جشن و جشن رسمی در سنگال برای قهرمانی آفریقا!

[ad_1]

به گزارش «ورزش سه»، مکی سال، رئیس‌جمهور سنگال امروز جشن قهرمانی شیرهای ترانگا را در جام ملت‌های آفریقا تعطیل رسمی اعلام کرد. این در حالی است که جشن‌ها در شهرهای مختلف این کشور با این قهرمانی ادامه دارد.

تیم سنگال پس از پیروزی روز گذشته در ورزشگاه المپیک در شهر یائونده پایتخت کامرون مقابل مصر در ضربات پنالتی با نتیجه 4-2، قهرمان جام ملت‌های آفریقا شد و اولین جام در تاریخ خود را کسب کرد.

به محض این‌که سادیو مانه ضربه پنالتی نهایی را به ثمر رساند، ده‌ها هزار سنگالی به خیابان‌های داکار، پایتخت این کشور و شهرهای مختلف آمدند تا جشن قهرمانی شیرهای ترانگا برگزار شود.

رئیس جمهور سنگال در زمان بازی در اجلاس اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا حضور داشت، پیروزی کشورش را جشن گرفت و در حساب توییتر خود: “قهرمان آفریقا! چه مسابقه‌ای! چه تیمی! تو این کار را کردی! به شما افتخار می‌کنم و به قهرمانان تبریک می‌گویم.”

به گفته رسانه های محلی، تیم سنگال قرار است ساعت سه بعد از ظهر به وقت محلی به داکار برسد. جایی که مکی سال، رئیس جمهور سنگال که او نیز از آدیس آبابا می‌آید، در انتظار آنها خواهد بود. پس از آن همه خیابان‌های داکار به سمت کاخ ریاست جمهوری می‌روند که جشنی به همین مناسبت در آن جا برگزار می‌شود.

ده ها هزار نفر از شب گذشته پس از سوت پایانی که ویکتور میگل دی فریتاس گومز داور اهل آفریقای جنوبی در این فینال تاریخی به‌صدا درآورد، به خیابان‌های شهرهای داکار و سنگال آمدند تا خوشحالی خود را از این قهرمانی بسازند.

جمعی‌کننده‌های مردان، زنان و کودکان بودند که به‌طور دسته‌جمعی به سمت میدان محبوب سانداگا در داکار تجمع کردند و پرچم‌های ملی را حمل کردند و پیروزی و شادی سر دادند. در حالی که شهر تا ساعات اولیه صبح با صدای دف، بوق ماشین و موتورسیکلت ساخته شده بود.

حضار که از مناطق مختلف پایتخت با پای پیاده و عده‌ای دیگر سوار بر ماشین و موتورسیکلت آمده بودند، خیابان‌ها و میادین مختلف شهر داکار به‌ویژه میدان استقلال را پر کردند تا با این پیروزی تاریخی جشن و شادی و خوشحالی خود را به‌نمایش بگذارند.

این در حالی که افراد مختلف با قومیت‌های مختلف بودند، از جمله بسیاری از اعضای جامعه که مراکشی‌های ساکن در این کشور بودند تا در شادی حامیان شیرهای ترانگا شرکت کنند. هواداران پیراهن‌های سبز، زرد و قرمز سنگال را پوشیده بودند و عده‌ای هم پیراهن ستارگان مورد علاقه تیم، به‌ویژه سادیو مانه حضور لیورپول، کالیدو کولیبالی، ادوارد مندی و بونا سار را به تن می‌کنند.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

بررسی خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سئو گروه تلگرام @SEOPREM
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای افراد علاقمند به این فناوری جدید
توضیحاتی در مورد شرط بندی انفجار
بازی انفجار: سرگرمی معتادانه یا راهکار مالی آینده؟
سایت dancebet: جایگاه جدید پیش‌بینی در دنیای رقص
تماس با ما