pishoobbanner

درس ادبیات اولین درس دفترچه است نسبت به سایر دروس عمومی اهمیت بالایی دارد

ولی نمی دانند که در جامعه ( قانون مزرعه ) حاکم است ؛ شما نمی توانید یک ماه گاوی را ندوشید و بعد یک باره در یک شب دیوانه وار به طرف گاو بدوید و بخواهید شیر یک ماهه را از گاو بدوشید ! ابتدا مدتی یک تا دو ماهه بگذارید و آرایههایی که شبیه هم هستند .را کنار هم بخوانید و تست بزنید تا به خوبی بتوانید تفاوتشان را تشخیص دهید. سعی کنید به طور ثابت و مداوم تست های آرایه را بزنید و برای آرایه های دور از ذهن مانند ایهام و ایهام تناسب و …

روش مطالعه ادبیات انجمن کنکور

ممکن است که در دور اول خواندن تاریخ ادبیات کنکور فقط مثلا 20% مطالب یادمان میماند ! همانطور که در روش مطالعه انگلیسی خاطر نشان کردیم تکرار میکنیم که مطالعه مباحث حفظی ادبیات نیاز به مرور فراوان و صرف وقت و استمرار دارد چرا که لغات و اسامی فرار هستند و دیرتر از باقی مطالب در حافظه ثبت میشوند. اشاره میکنیم که ادبیات در کنکور به صورت سوالات جداگانه و ترکیب از بخش های ارایه، لغات و قرابت می آید پس داشتن دانش جامعه به هر بخش قدرت ترکیب و تحلیل و سرعت پاسخگویی شما را افزایش میدهد. تو مبحث قرابت و تا حدی هم ارایه، درست خواندن بیت خیلی زیاد میتونه بهت کمک کنه. مهم ترین نکته در قرابت معنایی، خواندن صحیح صورت سوال و گزینه هاست.

روش مطالعه ادبيات براي كنكور

مهم ترین منبع لغات کنکور از کلمات ستاره دار درس هاست و باید دقت داشته باشید که حتما تمامی معانی و معادل های لغات باید حفظ بشه. کامل ترین و بهترین مقاله کنکوری در زمینه تاریخ ادبیات کنکور . در این بخش از کتاب ادبیات ممکن است برای هر لغت بیشتر از یک معنی ذکر شده باشد؛ یادتان باشد که همه این کلمات میتوانند سوژه خوبی برای طراحی تست کنکوری باشند، پس با دقت زیادی معنی این کلمات را مطالعه و حفظ کنید. اما پیش از معرفی تکنیک حفظ کردن تاریخ ادبیات برای دانش آموزان دوازدهم و کنکوری ، لازم است به معرفی اصل مبحث و کاربرد آن بپردازیم.

روش مطالعه درس ادبیات برای کنکور

اما خوب است بدانید این روش ; روش مطلوبی نیست و روش پیشنهادی ما این است که از کتاب درسی تاریخ ادبیات را مطالعه کنید و برای تمرین و تکرار تست های تاریخ ادبیات کنکور یا تالیفی کتاب های کمک آموزشی را تمرین کنید . این موضوع را من در فایل صوتی اصول برنامه ریزی کنکور توضیح دادم که بسیاری از دانش آموزان به این شکل درس میخوانند که می آیند در هفته ی اول اختصاصی مطالعه میکنند و در هفته ی دوم دروس عمومی را مطالعه میکنند که این روشی اشتباه میباشد.

مثلا کاری که من کردم این بود که اپ میکده رو نصب کردم و هر روز ۲۰ بیت از خسرو و شیرین نظامی میخوندم. شما نمی توانید بهار را به خوش گذرانی بگذرانید ، در گرمای تابستان زیر کولر بخوابید و آن گاه در چند روز مانده به فصل درو به مزرعه بروید و بخواهید گندم بکارید و خرمن درو کنید ! آنان ( قانون مزرعه ) را فراموش کرده اند ! یعنی شما باید برای تسلط مطالب خوانده شده بتوانید خودآزمایی درس را به صورت کامل حل کنید.

روش مطالعه ادبیات فارسی برای کنکور

روش مطالعه تاریخ ادبیات برای کنکور 2. رمزگذاری برخی از آثار مهم : با رمزگذاری میتوانید از این که برخی از آثار را کاملا بلد هستید اطمینان حاصل کنید و در تست زنی مبحث تاریخ ادبیات کنکور آرامش خاطر و اعتماد به نفس دوچندان کسب کنید . روش مطالعه هر کدوم از موضوعات بالا کاملا متفاوت است که در ادامه به طور خلاصه به آن می پردازیم. این خیلی عالی است و با تکرار بیشتر باید آن ها را به 40 % برسانیم و همین طور ادامه دهیم تا وقتی که همه ی مطلب در حافظه ی بلند مدت تثبیت شود ، طوری که ملکه ی ذهنمان گردد ؛ مثل (گلستان) سعدی که هیچ وقت یادمون نمی ره ! خب تقریبا همه ما میدانیم که منظور از تاریخ ادبیات آشنایی با سبک آثار نویسندگان، سلوک و شیوه زندگی ، دوره زیستن و به طور کلی تاریخچه زندگانی ادبی و گاها شخصی مرتبط با خلق آثار شاعران و نویسندگان دنیا میباشد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از روش مطالعه ادبیات در کنکور دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تعبیر خواب برنج پخته
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهنمای کامل برای انتخاب بهترین پرینتر
لیگ قهرمانان اروپا: برترین تورنمنت فوتبال اروپا
خرید پرینتر: راهنمای جامع برای انتخاب بهترین دستگاه چاپ
تماس با ما