pishoobbanner

کشف یک گونه لاک پشت غول پیکر ناشناخته

[ad_1]

فرارو- وزارت محیط زیست اکوادور اعلام کرد، پس آزمایش از DNA که نشان داد حیوانات ساکن در جزایر گاپاگوس هنوز به طور کامل برای علم ثبت نشده، گونه ای از لاک پشت غول پیکر کشف شد که برای دانش بشری ناشناخته بود.

به گزارش فرارو، مواد مواد ژنتیکی لاک‌پشت‌هایی را که در حال حاضر در سن کریستوبال زندگی می‌کنند با استخوان‌ها و صدف‌های جمع‌آوری‌شده در سال ۱۹۰۶ از غاری در ارتفاعات مقایسه شده‌اند و دریافتند که متفاوت هستند. کاشفان قرن بیستم هرگز به مناطقی از شمال شرقی جزیره، جایی که حیوانات امروزی در آن زندگی می‌کنند، نرسیدند، و در نتیجه تقریباً 800 لاک پشت غول پیکر بدون هیچ گونه مشکلی نمی‌افتند تا امروز باقی بمانند. با این حال، اکنون به نظر می‌رسد که این جانوران غول پیکر از گونه‌های متفاوت هستند.

وزارت محیط زیست اکوادور در صفحه رسمی خود در توییتر اعلام کرد: گونه لاک پشت غول پیکری که در جزیره سن کریستوبال زندگی می‌کند، و اکنون به طور علمی با نام. Chelonoidis chathamensis شناخته می‌شود، از نظر ژنتیکی با گونه‌های متفاوت مطابقت دارد.» وب سایت حفاظت از گالاپاگوس در گزارشی اعلام کرد که گونه C. chathamensis «تقریباً به طور قطع منقرض شده است» و این جزیره در واقع خانه دو گونه مختلف لاک پشت بوده است که یکی در ارتفاعات و دیگری در مناطق پست زندگی می‌کند.

جزایر گالاپاگوس که در اقیانوس آرام در حدود 100 کیلومتری سواحل اکوادور واقع شده اند، یک منطقه حفاظت شده و زیستگاه گونه‌های خاص به فرد گیاهی و حیاتوری است. مجمع الجزایر به دنبال مشاهدات و تحقیقات زمین شناس و طبیعت شناس بریتانیایی چارلز داروین در این زمینه در آنجا معروف شد. این دانشمند طی یک سفر دریایی به این مجمع الجزایر آمد تا پوشش گیاهی و جانوری منحصر بفرد آن را بررسی کند.

مشاهدات و نمونه برداری های وی در طول این سفر نقش اصلی را در شکل گیری نظریه مشهور داروین به نام مقدمه های بر نظریه فرشت بوسیله انتخاب طبیعی بوده است. اولین ورود به این جزایر مربوط به سال ۱۵۳۵ میلادی ثبت شده و زمانی است که یک کشش اهل دومینیکن به نام فری توماس برلانگا برای حل یک اختلاف ما بین فارسیسکوپیزارو و افسران تحت فرمانش به پرو رفت. دوبرلانگا در ابتدا مسیر خود را گم کرد، ولی در نهایت مناطق تحت سیطره اسپانیا بازگشت و وضعیت جزایر و موجودات زنده ساکن آن‌ها را برای دیگران توصیف کرد.

طبق گزارش پارک ملی گالاپاگوس، در ابتدا 15 گونه لاک پشت غول پیکر در این جزایر وجود داشت که سه مورد از آن‌ها قرن‌ها پیش منقرض شدند. در سال 2019، بیش از صد سال از این گونه منقرض شده در نظر گرفته شده، نمونه ای از Chelonoidis phantastica در جزیره فرناندینا پیدا شد. این مطالعه توسط دانشگاه نیوکاسل در بریتانیا، ییل در ایالات متحده آمریکا، سازمان غیردولتی آمریکایی گالاپاگوس و سایر موسسات در مجله علمی وراثت منتشر شد. آن‌ها به بازیابی DNA بیشتر از استخوان‌ها و پوسته‌ها ادامه خواهند داد تا مشخص شود که آیا لاک پشت‌های ساکن در سان کریستوبال که ۵۵۷ کیلومتر طول دارد، گونه‌های جدید دیگری نیز دارند یا خیر.

منبع: sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تعبیر خواب برنج پخته
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهنمای کامل برای انتخاب بهترین پرینتر
لیگ قهرمانان اروپا: برترین تورنمنت فوتبال اروپا
خرید پرینتر: راهنمای جامع برای انتخاب بهترین دستگاه چاپ
تماس با ما