pishoobbanner

ترس و انتظار در بازار

[ad_1]

فرارو- در حالی که بورس این روزها شدیدی را تجربه می‌کند، امید است که تعداد فعالان بازار سهام به یک میلیون و ۲۴۰ هزار واحدی باشد، تا این که شاهد بازگشت بازار باشیم، اما به اعتقاد برخی از بورسی‌ها، اگر برگشتی نیز در کار باشد. ، این موضوع موقتی و تنها در یک نوسان خواهد بود و دوباره با توجه به وضعیت موجود در روند نزولی باز خواهد گشت.

به گزارش فرارو، حمید میرمعینی کارشناس بازار سهام با اشاره به اینکه علیرغم همه جذابیت‌های این روزهای بازار سهام، میل زیادی برای حضور در بازار ندارند، به گزارش فرارو. فرارو گفت: مهم ترین دلیل برای این موضوع مرتبط با ابهامات ناشی از توافق احتمالی برجام است، زیرا در حال حاضر وضعیت برجام نامشخص است و بسیاری از سرمایه گذاران نیز می‌دهند تا زمانی که توافق به صورت قطعی اعلام نشده باشد، در بازار حضور پیدا نکنند، چرا که این موضوع را نشان می‌دهد. این کار بسیار بالاست.

وی افزود: به بیان بسیاری از افراد با خیال راحت دوباره به بازار بازگردند، زیرا در صورتی که توافق صورت نگیرد، عوارض ناشی از برهم خوردن این موضوع بسیار زیاد خواهد بود و ممکن است بازارهای مالی با کاهش قابل توجهی روبرو شوند. بنابراین، بسیاری از احتمالات احتمالی در فضای بعد از توافق را از دست دهندگان می‌دهند، اما با خیالی آسوده در بازار حضور پیدا می‌کنند تا در یک فضای ریسکی چنین کاری را انجام دهند.

جهان بورس؛  چرا بازار سهام با کله در حال سقوط است؟چرا بورس به این روز افتاد؟
احسان رضاپور کارشناس بازار سهام در گفتگو با فرارو با اشاره به این مهم ترین دلیل، این روزها، اما به دلیل عدم اطمینان، است که در بین فعالان و سرمایه گذاران ایجاد شده است، گفت: یک سال گذشته گذشته و متولیان بازار سرمایه و همچنین دولت، هزینه های زیادی برای حمایت از بازار سرمایه داده می شود، اما بیشتر است. این اظهارات گفتار درمانی و به نوعی کلامی بوده است که در عمل اتفاقی رخ دهد، و با پشتوانه آن را در مسیر حرکت و حرکت کند.

وی افزود: به نوعی از این صحبت‌هایی که در مورد حمایت از بازار می‌شود، جنبه شوآف و نمایش داده می‌شود، در این رابطه بازار سرمایه‌گذاری در گفتار اولویت اصلی تعیین عنوان می‌شود، اما در عمل این موضوع وجود ندارد و اهمیت دولت مسائل دیگری است. زیرا اگر قرار باشد بورس در کانون تصمیم گیری قرار گیرد باید انجام شود تا به تقویت بازار سرمایه منجر شود، یعنی جایگاه این بازار در مکانی است که نقدینگی‌های سرگردان می‌توانند به آن سرازیر شوند.

رضاپور اضافه کرد: بورس در حال حاضر به عنوان جذاب‌ترین بازار در بین تمامی بازارهای سرمایه‌های سرمایه‌گذاری باید معرفی شود، زیرا به دلیل پایان اخیر، این بازار بسیار مناسب خریداری شده است، اما با توجه به اینکه در ظاهر اولویت اقتصادی، حمایت از بورس اعلام می‌شود. می‌شود، اما در باطن هیچ اقدامی انجام نمی‌شود، از سویی کار‌هایی که صورت می‌گیرند به نوعی کارشکنی در بازار سرمایه می‌گیرند و بر خلاف جهت معنادار است، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که روند نزولی به این زودی‌ها برسد.

این بازار سهام با اشاره به اینکه در حال حاضر فضای بی‌اعتمادی در موج می‌زند، ادامه داد: در چنین موقعیت‌هایی سرمایه‌گذاران احساس می‌کنند هرچه محافظه‌کارانه‌تر برخورد کنند، کمتری می‌بینند. فعلاً بسیاری از فعالان نظاره‌گر هستند، در حال حاضر شرکت‌هایی هستند که وضعیت سودآوری مطمئنی دارند با توجه به تصمیم‌گیری‌هایی که انجام می‌شود و تصمیم‌گیری می‌شود، تکرار سودآوری آن‌ها به این ترتیب است که قرار است گرفته شود. و تا زمانی که این ابهامات را تغییر دهد که تغییری نخواهد کرد. در این شرایط تصمیماتی که در حوزه کلان اقتصادی می‌شود باید به ۴۵ میلیون سهامدار توجه کند.

