تمام اتفاقات امیدوار کننده یک سال بد

[ad_1]

وب سایت آسو: سال ۲۰۲۰ برای همه جهان سال خوبی نبود. ویروس‌های شبیه به سیاهی بر کل دنیا بود. اما حالا که این سال را پشت سر گذاشته‌ایم، در این مطلب خبرها و اتفاقات خوبی که در ۲۰۲۰ افتاد را بخوانید.

تمام اتفاقات امیدوار کننده یک سال بد

۱. سالی بی‌سابقه برای انرژی‌های پذیرنده

پیش از همه‌گیری جهانی، برای افزایش انرژی‌های انرژی‌پذیر در سال ۲۰۲۰ نیز همین جریان تداوم یافت می‌شود. برای مثال در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰، نیمی از برق تولیدی در بریتانیا توسط انرژی‌های انرژی‌های بی‌نظیر فراهم شده و افزایش استفاده از انرژی بادی باعث می‌شود که تولید انرژی پاک‌سازی شود.

همه‌گیری جهانی و سیاست‌های مهار بحران اقلیمی، افول سوخت‌های فسیلی را شتاب بخشیده است. همچنین در سال ۲۰۲۰، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت اتحادیه اروپا داد که عملیات حفاری آغاز خواهد شد.

۲. افزایش تعداد که به برق دسترسی دارند

بنا بر ماه اکتبر آژانس بین‌المللی انرژی، تلاش‌ها برای بهینه‌سازی در کشور‌ها در حال توسعه نتیجه‌بخش بوده است. پروژه‌های برق‌رسانی در هند و برخی از کشورهای آفریقایی میلیون‌ها نفر را به شبکه‌های برق متصل می‌کنند و به گفته‌ی این پروژه‌ها این روند باید در دوران همه‌گیری و پس از آن تداوم بیابد.

۳. جستجو برای بیرون راندن خودروها از شهرها

در رابطه با هوای پاک‌تر در شهرها نیز اخبار خوبی به گوش می‌رسد. حضور وسایل نقلیه شخصی در مناطق شهری به کمترین رسیده است و این امر نتایج دلگرم کننده برای کسب و کارها و جوامع محلی است. برایتون، یورک، گنت، اسلو، کپنهاگ، مادرید، بارسلون و بوگوتا از جمله شهرها هستند که در این رابطه دست به دلگرم‌کننده‌ای زده‌اند.

تمام اتفاقات امیدوار کننده یک سال بد

۴. کاهش سرمایه گذاری در سوخت های فسیلی

صندوق‌نشستگی بریتانیا (آشیانه)، اعلام کرد که در شرکت‌هایی که با استخراج ذغال‌سنگ، ماسه‌های نفتی و حفاری در شمال شمال سروکار دارند سرمایه‌گذاری می‌کنند. لویدز (Lloyds)، بزرگترین بازار بیمه‌ی جهان، اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ بیمه نامه‌های جدید را برای پروژه‌های مربوط به ذغال‌سنگ، ماسه‌های نفتی و حفاری در قطب شمال آغاز خواهد کرد.

۵. رایگان کردن محصولات دوران قاعدگی در اسکاتلند

اسکاتلند در ماه نوامبر تاریخ‌ساز شد و به اولین کشوری تبدیل شد که محصولات دوران قاعدگی را رایگان و عمومی اعلام کردند. فعالان از این حرکت کردند و مدعی شدند که اسکاتلند «نمونه‌های عالی» برای سایر کشورها خواهند بود. خیریه‌ی Bloody Good Period اعلام کرد که «تصمیم اسکاتلند پیروزی بزرگی برای [جنبش]عدالت برای قاعدگی بود و نیازهای زنان و کسانی بود که قاعده می‌شوند و ساختن محصولات مربوط به آن‌ها را برای کسانی که به آن‌ها نیاز دارند به رسمیت بشناسند.»

