pishoobbanner

پوتین لایحه جنجالی را امضا کرد

[ad_1]

ایسنا نوشت: رئیس جمهور روسیه بسته‌ای از قوانین جدید جنجالی را امضا کرد که قدرت‌های دولت را برای برچسب زدن به افراد و سازمان‌ها به عنوان “عاملان خارجی” افزایش می‌دهد و یک سری پیوندهای جدید را برای رسانه‌ها می‌کند.

به نقل از شبکه سی‌بی‌اس نیوز، این قوانین جدید قانون «عامل خارجی» را که در سال ۲۰۱۲ تصویب شد، به‌سطح می‌دهد؛ قانونی که اجازه می‌دهد تا به گروه‌های حقوق بشری و سایر سازمان‌ها که حمایت‌های مالی را از خارج از روسیه می‌دهند، برچسب‌ها “عاملان خارجی” بزنند. این قانون همچنین در سال‌های متوالی به تعطیلی دفاتر روسی می‌پردازد. این قانون سال گذشته به‌روز شد تا آن را در مواردی از جمله روزنامه‌نگاران و وبلاگ نویسان استفاده کنند.

این متم‌های امضا شده توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در روز چهارشنبه چهارشنبه را می‌سازند که یک شخص یا نهاد ممکن است به طور رسمی به عنوان یک “عامل خارجی” در روسیه تلقی شود. اصطلاحی که بار منفی دارد و به دوره جنگ سرد باز می‌گردد.

عامل این قانون، خارج از کشور روسیه یا خارجی است که از روسیه کمک مالی دریافت می کند و در فعالیت های سیاسی به یک کشور خارجی کمک می کند تا به عنوان خارجی ثبت شود.

این قانون قانون اساسی است که این تعریف از «فعالیت سیاسی» بسیار مهم و مهم است و به عنوان مثال شامل نظارت بر انتخابات، نظراتی درباره سیاست‌های دولتی از طریق رسانه‌های اجتماعی و شرکت در راهپیمایی‌ها می‌شود.

این تعریف به این قدرت را می‌دهد تا در آستانه انتخابات ۲۰۲۱ روسیه از این قانون علیه هر نوع صدای مخالفی استفاده کند.

عفو بین الملل ماه گذشته این لایحه را محکوم کرده و هشدار داده است که این لایحه بیانگر یک “پیگیری موهومات جدید” در روسیه است.

اگر مقامات دولتی روسیه به این نتیجه برسند که روزنامه‌نگاران خارجی با فعالیت‌های حرفه‌ای یک روزنامه‌نگار انجام داده‌اند، می‌توانند نام آنها را در لیست «عاملان خارجی» اضافه کنند.

«عاملان خارجی» شامل محدودیت‌هایی می‌شود از جمله ارائه گزارش‌های مالی درباره فعالیت‌هایشان و معرفی به این ترتیب در نشری روسیه. لایحه دیگری که روز چهارشنبه توسط پوتین امضا شد، را از جریمه مالی گرفته تا پنج سال حبس برای عامل خارجی که در ثبت نام یا گزارش فعالیت‌هایشان همان طور که ناکام بوده است، به همراه خواهد داشت.

«واسیلی پیسکارف»، یکی از قانون‌گذاران روس و یکی از حامیان این لایحه ضمن دفاع از این ابتکارعمل تأکید کرد: این لایحه برای حفاظت از حاکمیت فدراسیون روسیه و جلوگیری از مداخله در امور داخلی کشورمان لازم است.

وزارت دادگستری روسیه اخیرا یک سازمان برجسته در حمایت از قربانیان روس خشونت خانگی موسوم به ” Nasiliu.Net” را به لیست “عاملان خارجی” خود اضافه کرد و باعث خشم فعالان حقوق بشر شد. این وزارتخانه همچنین پنج تن از جمله یک فعال حقوق بشری کهنه کار به نام «لِو پونوماریوف» را می‌دهد که یکی از مهم‌ترین عوامل دیرینه پوتین می‌تواند به لیست عاملان خارجی مرتبط با رسانه‌ها همراه با نام چهار تن دیگر از یک خبرنگار «رادیو اروپای آزاد» تبدیل شود. اضافه کرد.

پوتین با امضای لایحه دیگر در روز چهارشنبه و تبدیل آنها به قانون سال ۲۰۲۰ را به پایان رساند. قوانینی که انتظار می‌رود خیلی از آنها حکومت پوتین را محکم‌تر کنند. یکی از این قوانین به نهادهای نظارتی روسیه این قدرت را می‌دهد تا پلتفورم‌های اینترنتی را که علیه رسانه‌های دولتی تبعیض قائل می‌شوند، به طور کامل یا به طور کامل مسدود کنند.

حامیان این قانون را به شکایت‌های رسانه‌های دولتی روسیه درباره رفتار با تبعیض‌آمیز فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب اشاره کردند. برخی از رسانه‌های روسی را «رسانه‌های وابسته به دولت» توصیف کرد و با انتقاد از توییتر در مسکو حمله کرد. یوتیوب نیز در سال ۲۰۲۰ از کانال‌های حامی کرملین را مسدود کرده است. اقدامی که مقامات روسیه آن را «سانسور» توصیف کردند.

نویسندگان این لایحه گفتند، این لایحه شبکه‌های اجتماعی خارجی را هدف می‌گیرند اما ممکن است از آنها علیه پلتفورم‌های روسی نیز استفاده شود.

یکی دیگر از لایحه‌ها که روز چهارشنبه به امضای پوتین رسید، راهپیمایی‌های سیاسی در نزدیکی ساختمان‌های خدمات اضطراری از جمله اسگاه‌های پلیس یا ساختمان‌های متعلق به آژانس‌های اطلاعاتی را ممنوع می‌کند.

در حال حاضر به اشتراک گذاری داده های شخصی یا اطلاعات درباره فعالیت افسران اطلاعاتی یا ماموران مجری قانون یک جرم می شود. ابتکار عملی که یک واکنش به تحقیقات اخیر رسانه‌ها می‌شود که در جریان آن از افشای اسامی، تصاویر و شماره تلفن‌های افسران اطلاعات سرویس امنیت فدرال که ادعا می‌شود در مسموم کردن الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه دست استفاده می‌شود، می‌شود.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تعبیر خواب برنج پخته
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهنمای کامل برای انتخاب بهترین پرینتر
لیگ قهرمانان اروپا: برترین تورنمنت فوتبال اروپا
خرید پرینتر: راهنمای جامع برای انتخاب بهترین دستگاه چاپ
تماس با ما