رضاپور با اشاره به اینکه چه موضوعی در ایجاد این ابهام و بی اعتمادی بسیار تأثیرگذار بوده است، اظهار کرد: در وهله اول لغو آزادسازی قیمت خودرو که در معرض خطر بزرگی به سهامداران بود، مورد دوم، ورود برخی از محصولات بورسی به بورس کالا بود. که این موضوع نیز با حواشی روبرو شد که در روند بازار، نرخ ارزیابی شد، در وهله سوم نیز نوع نرخ خوراک پتروشیمی و سایر موارد مرتبط با بورسی بود، از انتظار و بر خلاف پیشبینی شرکتهای خارج از کشور شکل گرفت.

وی گفت: هر چند در این زمینه ممکن است موردی از این موارد است که در بودجه مورد استفاده قرار گیرد، عملیاتی که به خودی خود اختصاص داده شود و در حد شایعه باشد، اما همین موضوع باعث تاثیرگذاری بر روی عملکرد شرکت‌ها می‌شود، ابهاماتی که در شرکت‌های بورسی در بودجه ایجاد می‌شود. سال آینده وجود دارد نیز یکی از ریسک‌های مهم بازار است که باید در نهایت این مسائل را در بودجه چه خواهد کرد.

وی بیان کرد: و در آخر نیز، مبهم بودن وضعیت نرخ دلار نیز از جمله مسائلی است که باعث می شود دیگر بازار سهام شود، در حال حاضر بازار ارز با توجه به وضعیت مذاکرات و در یک حالت انتظار به سر می‌برد. از سویی این وضعیت انتظار به بازار سهام و انها منتقل می شود، بنابراین تا زمانی که تکلیف سرمایه گذاری و نرخ ارز به طور کامل انجام شود، وضعیت انتظاری بورس نیز ادامه دارد، در این شرایط حتی وضعیت بازارهای جهانی نیز بر روی عملکرد شرکت ها خواهد بود. بورسی اثر گذاشته است.

این کارشناس بورس توضیح داد: با توجه به این ابهامات و بی اعتمادی حاکم بر بازار سهام، بورس در یک روند نزولی، کف‌های حمایتی از خود را یکی از دیگری شکسته و به پایین سقوط کرده است، از سوی دیگر قیمت‌های سهامی که امروز با آن سروکار دارند. با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی، افزایش نرخ نیمایی و افزایش نرخ فروش شرکت‌ها، این قیمت‌ها نسبت به دو سال گذشته بسیار بالارفته، اما نمادها با قیمت‌های دو سال گذشته می‌شوند، اما با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی، بسیار ارزنده است. دلیل همین بی‌مادی و وجود ابهاماتی که اشاره می‌کند در ادامه روند نزولی را طی می‌کند.

رضاپور تصریح کرد: بنابراین اگر می‌خواهم این فضای ملتهب و بی‌اعتماد به جای خود را به اعتماد و فضای شفاف بپذیرد، باید حمایت‌هایی را انجام دهد که از بازار سهام تعهد داده شود هر چه زودتر اجرا شود تا از این وضعیت خارج شود.

این موضوع بازار با توجه به اینکه معمولاً بعد از ریزش هیجانی، قیمت‌ها در بازارهای سهام جذاب می‌باشد، گفت: این موضوع باعث می‌شود که در بازار می‌شود که همین موضوع می‌تواند به صورت نوسانی حرکت کند، اما تا زمانی که بازار را افزایش دهد. با حمایت از بازار، این روند رشد خواهد کرد و در نتیجه با بازار حجم عرضه‌ها نیز زیاد می‌شود.

وی افزود: بنابراین برای رشد مستمر بازار اولا اعتماد برگردانده می شود، تا تحت تاثیر آن با ورود نقدینگی به بازار، حجم و ارزش بالا رفته و رشد تضمین شود، در غیر این صورت، شاهد یک سیکل بزرگ در بورس نخواهیم بود، از سوی دیگر اگر ادامه پیدا کند، گزینه های محافظه کارانه از سوی سهامدارانی که باعث خروج نقدینگی از بورس می شود، ادامه دار خواهد شد، هر چه ممکن است با توجه به شاخص شدید کل، قیمت ها با افزایش یافتن موضوع، اما این موضوع را افزایش می دهد. صورت مقطعی و نوسانی خواهد بود.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تعبیر خواب برنج پخته
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهنمای کامل برای انتخاب بهترین پرینتر
لیگ قهرمانان اروپا: برترین تورنمنت فوتبال اروپا
خرید پرینتر: راهنمای جامع برای انتخاب بهترین دستگاه چاپ
تماس با ما