عفونت های کووید خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا یک سال بعد افزایش می دهد

[ad_1]

نیویورک: طبق یک مطالعه، افرادی که کووید-19 داشته اند، در معرض افزایش خطر ابتلا به عوارض قلبی عروقی در ماه اول تا یک سال پس از عفونت هستند. محققان نشان دادند که کووید خطر ابتلا به بیماری قلبی را در میان افرادی که به وضوح در معرض خطر بیماری قلبی قبل از آلوده شدن به SARS-CoV-2 بودند، افزایش داد. اما مهم‌تر از همه، افرادی که هرگز مشکل قلبی نداشته‌اند و کم خطر در نظر گرفته می‌شوند، پس از کووید-19 نیز دچار مشکلات قلبی می‌شوند.

این یافته‌ها که در مجله Nature Medicine منتشر شد، نشان داد که بیماری قلبی، از جمله نارسایی قلبی و مرگ، در 4 درصد بیشتر از افرادی که به کووید-19 آلوده نشده بودند رخ می‌دهد، که تقریباً می‌توان آن را به عنوان 3 میلیون نفر در جهان ترجمه کرد. ایالات متحده که به دلیل کووید دچار عوارض قلبی عروقی شده اند.

در مقایسه با گروه کنترل بدون هیچ گونه عفونتی، افرادی که به کووید-19 مبتلا شدند، 72 درصد بیشتر در معرض بیماری عروق کرونر، 63 درصد بیشتر در معرض حمله قلبی و 52 درصد بیشتر در معرض سکته بودند.

به طور کلی، افراد آلوده به این ویروس 55 درصد بیشتر از افراد بدون کووید-19 دچار یک رویداد نامطلوب قلبی عروقی می‌شوند که شامل حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ می‌شود.

زیاد العالی، استادیار پزشکی در دانشگاه واشنگتن گفت: “کووید-19 می تواند منجر به عوارض جدی قلبی عروقی و مرگ شود. قلب پس از آسیب قلبی بازسازی نمی شود یا به راحتی بهبود نمی یابد. این بیماری ها هستند که افراد را برای یک عمر تحت تاثیر قرار می دهند.” در سنت لوئیس

بیش از 380 میلیون نفر در جهان از زمان شروع همه‌گیری به این ویروس مبتلا شده‌اند.

العلی گفت: «در نتیجه، عفونت‌های کووید-19 تاکنون منجر به 15 میلیون مورد جدید بیماری قلبی در سراسر جهان شده است.

“این بسیار مهم است. برای هر کسی که عفونت داشته است، ضروری است که سلامت قلب بخشی جدایی ناپذیر از مراقبت های پس از کووید حاد باشد.”

محققان یک مجموعه داده کنترل شده ایجاد کردند که شامل اطلاعات سلامتی 153760 نفر بود که از 1 مارس 2020 تا 15 ژانویه 2021 آزمایش کووید-19 مثبت شده بود و 30 روز اول این بیماری زنده مانده بودند.

العلی گفت که یافته ها بر اهمیت واکسیناسیون علیه کووید-19 به عنوان راهی برای جلوگیری از آسیب قلبی تاکید می کند.

وی همچنین به دولت ها و سیستم های بهداشتی در سراسر جهان توصیه کرد که برای مقابله با سهم قابل توجه احتمالی همه گیری کووید-19 در افزایش بار بیماری های قلبی عروقی آماده شوند.



[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

بررسی خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سئو گروه تلگرام @SEOPREM
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای افراد علاقمند به این فناوری جدید
توضیحاتی در مورد شرط بندی انفجار
بازی انفجار: سرگرمی معتادانه یا راهکار مالی آینده؟
سایت dancebet: جایگاه جدید پیش‌بینی در دنیای رقص
تماس با ما