پایان دادن به جنگ.

وانگ می‌نویسد: «هرچند برخی در غرب این ایده را ناخوشایند می‌دانند، زمان آن فرا رسیده است که با کمک چین به رهبر روسیه پیشنهاد دهیم که یک رمپ خارج از رمپ را ارائه دهیم.

مقامات ایالات متحده با توجه به روابط چین با روسیه و انتشار اطلاعات نادرست مربوط به جنگ، نسبت به این پیشنهاد تردید داشتند.

روابط تجاری چین و روسیه

ایالات متحده روز شنبه اعلام کرد که تسلیحات اضافی به ارزش 200 میلیون دلار به نیروهای اوکراینی ارسال خواهد کرد، زیرا آنها در تلاش برای دفاع در برابر گلوله باران روسیه در بزرگترین جنگ اروپا از زمان جنگ جهانی دوم هستند.

واشنگتن و متحدانش تحریم‌های گسترده و بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه وضع کرده‌اند و واردات انرژی این کشور را ممنوع کرده‌اند، در حالی که میلیاردها دلار کمک نظامی و بشردوستانه به اوکراین ارائه می‌کنند.

آنها به صورت جداگانه و با هم از چین، کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورهایی که نتوانسته اند تهاجم روسیه را محکوم کنند، درخواست کرده اند تا در انزوای روسیه از اقتصاد جهانی بپیوندند.

پکن، شریک تجاری کلیدی روسیه، از خواندن اقدامات روسیه به عنوان تهاجم خودداری کرده است، اگرچه شی هفته گذشته پس از دیدار مجازی با اولاف شولز، صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، خواستار “حداکثر خویشتن داری” در اوکراین شد.

شی همچنین درباره تاثیر تحریم ها بر امور مالی جهانی، تامین انرژی، حمل و نقل و زنجیره تامین، در بحبوحه نشانه های فزاینده مبنی بر اینکه تحریم های غرب توانایی چین برای خرید نفت روسیه را محدود می کند، ابراز نگرانی کرد.

با این حال، هو شیجین، سردبیر سابق روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین در توییتر نوشت: «اگر سالیوان فکر می‌کند می‌تواند چین را برای مشارکت در تحریم‌ها علیه روسیه متقاعد کند، ناامید خواهد شد.»

این مقام آمریکایی گفت، در حین حضور در رم، سالیوان همچنین با لوئیجی ماتیولو، مشاور دیپلماتیک ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا دیدار خواهد کرد تا به هماهنگی پاسخ قوی جهانی به “جنگ انتخابی ولادیمیر پوتین” رئیس جمهور روسیه ادامه دهد.

واشنگتن و گروه هفت اقتصادهای پیشرفته روز جمعه با درخواست برای لغو وضعیت تجاری “محبوب ترین کشور” که به آنها اجازه می دهد تعرفه ها بر کالاهای روسیه را افزایش دهند، فشار بر روسیه را تشدید کردند.

تجارت حدود 46 درصد از اقتصاد روسیه در سال 2020 را تشکیل می داد که بیشتر آن با چین، بزرگترین مقصد صادراتی آن، تشکیل می شد.

تلویزیون زنده



[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

توضیحاتی در مورد شرط بندی انفجار
بازی انفجار: سرگرمی معتادانه یا راهکار مالی آینده؟
سایت dancebet: جایگاه جدید پیش‌بینی در دنیای رقص
کنترل از راه دور چند کانال: یک پیشرفت تکنولوژی که زندگی را آسان تر می کند
بازی انفجار: راهی برای کسب درآمد سریع و ایمن
بازی انفجار: معرفی و توضیحات کامل
تماس با ما