pishoobbanner

شهید حسن باقری «نابغه جنگ»، بی‌نظیر در مدیریت

[ad_1]

دکتر امین عربی؛ تاریخ دفاع مقدس، درسهای بسیاری برای پیروزی در شرایط سخت و بحرانی دارد. در تصمیم گیری و مدیریت جنگ، نکات بدیعی وجود دارد که آن را برجسته می کند برای بهره برداری از موقعیت ها و کسب موفقیت ها در مسیر پیش روی ملت، نیاز است. فراز و فرودهایی که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با آن روبرو بودند، می‌توان الگوی رفتاری ما در بسیاری از حوزه‌ها را به سمت رشد و تعالی معطوف کرد.

رفتار و نگاه شهید حسن باقری از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، نمونه‌ای از تلاش شبانه روزی برای کسب موفقیت است که در نهایت خردمندی شکل گرفت و منجر به کسب نتایج حیرت در عملیات‌هایی شد که مسئولیت طراحی آن را برعهده داشت، انجام شد.

حسن باقری یکی از هزاران شهید سرافراز مهین عزیزمان می‌باشد که آثار بجای مانده از ایشان و همچنین خاطراتی که همرزمانش از سبک مدیریت ایشان بیان کرده اند، نشان می‌دهد، که نوع فرماندهی آنها را در اختیار نسل جوان و نسل‌های آتی قرار می‌دهد. . شهید حسن باقری یکی از فرماندهان بی نظیر سال‌های اول دفاع مقدس است که نقش او در عملیات‌های فتح المبین، طریق القدس و بیت المقدس و در آزادسازی خرمشهر نیز نقش اصلی طراحی و اجرای عملیات را در قرارگاه نصر بر دوش داشت.

پیروزی‌هایی که در طول هشت سال از دفاع به دست آمد، نتیجه تلاش همه رزمندگان در هر مرتبه و مسئولیتی است و هر کدام شجاعانه و با شهادت از فرهنگ ایثار و شهادت برای آرمان‌های کشور از خود گذشتگی و شهید حسن باقری نیز قطره‌ای از دریای جوشان عزت و شهادت داشتند. سربلندی و پرورش یافته مکتب خون و شهادت است. این شهید سرافراز مانند سایر شهیدان و رزمندگان در مقام یکی از فرماندهان ارشد جنگ نقش اصلی را در طراحی عملیات موفق سال‌های اول جنگ داشته است.

ایشان بی وقفه مورد نیاز از ظرفیت‌ها و امکانات خودی و دشمن را با دقت در جمع آوری می‌کرد، آن‌ها را تفسیر و به بهترین اطلاعات نحوه استفاده از می‌داد. پی در پی و با تمام توان پس از هر عملیاتی، عملیات بعدی را شروع می‌کرد. آنها بهترین و بهترین پیشنهادات را در اختیار فرماندهان و تصمیم گیرندگان عالی جنگ قرار دادند و به این دلیل که به واقعیت‌ها و توانمندی‌های حوزه عملیات خود و امکانات و توانمندی‌های دشمن اشرف و مطمئن‌ها و آن‌ها با جستجوی اطلاعات رسیده بود، از پیشنهاداتی که می‌دادند. اطمینان کامل و با قدرت تمام دفاع می‌کرد.

او طراحی می‌کرد و در مطالعات مختلف با استدلال قوی با طرح‌های ناقص مخالفت می‌نمود. اینگونه نبود که به اطلاعات ناقص تکیه کند و در تصمیم گیری دچار شک و تردید شود. این نابغه جنگ پیش از عملیات والفجر مقدماتی در منطقه عملیاتی فکه جایی که اکنون یادمان آن شهید بزرگوار به عنوان محلی برای تفکر در مسیر پیروزی‌های بزرگ و زیارتگاهی برای دوستان و علاقمندان ایران اسلامی، به درجه رفیع شهید نایل شد.

یادمان شهید حسن باقری در محل شهادت ایشان در منطقه فکه مانند پادگان گلف در زمان حیاتشان در جنگ، محلی برای اندیشه ورزی است. شهید حسن باقری در تاریخ ۹ بهمن ۱۶۳۱ به شهادت رسید. تاریخ نشان می‌دهد که تمام عملیات‌هایی که شهید باقری در آن‌ها حضور داشتند، پیروزی‌های مقتدرانه‌ای را برای کشورمان در پی داشت. چیزی که شهید باقری را به افتخار «نابغه جنگ» مفتخر کرد، مدیریت صحیح در جنگ بود. امروز مدیریت در حوزه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیاز اصلی کشور برای دستیابی به بهترین راه حل هاست.

به وضوح بخشی از مدیریت از طریقی است که می‌آید و بخشی را باید در هنگام کار و عمل آموختن. و شرایط انقلاب فرصت آموزش و جنگ برای رزمندگان را به کوتاه ترین فاصله زمانی تقلیل داد و این هنر مردان خدا بود که در آن شرایط، صحنه های موفقی را رقم زدند. آن‌ها در عملیات‌ها، همه این‌ها خود را بکار گرفتند و نتایج مطلوبی را در پرتو فرهنگ ایثار و خردورزی برای کشور به دست آوردند.

برای شهید حسن باقری نیز فرصتی برای شرکت در دوره‌های عالی فرماندهی و فنون رزمی وجود نداشت و هنر ایشان در این بود که دانشی را در مقایسه با دانشی که ژنرال‌های عالی رتبه دنیا در طول سالیان سالیان می‌آموزند، ایشان و همرزمانش تنها در چند ماه آموخته بودند. .

