pishoobbanner

کریکت، گردشگری: دره گورز J&K که زمانی منطقه جنگی بود، اکنون “با صداهای صلح و شادی طنین انداز می شود”

[ad_1]

سرینگر: پس از سکوت تفنگ های هند و پاکستان در خط کنترل (LoC)، عشق به ورزش و توسعه در این منطقه پدیدار شد.

دره گورز که در مجاورت LoC قرار دارد و برای چندین دهه زیر سایه تفنگ ها باقی مانده بود، اکنون دلایل مختلفی برای تشویق دارد. دره ای پوشیده از برف در 174 کیلومتری سرینگر به دلیل بارش شدید برف و بسته شدن گردنه رازدان به مدت 4 تا 5 ماه در زمستان در سال با سایر نقاط جهان قطع شده است. اکثر خانواده‌ها در زمستان‌ها از گورز مهاجرت می‌کنند و آن‌هایی که در آنجا زندگی می‌کنند ماه‌ها سرگردان می‌مانند و بیشتر در داخل خانه هستند زیرا کاری برای انجام دادن وجود ندارد.

زمستان در این دره سخت است و دمای هوا به منفی 20 درجه می رسد و انباشته شدن برف تا 5 تا 10 فوت می رسد. در این فصل، مردم محلی بیکار می مانند و خود را در خانه محبوس می کنند.

امسال رویدادهای متعددی توسط ارتش هند و اداره محلی گورز برای ترویج گردشگری در این دره برگزار شد. در نتیجه، بیش از 15000 گردشگر از این دره بازدید کردند در حالی که در سال گذشته تنها 343 گردشگر از این دره بازدید کردند.

پس از اینکه تابستان در این منطقه مرزی، گورز جذاب ماند، اکنون ارتش هند در تلاش است تا در زمستان ها نیز روحیه خود را بالا نگه دارد. اخیراً یک تورنمنت کریکت برفی در داوار، گورز توسط ارتش هند برگزار شد که در آن بیش از 10 تیم از دره گورز شرکت کردند. این مسابقات 12 روزه در زمینی پوشیده از برف در دمای منفی 10 درجه برگزار شد.

ویدیوهای کریکت گورز امروزه در همه جا و در رسانه های اجتماعی پرطرفدار است. کریکت برفی در گورز همچنین توجه مارنوس لابوشاکنیه استرالیایی را به خود جلب کرد که در توییتی نوشت: “این چقدر خوب است”.

این رویداد شاهد جمعیت عظیمی از هواداران بود که تیم های مورد علاقه خود را تشویق کردند و از BCCI و JK Tourism درخواست کردند تا چنین رویدادهای بیشتری را برگزار کنند و گردشگری زمستانی در گورز را ترویج دهند. در پنج فوت برف و سرمای سرد، دره مرزی گورز سر و صدای زیادی بر سر کریکت و ورزش های دیگر ایجاد می کند که جایگزین صدای تیراندازی می شود که ده ها سال باعث مرگ و ناامیدی ساکنان آن می شد. مردم اکنون خواستار توجه مقامات به گورز هستند.

یکی از محلی ها گفت اعجاز احمد دار گفت: “خدا را شکر، گورز با صداهای صلح و شادی طنین انداز می شود. آتش بس به نفع مردم اینجا بوده است، زمانی که تیراندازی می شد با مشکلات زیادی مواجه می شدیم، اما از زمانی که آتش بس اتفاق افتاد، ما با مشکلات زیادی روبرو بودیم. مزایای زیادی دارند. گردشگری در فصل گذشته افزایش یافت، زمانی که حدود 15000 گردشگر به گورز آمدند. بسیاری از رویدادهای ورزشی مانند اسکی و کریکت در اینجا اتفاق می‌افتند. مردم خوشحال هستند و می‌خواهند ورزش و گردشگری رونق داشته باشد.”

ارتش همچنین در حال برگزاری کارناوال زمستانی جشن گورز در گورز برای ارتقای ظرفیت های گردشگری زمستانی در گورز است. مردم محلی این ابتکارات را ستوده اند و معتقدند که این ابتکارات فرصت های بسیار زیادی را برای جوانان گورز فراهم می کند و آنها را از شر مواد مخدر و رادیکال سازی دور نگه می دارد.

این روزها برای LoC که عاشق ورزش در گورز است، داستان های متفاوتی برای گفتن دارد. گورز در حال تبدیل آن از یک منطقه جنگی به یک مقصد امن با پتانسیل عظیم گردشگری است.

تنش بین ارتش های روبرو به طور قابل توجهی در گورز، مناطق LoC و مرزهای بین المللی پس از درخواست دو DGMO برای آتش بس در سال 2020 کاهش یافته است.

اداره گردشگری اکنون در حال برنامه ریزی برای افتتاح گردشگری مرزی است و گورز بهترین مکان در میان لیست تهیه شده توسط اداره گردشگری کاشمر است.

تلویزیون زنده



[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تعبیر خواب برنج پخته
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهنمای کامل برای انتخاب بهترین پرینتر
لیگ قهرمانان اروپا: برترین تورنمنت فوتبال اروپا
خرید پرینتر: راهنمای جامع برای انتخاب بهترین دستگاه چاپ
تماس با ما