علائمی که نشان دهنده ویتامین است



امروه غذاهای آماده وجود دارد که مصرف آنها، تنها مواد مغذی اندکی را به بدن شما می‌رسانند. اما باید بدانید که کدام بدن شما به میزان کافی مواد مغذی و یا ویتامنی دریافت نمی کند، ممکن است علائم و نشانه هایی را در بدن خود مشاهده کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اگر این علائم را بشناسید، می توانید تغییراتی در رژیم غذایی خود بدهید که قادر است در زمینه مواد مغذی در بدن شما ایجاد کند.

۱- ناخن و موی شیکننده

در حالی که بسیاری از عوامل ممکن است باعث شوند که مو و ناخن شود، اما یکی از مهمترین این عوامل، کاهش «بیوتین» است که با نام «وامین B7» شناخته می‌شود.

نندگی، دونصف شدن (شکافتن) ناخن ها و در کنار علائمی مانند نازمن، درد و گرفتگی عضلات، و گزگز اندام ها می تواند نشان دهد که ویتامین شکم با ۷ باشد.

برای افزایش سطح ویتامین ب ۷، زرده تخم مرغ، ماهی، گوشت، لبنیات، مغزدانه ها، کلم بروکلی، «سیب زمینی شیرین»، غلات کامل و موز بایستی مصرف کنید. باید وجود داشته باشد «مکمل‌های ویتامین» نیز برای بالابردن ویتامین ب ۷ در بازار است، اما هنوز مطالعات کمی وجود دارد که چنین فوایدی را در آن‌ها تأیید می‌کند.

۲- ریزش مو

اگر ریش مو هستید، این مسئله علاوه بر ویتامین ب، می‌تواند نشان دهنده چندین ماده مغذی از جمله: آهن، روی، اسید لینولیک و نیاسین (وامین ب ۳) باشد. این آهنگ در «سنتز دی آن ای» و به ویژه در فولیکول‌های مو، مفید به شمار می‌رود.

گوشت، ماهی، تخم مرغ، لوبیا و سبزیجات دارای برگ تیره می‌توانند سطح روی (زینک) و آهن بدن شما را تقویت کنند و بیوتین و نیاسین را نیز افزایش دهند.

۳- شوره سر

شوره سر و «اگزمای سبوریک» معمولاً برای نوزادان، نوجوانانی که سن بلوغ را می‌گذرانند، دیده می‌شود. این نشانه به شکل خشک و خارش دار ظاهر می‌شود. چرا که نواحی تولید کننده درمان دربدن را تحت تأثیر قرار می دهد.

این نشانه‌ها همچنین می‌توانند نمایانگر سطح پایین روی (زینک) و یا نیاسین و یا پایین بودن سطح ریبوفلاوین (B2) و پیریدوکسین (B6) باشند. برای افزایش سطح این مواد مغذی، سعی کنید غلات کامل، مرغ، گوشت، ماهی، تخم مرغ، لبنیات سبزیجات یا مصرف کنید.

۴- سندرم پای بی قرار

حدود ده درصد از آمریکایی‌ها سندرم سندرم پای بی قرار دارند. زنان دو برابر مردان به این بیماری مبتلا می‌شوند. معمولاً علائم در زمان اقامت یا خواب افزایش می‌یابد. هر چند مطالعات بیشتر مورد نیاز است، اما بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که ممکن است بین «سندرم پای بی‌قرار» و سطح پایین رابطه‌ای وجود داشته باشد.

بنابر این، برای افزایش سطح طبیعی آهن از گوشت، مرغ، ماهی، لوبیا، سبزیجات با برگ سبز تیره، آجیل، دانه ها و غلات استفاده کنید. اگر این غذاها را با غذاهای سرشار از ویتامین‌های ترکیب کنید، بیشتر به سیستم بدنی وارد می‌شود و آن را جذب می‌کند.

۵- ضایعات دهانی

آفت‌ها و سایر زخم‌های دهان نیز می‌توانند با استفاده از ویتامین‌های دیگر مرتبط باشند. بر اساس یک مطالعه، بیست و هشت درصد از بیماران مبتلا به زخم‌های دهانی B1، B2 یا B6 هستند.

در این مورد نیز می‌توان مانند موارد قبلی، میزان این نوع از ویتامین‌ها و مواد معدنی خود را با گوشت، مرغ، ماهی، لوبیا، آجیل، دانه‌ها و غلات کامل بهبود بخشید.

۶- وجود لثه

یکی از مسائل بسیار مهم در حفظ سلامتی افراد، سلامت دهان و لثه است. عوامل بسیاری برای حفظ سلامت لثه‌ها وجود دارد که از جمله می‌توانم مسواک بزنم و به‌نحو نخور دندان اشاره کنم. اما اگر رژیم غذایی حاوی ویتامین C کمی باشد، می‌تواند باعث ایجاد لثه‌ها شود.

وجود لثه
۷- داشتن بینایی ضعیف در شب

ویتامین A، از ویتامین‌های نیاز برای بینایی، به ویژه در شب و یا نور کم است. این ویتامین در تولید «رودوپسین» (rhodopsin) است. رودوپسین رنگدانه‌های در شبکیه چشم است که به بینایی‌ها در شب کمک می‌کند.

برای غذا خوردن، سبزیجات زرد و نارنجی مانند هویج و سیب زمینی شیرین می‌تواند برای شما مفید باشد. همچنین، لبنیات، تخم مرغ، ماهی و سبزیجات با برگ تیره می‌توانند این ویتامین را در بدن شما افزایش دهند.

فقط میبایستی در مصرف این مواد زیاده روی نکنید؛ چرا که به مسمویت با ویتامین A مبتلا می‌شوید.
۸- کم خونی

فقدان آهن و ویتامین B6 کافی در برنامه غذایی به معارضه کم‌خونی یا آنمی می‌شود. آنمی یا همان کم خونی زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های خونی قرمز سالم به اندازه کافی در بدن وجود ندارد. کم‌خونی ناشی از ویتامین‌های ویتامین B12 در بدن پایین است. اما کلمخنی نشیز از فقر آمنا تاهان با کمبود آنگاه بجود میهید. آنمی ناشی از ویتامین B6 و همچنین می‌تواند با خوردن غذاهای سرشار از ویتامین و ویتامین B6 جبران کند.

منبع: پایگاه ecowatch


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم