pishoobbanner

بحران اوکراین: رئیس جمهور پوتین می گوید روسیه جنگ نمی خواهد، دونباس را “نسل کشی” می خواند

[ad_1]

مسکو: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه گفت که روسیه خواهان جنگ در اروپا نیست، اما اوضاع در مناطق جدا شده شرق اوکراین را “نسل‌کشی” توصیف کرد و خواستار حل مناقشه در آنجا از طریق پیشرفت صلح مینسک شد.

پوتین در یک کنفرانس خبری مشترک پس از گفتگو با اولاف شولز، صدراعظم آلمان، گفت که روسیه تصمیم گرفته است تا بخشی از نیروهای خود را از نزدیکی اوکراین خارج کند و فضایی برای گفت‌وگوی بیشتر با غرب در مورد خواسته‌های امنیتی مسکو دیده است.

پوتین اما گفت که پاسخ سازنده ای به خواسته های روسیه داده نشده است.

در همین حال، روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که برخی از نیروهای این کشور پس از تمرینات در نزدیکی اوکراین به پایگاه خود بازمی‌گردند و هشدارهای غرب در مورد تهاجم احتمالی را مورد تمسخر قرار می‌دهد، اما ناتو اعلام کرد که هنوز هیچ مدرکی مبنی بر کاهش تنش که بتواند از درگیری نظامی جلوگیری کند، مشاهده نکرده است.

روسیه پس از تجمع 130000 سرباز روسی در شمال، شرق و جنوب اوکراین که یکی از بدترین بحران‌ها را در روابط با غرب از زمان سرد سال ایجاد کرده است، تعداد واحدها و تا چه اندازه خارج شده است. جنگ.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان پس از دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کرملین گفت که خروج برخی از نیروهای روسیه نشانه خوبی است.

دیگران محتاط تر بودند. بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا گفت: “اطلاعاتی که امروز می بینیم هنوز دلگرم کننده نیست” و اوکراین گفت که عقب نشینی گزارش شده باید دیده شود تا باور شود.

اینترفکس اوکراین به نقل از دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت: «اگر ما شاهد عقب نشینی باشیم، به کاهش تنش اعتقاد خواهیم داشت».

رئیس ناتو از سیگنال‌های روسیه در دو روز گذشته که ممکن است به دنبال راه‌حل دیپلماتیک باشد استقبال کرد، اما از مسکو خواست تا اراده خود را برای اقدام نشان دهد. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به خبرنگاران گفت: “نشانه هایی از مسکو وجود دارد که دیپلماسی باید ادامه یابد. این زمینه را برای خوش بینی محتاطانه فراهم می کند. اما تاکنون هیچ نشانه ای از کاهش تنش در زمین از طرف روسیه ندیده ایم.”

او گفت که روسیه اغلب تجهیزات نظامی را پس از تمرینات پشت سر می گذارد و این امر پتانسیل نیروها را برای سازماندهی مجدد ایجاد می کند. پوتین در کنفرانس خبری مشترک با شولتز، تنها به طور مختصر به حرکت نیروها اشاره کرد و به جزئیات پرداخت.

روسیه همواره برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین را رد کرده و می‌گوید که می‌تواند هر طور که صلاح می‌داند در خاک خود نیروهای نظامی را اعمال کند. این کشور برای مجموعه‌ای از ضمانت‌های امنیتی از سوی غرب، از جمله تضمین عدم پیوستن اوکراین به ناتو، تحت فشار بوده است.

پوتین به خبرنگاران گفت که روسیه از این صحبت ها راضی نخواهد شد که جمهوری شوروی سابق آماده پیوستن به این زودی ها نیست و خواستار حل این موضوع است. “در مورد جنگ در اروپا… در مورد اینکه آیا ما آن را می خواهیم یا نه؟ البته نه. به همین دلیل است که ما پیشنهاداتی را برای یک روند مذاکره ارائه کردیم که نتیجه آن باید توافقی در مورد تضمین امنیت برابر برای همه از جمله ما باشد. کشور” او گفت.

شولز گفت که امکانات دیپلماتیک به دور از پایان است. برای ما آلمانی‌ها و همچنین اروپایی‌ها، امنیت پایدار فقط با روسیه قابل دستیابی است. بنابراین باید راه‌حلی پیدا کرد. او گفت.