۶. پیشرفت‌هایی در مقابله با مالاریا و سل

در ماه نوامبر سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که مرگ‌ومیر ناشی از مالاریا به کمترین سطح خود رسیده و نسبت به ۲۰ سال گذشته تقریباً ۶۰ درصد کاهش یافته است. این به آن معناست بین سال‌های ۲۰ و ۲۰۱۹ که در سطح جهان از ۱/۵ میلیارد نفر/ ۷۶ میلیون مورد مرگ‌ومیر بر اثر مالاریا جلوگیری به عمل آمده است. با این حال، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که کووید ۱۹ این پیشرفت در برابر مالاریا را با خطر مواجه کرده است و از کشور‌ها خواست تا مداخلات هدف بهتری انجام دهند، ابزارهای جدید سازند و بودجه را افزایش دهند.

همچنین سازمان بهداشت جهانی گزارش سالانه‌ای خود درباره سل را نیز در ماه نوامبر منتشر کرد و نشان داد که تعداد مرگ‌ومیر در سطح جهان بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹، ۱۴ درصد کاهش یافته است. از سال 2000، با استفاده از روش‌های درمانی از بیش از 60 میلیون مورد جلوگیری از عمل که رقم بهت‌آوری است.

۷. درباره اچآیوی و ایدز اخبار خوبی به گوش میرسد

تمام اتفاقات امیدوار کننده یک سال بد

بنا بر اعلام سازمان «بهداشت عمومی بریتانیا» بیماران جدید به اچ‌آی‌وی در بریتانیا به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسیده است. در ۲۰۲۰ پیشرفت‌های چشمگیری در توسعه روش‌های آبی از اچ‌آیوی صورت گرفته است.

۸. عربستان و فلسطین ازدواج کودکان را ممنوع اعلام کردند

عربستان سعودی در ۲۰۲۰ کودک‌همسری را ممنوع ساخت و حداقل سن ازدواج را ۱۸ سال معین کرد. در سال ۲۰۱۹، حکومت ازدواج کودکان زیر ۱۵ سال را ممنوع کرد. پیش از آن برای ازدواج دختران یا پسران ارتباط سنی وجود نداشت. این ممنوعیت جدید، اما راه گریزی هم دارد: نوجوانان زیر ۱۸ سال هنوز هم می‌توانند ازدواج کنند به این که دادگاهی این اجازه را به آن‌ها بدهد. اما با توجه به ماهیت سنتی این موضوع، چنین خبری می‌تواند مثبت تلقی شود.

فلسطین نیز در سال ۲۰۲۰ ازدواج کودکان را ممنوع اعلام کرد و بنگلادش نیز در این زمینه پیشرفت کرد. بنا بر گزارش یونیسف، نسبت دخترانی که پیش از ۱۸ سال ازدواج می‌شود، از ۶۴ درصد در ۲۰۱۰ به ۵۰ درصد در ۲۰۲۰ کاهش یافته است. در واقع این معناست که در خلال دهه‌های گذشته ۱۰ میلیون دختر در بنگلادش از کودک‌همسری نجات یافته‌اند.

۹. برای پنجمین سال متوالی تعداد قربانیان تروریسم کاهش یافته است

بنا بر گزارش «شاخص جهانی تروریسم» در ۲۰۲۰ برای پنجمین سال متوالی تعداد قربانیان تروریسم کاهش یافت. نسبت به سال ۲۰۱۴، تعداد قربانیان ۵۹ درصد کاهش یافته و به ۱۳۸۲۶ نفر رسیده است. همچنین، طبق پژوهش‌ها وضعیت تروریسم در ۱۰۳ کشور بهبود یافته است.

۱۰. واکسن سریع‌ترین واکسنی بود که آماده شد

کشورهای کووید ۱۹ جهان را در اندوه برد و خسارات فراوانی بر جای گذاشتند، اما از همکاری بین‌المللی نیز به راه انداختند. در طول یک سال، نه تنها واکسن‌های مصرف می‌شوند، بلکه می‌توانند مصرف کنند و مصرف کنند. برنامه‌ای که یکی از گفته‌ها این است: «در ۱۱ ماه گذشته به اندازه‌ی ۱۰ سال کار انجام شده است.»

تمام اتفاقات امیدوار کننده یک سال بد

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

بررسی خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سئو گروه تلگرام @SEOPREM
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای افراد علاقمند به این فناوری جدید
توضیحاتی در مورد شرط بندی انفجار
بازی انفجار: سرگرمی معتادانه یا راهکار مالی آینده؟
سایت dancebet: جایگاه جدید پیش‌بینی در دنیای رقص
تماس با ما