pishoobbanner

درون زرادخانه تسلیحاتی پوتین چه خبر است؟

[ad_1]

فرارو- روسیه به برخی از وحشتناک‌ترین سلاح‌های موجود از جمله ۴۴۴۷ کلاهک، موشک‌های کروز کالیبر، سلاح‌های شعله افکن با قدرت پرتاب آتش و ارتش ۱۶ میلیون دلاری موسوم به «پدر همه بمب‌ها» مجهز است که می‌توان آن را به تبخیر کند.

به گزارش فرارو، همزمان با جنگ نظامی روزنامه بریتانیایی “دیلی میل” نگاهی به درون زرادخانه تسلیحاتی روسیه انداخته است:

درون زرادخانه تسلیحاتی پوتین چه خبر است؟// تکمیل می شود

کلاهکهای هستهای

تعداد: 4447 عدد
برد: ۱۸۰۲۴ کیلومتر
قدرت: ۵۵۰ کیلوتن
هزینه: نامعلوم

تعداد کلاهک‌های روسیه یک راز دولتی با این وجود، تخمین‌های غیررسمی درباره آن وجود دارد.

بر اساس گزارش بولتن علوم اتمی، روسیه دارای ۴۴۴۷ کلاهک هسته‌ای است که ۱۵۸۸ مورد آن بر روی موشک‌های بالستیک نصب شده و در پایگاه‌های بمب افکن‌های سنگین مستقر هستند.

کلاهک هسته‌ای کلاهکی حاوی مواد منفجره یا سمی است که توسط موشک یا اژدر شلیک می‌شود و قابلیت شکافت یا همجوشی را دارد. این تسلیحات هنوز در طول منازعات مورد استفاده قرار نگرفته اند و تا زمان تنها زمان استفاده از تسلیحات هسته‌ای در نبردها در جریان حمله آمریکا به ژاپن در آگوست سال ۱۹۴۵ میلادی در جنگ جهانی دوم بود. «توبیاس الوود» رئیس کمیته دفاعی در مجلس عوام بریتانیا می‌گوید که در «بدترین سناریو» است که پوتین می‌تواند هسته‌های تاکتیکی کم بازده را در تصاویری که نیروهایش نمی‌توانند در استفاده از آن‌ها پیشرفت کنند. به گفته الوود، متحدان غربی باید فکر کنند که اگر روس‌ها از نیرو‌های غیر متعارف استفاده کنند چه پاسخی خواهند داشت.

او به بخش شبکه جهانی خبری “بی بی سی” می‌گوید: “پوتین قادر است از سامانه‌های تسلیحاتی نیز استفاده کند که واقعاً آزمایش نشده است یا ما واقعاً به آن عادت نداریم”.

درون زرادخانه تسلیحاتی پوتین چه خبر است؟// تکمیل می شود

موشکهای کروز کالیبر

برد: ۲۴۱۴ کیلومتر
وزن: ۲.۳ تن
هزینه: نامعلوم

کالیبر یک موشک کروز دوربرد است که توسط روسیه به عنوان رقیب تاماهاوک ساخت آمریکا ساخته شده است. کالیبر با طول 914 سانتی متر، وزن تا 2.3 تن و قابل تحمل از یک کلاهک 498 با مواد فجره قوی یا هسته ای، سلاح منتخب روسیه برای انجام عملیات دقیق علیه هدف دشمن است.

کالیبر که در دهه ۱۹۹۰ میلادی توسعه یافت و برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ میلادی در جنگ مورد استفاده قرار گرفت توسط کشتی‌ها، زیردریایی‌ها یا نیرو‌های زمینی پرتاب شود.

فیلمی منتشر شده از شهر اودسا در جنوب غربی در هفته گذشته یک انبار را نشان می دهد که توسط موشک کالیبر روسیه منهدم شده است.

درون زرادخانه تسلیحاتی پوتین چه خبر است؟// تکمیل می شود

درون زرادخانه تسلیحاتی پوتین چه خبر است؟// تکمیل می شود

پدر همه بمب‌ها

نوع: ترموباریک (گرمافشاری)
بازده انفجار: ۴۴ تن تی آن تی
هزینه: ۱۶ میلیون دلار

مقامات غربی هشدار داده‌اند که روسیه ممکن است در صورتی که آن کشور را مورد حمله قرار دهد به یک باتلاق تبدیل شود از ابرسلاح‌های وحشیانه که اجساد را تبخیر می‌کنند و اندام‌های داخلی انسان را در هم می‌کوبند.

پوتین قادر است به سلاح‌های ترموباریک پرقدرت متوسل شود که توسط هواپیماها استفاده می‌شود و «پدر همه بمب‌ها» نامیده می‌شوند، زیرا این افراد در برابر تلاش او به منظور کنترل کی‌یف پایتخت مقاومت مقاومت کرده‌اند.