آن‌ها به خوبی‌اند، انبوهی از خلاقیت‌ها در هدایت تشکیلات سازمانی، استفاده از همه امکانات و مدیریت طرح‌های هدفمند را با هم تفرق و منابع و امکانات را به سمت نتایج مطلوب، سوق دهند. در واقع شهید حسن باقری در طول مدت فرماندهی خود دانش و هنر مدیریت جنگ را به بهترین نحو ممکن انجام داد و نتایج آن در عملیات‌هایی که طراحی کرد، مشخص است.

طراحی یک عملیات نظامی در واقع برای واحدها و ایگان‌های نظامی صورت می‌گیرد و فرآیند آن برای دستیابی به اهداف مشخص توسط فرماندهان ارشد طرح ریزی می‌شود. آنچه از طرح‌های سبک‌سازی عملیات‌ها و اجرای آن توسط شهید حسن باقری بجای مانده است، نشان می‌دهد که شهید باقری طراحی خود را بر اساس واقعیت‌ها و ثبت و تفسیر تمام اطلاعات مورد نیاز که شبانه روز در شرایط سختی می‌آورد، انجام می‌دهد. طراحی عملیات فتح المبین، عملیات طریق القدس و عملیات المقدس و دستیابی به اهداف و پیروزی هایی که رزمندگان به دست آوردند و نقش کلیدی که در آزادسازی خرمشهر داشت، نشان می دهد، دانش هنر در کنار هم، چگونه پیروزی های پی در پی به همراه داشت. باشد.

هنر شهید حسن باقری که از عشق و علاقه به نظام و میهن نشات می‌گرفت، نشان می‌دهد که تفاوت‌ها در پیروزی‌های رزمندگان در عملیات‌هایی که شهید حسن باقری حضور داشت و آن‌ها را طراحی کرد و عملیات‌هایی را بعد از وجود آنها انجام داد که حتماً توسط دانش پژوهان جنگ انجام شد. مورد بررسی قرار گرفته و به دلیل گستردگی کار نیاز است همچنان مورد پژوهش قرار گیرد.

یکی از تفاوت‌های اصلی در نحوه کار شهید حسن باقری دقت در جمع آوری اطلاعات و استفاده هوشمندانه از اطلاعاتی که ممکن است در نگاه دیگران کم ارزش باشد، این است که برای آگاهی از توانمندی و امکانات جانبی جنگ لازم بود و تصمیم گیری ها برای تعیین این اطلاعات شکل است. می‌گیرم.

شهید حسن باقری اطلاعات مورد نیاز را با اطمینان کامل می‌آورد و بر جمع آوری و تفسیر دقیق اطلاعات در مورد نظر، امتیاز ویژه ایشان بود. پیروزی‌های غرور آفرینندگان رزمندگان در سال‌های اول جنگ و در عملیات‌هایی که طراحی آن با شهید حسن باقری نشان می‌دهد که سبک خاصی در مدیریت، طراحی و عملیات داشته است و این سبک از خردمندی، دوراندیشی، عشق و علاقه بوده است.

در زمانی که جنگ بر مواضع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی سایه‌های می‌افکند پیروزی مقتدرانه در جبهه کارها را برای دیپلمات‌ها در جبهه و برای اقتصاد دانان در فضای کسب و کار و برای سیاسی عالم فرهنگی در غنای فرهنگی و تمدنی بسیار آسان می‌کند. آنچه دانش هسته‌ای و کشورمان در سایر رشته‌ها انجام می‌دهد قدرت کشور را در همه زمینه‌ها افزایش می‌دهد و گامی در افزایش اقتدار کشور است.

خشت اول در طراحی هر پروژه اطلاعات آن پروژه است. اگر اطلاعات به درستی و با اطمینان جمع آوری نشود، هر طرحی که بر اطلاعات ناقص و غلط صورت بگیرد، آن معماری را تا ثریا کج خواهد برد. شاید درسی که امروز نیاز جامعه ماست و باید از شهید حسن باقری آموخت این است که طرح‌های خود را بر اطلاعات دقیقی که از صحت اطلاعات آن داریم، بنایم.

اطلاعات صحیح برای تصمیم گیری در مدیریت، برای شهید حسن باقری آنقدر با توجه بود که شهادت ایشان در سنگر دیدبانی نیز برای بدست آوردن اطلاعات از رفتار دشمن برای طراحی عملیات والفجر مقدماتی شکل گرفت. در این روزها که اقتدار کشور به ایثار و فرهنگ ایثارگری و رفتار انقلابی توام با خردورزی نیاز دارد، یاد و خاطره همه شهیدان و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را با خردورزی، برگی زرینی از تاریخ ایران عزیز را رقم زدند در سالگرد پیروزی انقلاب. اسلامی، گرامی می‌داریم.

شهید حسن باقری ستاره‌ای درخشان در آسمان خردورزی و مجاهدت و چشمه جوشانی از عشق و علاقه به کشور است و بر دانش پژوهان است که با کار تحقیقاتی به سبک ایشان، افق‌های روشنی را فراروی کشور قرار می‌دهند و بر هنرمندانی که قهرمانان واقعی کشور را با آن‌ها انجام می‌دهند. هنرمندی و ظرافت خاص خود برای همه انسانهای آزاده به تصویر کشند.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تعبیر خواب برنج پخته
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهنمای کامل برای انتخاب بهترین پرینتر
لیگ قهرمانان اروپا: برترین تورنمنت فوتبال اروپا
خرید پرینتر: راهنمای جامع برای انتخاب بهترین دستگاه چاپ
تماس با ما