ارتش پاکستان می گوید هند هیچ مدرکی دال بر سرنگونی اف-16 ارائه نمی دهد

[ad_1]

اسلام آباد: ارتش پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد که هند هیچ مدرکی دال بر سرنگونی یک جت جنگنده F-16 پاکستان در جریان نبرد هوایی 27 فوریه بر فراز نوشهره در جامو و کشمیر ارائه نکرده است، علیرغم ادعای اینکه مدرکی دال بر این حادثه دارد.

این بیانیه ساعاتی پس از آن صادر شد که نیروی هوایی هند روز دوشنبه تصاویر راداری را به عنوان بخشی از “شواهد غیرقابل انکار” خود منتشر کرد تا ادعا کند که یک جت جنگنده F-16 پاکستان را در جریان حمله هوایی ساقط کرده است.

سرلشکر آصف غفور، سخنگوی ارتش پاکستان در توییتی گفت: “تکرار، حقیقت را دروغ نمی سازد. علیرغم ادعای در اختیار داشتن مدارک در مورد شلیک F16، نیروی هوایی ارتش هنوز آن را ارائه نکرده است.”

تصاویر گرافیکی از یک سیستم هشدار و کنترل هوابرد (AWACS) توسط IAF در دهلی نو در یک نشست رسانه ای نشان داده شد و بار دیگر تاکید کرد که شواهد موثقی دارد مبنی بر اینکه نیروی هوایی پاکستان (PAF) یک جت جنگنده F-16 را در درگیری هوایی از دست داده است.

نیروی هوایی ارتش آمریکا روز جمعه بیانیه مشابهی صادر کرد و تاکید کرد که پس از آن که مجله برجسته آمریکایی “فارین پالیسی” گزارش داد که شمارش ایالات متحده از F-16 با پاکستان نشان می دهد که هیچ یک از آنها مفقود نشده اند، یک F-16 را در بخش نوشهره سرنگون کرده است.

معاون هوایی RGK Kapoor، دستیار رئیس ستاد هوایی (عملیات و فضا)، گفت که IAF اطلاعات و شواهد معتبرتری دارد که به وضوح نشان دهنده این واقعیت است که PAF یک F-16 را در عملیات هوایی در 27 فوریه از دست داده است. با این حال، به دلیل نگرانی های امنیتی و محرمانگی، ما اطلاعاتی را که در حوزه عمومی به اشتراک گذاشته می شود، محدود می کنیم.

هند مدعی است که آبیناندان وارثامن، خلبان نیروی هوایی بین‌المللی، با یکی از اف-16های پاکستانی درگیر شده و آن را قبل از سرنگونی میگ-21 بایسون او ساقط کرده است، اما پاکستان هرگونه از دست دادن هواپیما را در این نبرد رد کرده است.

وارثامان توسط پاکستان دستگیر شد و پس از گذراندن نزدیک به 60 ساعت در بازداشت پاکستان آزاد شد.

غفور همچنین تاکید کرد که پاکستان دو جت هندی را منهدم کرده و ادعا کرد که “لاشه های هواپیما روی زمین دیده شده است”.



[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.