pishoobbanner

در بازار سیاه شرخری چه می‌گذرد؟

[ad_1]

فرارو- در کوچه و بازار شرخر صدای شان می‌زند. اما امّا می‌توانند مطالبی را مطرح کنند که محترمانه تر و تحت عنوان مأمور وصولات خطاب قرار گیرند. همه جا می‌شود آن‌ها را پیدا کرد، از برگه‌های تبلیغاتی روی دیوار کوچه و خیابان و آگهی‌های سایت‌های خرید و فروش آنلاین تا صفحه‌های کاری در شبکه‌های اجتماعی. کافی است کلیدواژه های شرخر و وصول مطالب را جستجو کنید تا تعداد زیاد فعالان این بازار سیاه را ببینید.

به گزارش فرارو، وصول مطالب در جهان به نام فکتوری که می‌شود یک روش تامین مالی است و مبتی بر قرارداد هم انجام می‌شود. اما شیوه کار آن‌ها توسط شرکت‌های معتبر و رسمی انجام می‌شود. اما همه مراحل زیر سایه یک واژه انجام می شود؛ قانون!

قانون درست آن چیزی است که در مورد شرخرها خیلی صدق نمی‌کند. آن‌ها راه و روش را دارند. مثلاً اگر فرد مورد نظرشان بدون درگیری راضی به پرداخت بدهی، کارشان به درگیری و دعوا و زد و خورد می‌کشد. خیلی‌ها هم پا را فراتر می‌گذارند و به سلاح سرد وگرم متوسل می‌شوند.

اما همه آن‌ها یک شعار مشترک دارند: «سرعت ما اعتبار ما». بعد از مدعی اند که زمان و مکان نمی‌شناسند. پول می‌گیرند و کارشان را درست و به موقع انجام می‌دهند و به هرشکلی مطمئن می‌شوند که کار را تضمین می‌کنند.

یکی از این شرخرها که صفحه‌های خود را ایجاد کرده است، به دنبال آنها توصیه می‌کند که او را بدنام نکنند، چرا که به دنبال لقمه‌های نان حلال است. بعد گفته می شود که برای گرفتن طلب، برای گرفتن چک، برای زهرشم گرفتن شخص و برای هر کاری آماده می شود.

او قیمت هر کدام از این کارها را اعلام نکرد و همه چیز مشروط به تماس و یا پیام خصوصی شده است. علاوه بر این گفته که همه امور جعل را هم می‌دهد!

در بازار سیاه شرخری چه می گذرد؟

وصول چک 6 میلیون تومانی، 10 میلیون تومانی!

کاظم و حسین شرخر مشهورترین شرخر فضای وب هستند. کاظم حدود ۲۰ هزار دنبال کننده دارد. او هر بار تصاویری از اسلحه اش منتشر کرده و نوشته است که تازه از عملیات وصول یا حق گرفتن بازگشته است. او گفته است که متخصص وصول چک، سفته، مطالب و مهریه است. اما در کنارش مزاحمت برای نوامیس را هم رفع می کند و گوشمالی هم جز خرده کاری های اوست.

او به فرارو می‌گوید که ۱۰ درصد از کل مبلغ از جمله چک، مهریه و… را می‌گیرد و در کمترین زمان موضوع را به نتیجه می‌رساند. او مطمئن می‌شود که کارش تضمینی است و آماده می‌شود که شماره چند نفر آخری که کار برایشان انجام شود داده شود، تا خیال ما جمع شود.

حسین شرخر یکی دیگر از چهره‌های شاخص این بازار سیاه در فضای مجازی است. او مدعی است که سرعت بیشتری نسبت به قانون دارد و کارها را در کوتاه ترین و کمترین زمان انجام می دهد. اما مکالمه اش با مشتریان را به پیام خصوصی مشروط کرده است

تقریباً ساعت ۲ صبح، به حسین شرخر پیام می‌دهم و می‌گویم که برای وصول ۶۰ میلیون تومانی چقدر می‌گیرد. چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد و جواب می دهد ۱۰ میلیون تومان. می‌گویم بعد از چه تضمینی وجود دارد حرفتان را گوش کند و پول ام را بدهد. حسین شرخر می‌گوید که کارش را بلد است و نیازی به توضیح روش‌هایش ندارد.

بعد از می‌پرسم که برای انجام دادن کار باید چه راه‌هایی طی شود. او میگوید که مبلغی را به عنوان بیعانه می‌گیرد و همه اطلاعات بدهکار را می‌کند و در کمتر از ۷۲ ساعت نتیجه کارش را اعلام می‌کند.

گوشمالی چند؟

بعد از حسین شرخر می‌کنم که اگر کسی مزاحم داشته باشد، شما کارش را راه می‌اندازید. می‌گوید بله جز خدمات اش است. بعد می‌گویم که من یک کار در این حوزه هم دارم هزینه‌ها به چه شکلی است.

می‌پرسد هر نوع گوشمالی قیمت خودش را دارد. شما اندازه اش را بگو، من قیمت می دهم. می‌گویم اگر یک کتک کوچک در اندازه‌هایی که بترسد و دیگر مزاحم نشود، چقدر می‌شود؟ می‌گوید ۳ میلیون تومان. دیگر هیچ توضیحی نمی‌دهد.

بعد می‌گویم فردا دردسر نشد. پاسخ می‌دهد نگران نباش. ما تمام کارمان را به شکل محرمانه می‌دهیم و نمی‌گذاریم اسم شما لو برود. بعد می‌گوید که منتظر اقدام بعدی ما برای پرداخت بیعانه و ارسال آمار و اطلاعات است.

این شرخر فضای مجازی برای ایجاد اعتمادان، تصویر برگه کارت به کارت بانکی مشتریان سابق اش را در صفحه اش منتشر کرده تا جلب توجه کند.

قانون به هر شکلی با ضارب برخورد می کند

سید، ولی الله حسینی، وکیل دادگستری در مورد عواقب و تبعات شرعی به فرارو می‌گوید، کسی که برود و فرد را می‌گوید، فرد مضروب می‌تواند طرح ضربات شکایت کند و به پرداخت جریمه محکوم شود. اما خیلی از این شرخرها به جای ضرب و شتم، به محل کار فرد مراجعه کرده و فضای کسب و کار و کار فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: قانون باید برای هر شکلی از شرخری، راه حل قانونی پیدا کند تا راه‌های سو استفاده شود. چرا که شرخرها در حال حاضر تغییر نام داده اند و به عنوان وصول مطالبات فعالیت می کنند. بنابراین باید مکانیزمی برای این موضوع تعریف شود. مثلاً در قانون وکالت ماده‌ای وجود دارد که کار آن هر فردی را که در وکلات انجام می‌دهد و خود را معرفی کند، محکوم می‌شود.

این وکیل افزود: اگر خود طلبکار هم برای دریافت طلب اش برود و فرد را مورد ضرب و شتم قرار دهد، او هم مرتکب جرم شده و فرقی با آن شرخر ندارد. در هر صورت قانون با ضاربان در هر شکلی برخورد می کند. علاوه بر این اگر ضرب و شتم با چاقو باشد و یا فردی توسط شرخر و طلبکار برای مدتی نگه داشته شود، تبعات قانونی بزرگتری هر دو به دنبال دارد.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تعبیر خواب برنج پخته
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهنمای کامل برای انتخاب بهترین پرینتر
لیگ قهرمانان اروپا: برترین تورنمنت فوتبال اروپا
خرید پرینتر: راهنمای جامع برای انتخاب بهترین دستگاه چاپ
تماس با ما