pishoobbanner

فرمول جدید قیمت گذاری خودرو به نفع مردم است

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای رقابت از فرمول جدید این شورا برای قیمت گذاری خودروهای دفاع کرد و گفت: مطمئن باشید این تصمیم به مصرف کننده نافع است. برداشت اشتباه از این فرمول، به هر حال سازمان بازرسی هم در نظر می تواند تصمیم نهایی با شورای رقابت را مطرح کند.

دفاع تمام قد از فرمول جدید قیمت خودرو

رضا شیوا:

* (با اشاره به اینکه سوال می شود چرا این تصمیم در چند ماه گذشته که بازار خودرو بهم ریخته بود مورد قبول قرار نگرفت؟): ما از اردیبهشت ماه 99 مجدداً به موضوع تعیین دستور العمل قیمت خودرو ورود پیدا کردیم. در آن مقطع تصمیم گرفتیم همان فرمول گذشته را اجرا و سبد تورم بخشی را به روز کنیم.

* باید از بهمن ماه 98 تا اردیبهشت 99 توجه کنید هیچ بازبینی در مورد قیمت خودرو در کارخانه انجام نشد و زمانی که شورای رقابت مجدداً به این حوزه ورود کرد انبوهی از بهم ریختگی در قیمت خودرو مشاهده شد. اما امسال از اردیبهشت 99 قیمت خودرو را سر و سامان بدهیم .

* تولید کننده نباید در وضعیت انحصاری سوء استفاده کند تا در نهایت حقوق مصرف کننده مورد تضییع قرار گیرد.

* (با مطمئن شوید که شورای رقابت برای قیمت خودرو به نفع مصرف کننده است): ما قیمت های منصفانه ای را در این قانون تعیین کرده ایم. برای رفع انحصار در بازار خودرو باید به رقابتی تبدیل شود که برای این موضوع وزارت صنعت و سازمان توسعه باید انجام شود. نا نماند ساماندهی گفته امروز بازار خودرو بر تصمیم شورای رقابت نیست بلکه باید واحدهای نظارتی به این موضوع ورود پیدا کنند.

* در حال حاضر علاوه بر ایران خودرو و پاهای خودروسازان دیگری هم وارد عرصه تولید شدند که با افزایش تولید آنها در آینده ای نزدیک در بازار خودروها رقابتی را به وجود آوردند.

* (در خصوص ضمانت اجرای مصوبه جدید شورای یک رقابت): در فرمول جدید ضریب به نام “لاندا” که میزان عرضه به بازار است . در مصوبه جدید علاوه بر این که تولید باید به هدف افزایش 50 درصدی در تولید میزان تولیدکننده محصولات هم مورد محاسبه قرار گیرد. بر همین اساس اگر خودروساز با افزایش عرضه را هم افزایش داد ضریب کامل را کسب و امکان افزایش قیمت را پیدا می کند. البته اگر خودروساز نسبت به افزایش تولید و عرضه اقدام کند به همان نسبت قیمت کاهش می یابد.

* بر خلاف فرمول گذشته که برای خودروهای اقتصادی هنوز اجرایی می شود ما ملاک را افزایش می دهیم تا قیمت نصیب خودروساز شود. البته باید جدید بگوییم ما در فرمول به دنبال افزایش قیمت در قیمت خودرو نیستیم، در گذشته تورم برخی از مواردی که معمولاً هر سه ماه مورد محاسبه قرار می گیرند تغییرات قیمتی انجام می شود اما در فرمول جدید تغییرات قیمتی تحت تأثیر عوامل دیگری از جمله متغییر افزایش می یابد. تولید و افزایش عرضه است.

* (با بیان اینکه ممکن است در فرمول جدید افزایش قیمت کمتر از نرخ تورم باشد): متأسفانه برخی فرمول ها را به دقت مطالعه نکرده اند. هیچ دلیلی وجود ندارد که اجازه افزایش قیمت را در این فرمول حتی بالاتر از فرمول قبلی داشته باشد. در بسیاری از موارد حتی افزایش قیمت ها از نرخ تورم هم کمتر است.

* رقابت شورای با توجه به افزایش 25 درصدی قیمت خودرو در سه ماهه بعدی شاخص تورم بخشی را حذف کرد تا افزایش قیمت ها نسبت به تورم نبوده و تابع تولید میزان و عرضه باشد.

* ما وظیفه قانونی خود را انجام دهیم و در صورت لزوم تغییر تصمیم گیری کنیم. باید خود شورا تصمیم گیری کند. ما در بحث سازمان بازرسی را حتماً مطرح کنیم و اعضاء نظر خود را خواهند داد اما به هر حال مصوبه مجلس کاملاً قانونی است و به اعتقاد ما اشتباه از این فرمول است و به هیچ وجه موضوع آزاد سازی مطرح نیست.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تعبیر خواب برنج پخته
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهنمای کامل برای انتخاب بهترین پرینتر
لیگ قهرمانان اروپا: برترین تورنمنت فوتبال اروپا
خرید پرینتر: راهنمای جامع برای انتخاب بهترین دستگاه چاپ
تماس با ما