پارلمان روسیه از پوتین خواست تا مناطق جدا شده در شرق اوکراین را مستقل به رسمیت بشناسد

در تحولی جداگانه، مجلس سفلی روسیه به درخواست پوتین برای به رسمیت شناختن دو منطقه جداشده تحت حمایت روسیه در شرق اوکراین رای داد.

به رسمیت شناختن جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک می تواند روند صلح مینسک در شرق اوکراین را نابود کند، جایی که درگیری بین نیروهای دولتی و جدایی طلبان مورد حمایت مسکو منجر به کشته شدن 15000 نفر شده است.

پوتین در پاسخ به سوالی درباره این اقدام، گفت که مشکلات مناطق باید بر اساس توافقات مینسک که در سال‌های 2014 و 2015 امضا شد اما هرگز اجرا نشد، حل شود. شولز گفت که همه طرف ها باید به این توافقات پایبند باشند.

“می تواند قریب الوقوع باشد”

نمایش قدرت روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین ماه ها دیپلماسی دیوانه وار غرب را برانگیخت و تهدید به تحریم های شدید در صورت تهاجم روسیه را به همراه داشت که در روزهای اخیر با اوج هشدارهای ایالات متحده و انگلیس مبنی بر این که این اتفاق در هر زمانی ممکن است رخ دهد، به اوج خود رسید.

لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا روز سه شنبه گفت: «از نظر زمان حمله، ممکن است قریب الوقوع باشد». او گفت که نیروهای روسی می توانند «بسیار بسیار سریع» به کیف پایتخت اوکراین برسند.

فرانسه گفت که هنوز بازگشت برخی از نیروها به پایگاه ها را تایید نکرده است، اگرچه این یک نشانه مثبت خواهد بود.

سهام روسیه، اوراق قرضه دولتی و روبل که از ترس درگیری های قریب الوقوع ضربه خورده اند، به شدت افزایش یافت و اوراق قرضه دولتی اوکراین نیز افزایش یافت. قیمت نفت از بالاترین سطح هفت ساله خود در روز دوشنبه بیش از 3 درصد کاهش یافت.

کرملین به دنبال این بود که این حرکت ها را به عنوان دلیلی نشان دهد که صحبت های غرب درباره جنگ هم دروغ و هم هیستریک بوده است. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: “15 فوریه 2022 به عنوان روزی که تبلیغات جنگ غرب شکست خورد، در تاریخ ثبت خواهد شد. تحقیر شده و بدون شلیک یک گلوله نابود شد.”

وزارت دفاع روسیه فیلمی را منتشر کرد که نشان می‌دهد تانک‌ها و سایر خودروهای زرهی در حال بارگیری در واگن‌های راه‌آهن هستند. اما تحلیلگران نظامی غربی گفتند که برای قضاوت در مورد اهمیت آخرین تحرکات نیروها به اطلاعات بیشتری نیاز دارند.

هنری بوید از مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در لندن می‌گوید: «باید شک و تردید محتاطانه را حفظ کرد. در گذشته بین اعلامیه های رسمی روسیه و اقدامات این کشور در میدان مغایرت وجود داشته است.»

کنراد موزیکا، مدیر شرکت مشاوره روچان مستقر در لهستان، به رویترز گفت که بررسی آخرین حرکت ها از طریق تصاویر ماهواره ای چند روز طول می کشد.

“همچنین باید توجه داشت که قطارهای جدید با تجهیزات از روسیه مرکزی همچنان به نزدیک مرز می رسند و نیروهای روسی به حرکت خود به سمت مناطق استقرار ادامه می دهند. این اعلامیه در مخالفت مستقیم با آنچه روسیه در چند روز گذشته انجام داده است است.” او گفت.

تصاویر ماهواره‌ای تجاری که در روزهای یکشنبه و دوشنبه گرفته شده‌اند، موجی از فعالیت‌های نظامی روسیه را در چندین مکان نزدیک اوکراین، از جمله استقرار گسترده نیروها و هلیکوپترهای تهاجمی، و هواپیماهای جنگی در حال حرکت به سمت مکان‌های جلویی نشان می‌دهند.

تلویزیون زنده



[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تعبیر خواب برنج پخته
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهنمای کامل برای انتخاب بهترین پرینتر
لیگ قهرمانان اروپا: برترین تورنمنت فوتبال اروپا
خرید پرینتر: راهنمای جامع برای انتخاب بهترین دستگاه چاپ
تماس با ما