سلاح‌های گرمافشاری (ترموباریک) هم چنین به عنوان بمب‌های خلاء می‌شوند و مواد منفجره‌ای با قدرت بالا هستند که از آن‌ها استفاده می‌کنند. این تسلیحات از قدرتمندترین سلاح‌های غیر هسته‌ای هستند که ساخته شده‌اند.

درون زرادخانه تسلیحاتی پوتین چه خبر است؟// تکمیل می شود

درون زرادخانه تسلیحاتی پوتین چه خبر است؟// تکمیل می شود

بمب ترموباریک که توسط ایالات متحده آمریکا بر روی مواضع یک طالبان در افغانستان در سال ۲۰۱۷ پرتاب شد ۹۷۹۷ وزن وزن داشت و پس از منفجر شدن در ارتفاع ۱۸۲ متری از سطح زمین، دهانه‌های به عرض بیش از ۳۰۰ متر بر جای گذاشت.

تسلیحات ترموباریک توسط ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی در دهه ۱۹۶۰ میلادی ساخته شدند. در سپتامبر ۲۰۰۷ میلادی، روسیه بزرگترین سلاح گرمافشاری را منفجر کرد که معادل ۳۹.۹ تن ایجاد کرد.

بر اساس گزارش ها، نسخه آمریکایی این سلاح بیش از ۱۶ میلیون دلار قیمت دارد. این با استفاده از هوای اطراف برای ایجاد انفجاری با بمب بالا کار می‌کند که آن را بسیار کشنده‌تر از یک سلاح معمولی می‌سازد.

درون زرادخانه تسلیحاتی پوتین چه خبر است؟// تکمیل می شود

بر اساس گزارش ها، روسیه در حال حاضر از یک سامانه موشکی گرمافشاری به نام TOS-1 Buratino استفاده می‌کند که به آن شعله افکن نیز گفته می‌شود و از تانک‌ها پرتاب می‌شود.

سامانه پرتاب موشک چندگانه بوراتینو Tos-1

نوع: ترموباریک (گرمافشاری)
کالیبر: ۲۲۰ میلی متر
منطقه انفجار: ۳۰۴ متر
هزینه: ۶.۵ میلیون دلار

سامانه پرتاب موشک چندگانه TOS-1 Buratino که راکت‌های ترموباریک سوخت – هوا رایک می‌کند زمانی که منفجر می‌شود، تمام شلیک را در مناطقی که در مناطق مختلف مصرف می‌کنند و همه ساکنان منطقه را به قتل می‌رسانند. این سلاح بر اساس تانک جنگی T-72 متعلق به دوران شوروی ساخته شده است که برجک اصلی آن برداشته شده و با یک سیستم پرتاب موشک، 8.5 اینچی ۳۰ جایگزین شده است.

این سیستم در دهه ۱۹۸۰ توسعه یافت و موشک‌های هدایت نشده آن دارای برد ۳.۲ کیلومتری هستند. شاهدان ادعا می‌کنند که این سیستم تسلیحاتی را می‌بینند که از بلاروس به آن می‌رود و احتمالاً به کی یف در حال حرکت است.

درون زرادخانه تسلیحاتی پوتین چه خبر است؟// تکمیل می شود

هویتزر ۲۰۳ میلی متری خودکششی سنگین ۲۷M MALKA

نوع: تانک توپخانه سنگین
کالیبر: ۲۰۳ میلی متر
هزینه: نامعلوم

مقامات اطلاعاتی به روزنامه “ایندیپندنت” گفته اند که روس ها از هویتزر خودکششی سنگین ۲۰۳ میلی متری ۲۷M Malka قدرتمندترین سامانه توپخانه های متعارف در جهان استفاده می کنند. این سیستم توپخانه که با نام ۲S۷ Pion نیز شناخته می‌شود و چهار پرتابه را برای استفاده فوری حمل می‌کند و قادر به شلیک مهمات هسته‌ای است. طبق گزارش وب سایت نظامی Army Recognition تنها یک شلیک از سلاح ۲۰۳ میلی متری می‌تواند ساختمانی داشته باشد که به عنوان سنگر استفاده می‌شود را به طور کامل تخریب کند.

درون زرادخانه تسلیحاتی پوتین چه خبر است؟// تکمیل می شود

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تعبیر خواب برنج پخته
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهنمای کامل برای انتخاب بهترین پرینتر
لیگ قهرمانان اروپا: برترین تورنمنت فوتبال اروپا
خرید پرینتر: راهنمای جامع برای انتخاب بهترین دستگاه چاپ
تماس با ما