pishoobbanner

تولید همبر و ناگت گیاهی از میکروبهای آبی

[ad_1]

خبرگزاری ایسنا: پزشکان یک استارت آپ در شیکاگو از میکروب تهیه شده از چشمه‌های آب گرم «پارک ملی یلواستون» آمریکا برای تهیه گوشت وگان (وگان گوشت) برای استفاده از آن در هات داگ، ناگت و همبرگر استفاده می‌کنند.

تولید همبر و ناگت گیاهی از میکروبهای آب

دانشگاه استارت آپ “Nature’s Fynd” روشی را طراحی کرده است که در آن میکروبها را به پرورش می‌کنند. دانستندان برای انجام این کار از جانوری به نام “شدید دوست” استفاده می‌کنند. جانور این است که یک سویه قارچی می‌تواند در محیط‌های شدید و خشن زنده بماند و وقتی در یک محیط کنترل شده رشد کند می‌تواند مقدار زیادی تولید کامل کند.

تبدیل میکروبهای ریز به پرورش با دادن گلی سیرین و ناشتا به این جانوران آغاز می شود و با فرآیندهای تخمیر که به تولید “پروتئین فای” (Fy Protein) می شود، پایان می یابد. فای یک تغذیه کامل غیرحیوانی است که شامل همه ۹ اسید آمینه می‌شود و از فیبر و ویتامین است و برای تولید آن به زمین و خاک کمتری نسبت به تولید سنتی نیاز دارد.

جانور شدیددوست (یا فرین‌دوست) یا اکستریموفیل (Extremophile) به گروهی از ارگانیسم‌ها گفته می‌شود که در محیط‌های خشن و شدید یا شیمیایی که عموماً بیشتر انواع زیست در آن‌ها ناممکن است زندگی می‌کنند. هریک از باکتری‌هایی که در محیطی خاص با دما و نمک زیاد زندگی می‌کنند را به شدت دوست می‌گویند.

تولید همبر و ناگت گیاهی از میکروبهای آب

تولیدکننده‌های سنتی مانند نخودفرنگی و سویا یا پرورش گاو و مرغ علاوه بر این که برای انجام این کار به مقدار زیادی خاک، انرژی و آب نیاز است. با این روش Nature Fynd می‌توان در یک زمین ۳۵ هزار فوت مربعی اجرا شود و میکروب‌ها نیز در آنجا می‌توانند به طور مداوم تولید مثل کنند.

“توماس جوناس” (Thomas Jonas) سرور استارت آپ “Nature Fynd” در گفتگو با سایت “Food Navigator” گفت: میکروب ها می توانند طی چند ساعت انجام دهند. [زیست توده خود را]دو برابر و فصل رشد آن‌ها نیز ۲۴ ساعت در روز، هفت روز هفته و کل ۳۶۵ روز سال است. درک افراد از این موضوع که این میکروب ها بسیار کارآمد هستند در حال افزایش هستند. آن‌ها می‌سازند و این کار را خیلی سریع انجام می‌دهند، برای انجام این کار شما باید یک بذر بکارید و ماه‌ها بعد آن را برداشت کنید و می‌توانید محیط را کاملاً کنترل کنید.

“کارونا راوال” (Karuna Rawal)، مدیر ارشد بازاریابی استارت آپ Nature’s Fynd در گفتگو با “Cowboy State Daily” گفت که این ایده را “مارک کوزوبال” (Mark Kozubal) یکی از بنیانگذاران این شرکت در سال 2009 کرد.

تولید همبر و ناگت گیاهی از میکروبهای آب

کوزوبال در آن زمان دانشجو و حمایت از بنیاد علوم ملی و ناسا در پارک ملی ایلواستون تحقیقاتی را بر روی دوستان شدید انجام می‌داد.

راوال گفت: او در آن زمان نمونه‌هایی از یک چشمه آب گرم اسیدی را بدون اینکه تأثیری روی منطقه ایجاد کند، جمع آوری کرد. در حقیقت، ما هرگز نخواهیم برای جمع آوری نمونه دیگری به یلواستون برگردیم، زیرا میکروبی به نام “Fusarium Strain Flavolapis” را برای ایجاد ایجاد فای تخمیر می‌کنیم.

کلید تبدیل میکروب‌ها به رشد، فرآیند تخمیر است که استارت آپ Nature’s Fynd از آن استفاده می‌کند.

محققان این استارت آپ یک فناوری تخمیر سطح مایع را برای رشدی فاضاع ساخته اند که در آن چند سینی موجود در چند ساختار است که درون محفظه رشد می‌گیرند استفاده می‌کنند و در آنجا میکروب‌ها با مواد مغذی تغذیه می‌شوند تا فرآیندی که تولید می‌کنند بسیار را شروع کنند. ایجاد و در عرض چند روز رشته‌ها رشد کرده و به هم می‌پیوندند و بافتی شبیه فیبر عضلانی در یک ساختار حصیر ایجاد می‌کنند.

تولید همبر و ناگت گیاهی از میکروبهای آب

در سینی‌ها، رشته‌ها بخارپز می‌شوند، تحت فشار قرار می‌گیرند، محل قرارگیری می‌گیرند و سپس آن‌ها را می‌دهند و به آن‌ها امکان می‌دهند تا به مایعات، جامد یا پودر تبدیل شوند تا با آن‌ها غذاهای متنوع تولید کنند.

این شرکت در یک فیلم که منتشر کرد ادعا می‌کند که میکروب‌های یلواستون می‌توانند غذاهای کاملاً خوشمزه را برای هر شخصی در هر مکان و زمان و بدون نیاز به آفتاب، باران یا خاک تولید کنند.

راوی این فیلم گفت: این روش برای همه هشت نفر از افراد جهان ایده آل است و این بدان معناست که با هم می‌توانیم بگذاریم زمین نفس بکشد و بماند.

تولید همبر و ناگت گیاهی از میکروبهای آب

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تعبیر خواب برنج پخته
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهنمای کامل برای انتخاب بهترین پرینتر
لیگ قهرمانان اروپا: برترین تورنمنت فوتبال اروپا
خرید پرینتر: راهنمای جامع برای انتخاب بهترین دستگاه چاپ
تماس با ما