با یک ساعت خواب بیشتر شبانه، لاغر شوید!

[ad_1]

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد خواب بیشتر شبانه ممکن است به کاهش کمک کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از هلث نیوز، این گزارش به شواهد فزاینده‌ای که خواب کافی برای یک عنصر حیاتی برای سلامتی و امنیت کلی انسان می‌داند، افزوده شده است.

شرکت‌کنندگان این تحقیق با افزایش حدود یک ساعت خواب شبانه دریافتی خود را به طور متوسط ​​۲۷۰ کیلو در روز کاهش می‌دهند.

نتایج تحقیقات قبلی نشان داد که خواب باعث می‌شود بیشتر غذا بخورد که این موضوع باعث افزایش وزن در طول زمان افزایش می‌شود.

به گفته‌های محققان این یافته‌های جدید، عادات خواب سالم ممکن است به مرور زمان کاهش یابد.

دکتر استرا تاسالی، محقق این مطالعه و مدیر مرکز خواب UChicago در دانشگاه پزشکی شیکاگوی ایالات متحده گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد خواب کافی است در نبرد ما با اپیدمی چاقی در جامعه تغییر ایجاد کند.

خواب بهتر با دریافت کمتر مرتبط است

در این پژوهش محقق بالغ بر 21 تا 40 ساله به چاقی مبتلا می شوند که معمولاً 6.5 ساعت از خواب شبانه‌ای کمتر می‌شوند. شرکت کنندگان یک جلسه مشاوره بهداشتی خواب تخصصی دریافت کردند. آنها در تخت‌های خود می‌خوابیدند و خوابشان را با دستگاه‌های پوشیدنی پیگیری می‌شدند. همچنین شرکت‌کنندگان روال عادی زندگی خود را حفظ کردند و رژیم غذایی یا عادات ورزشی آنها را تغییر ندادند.

محققان به شرکت‌ها شب توصیه کردند خواب خود را ۱.۲ ساعت افزایش دهند تا هر ۸.۵ ساعت را در خواب اسپری کنند.

دریافتی و ذخیره انرژی روزانه از طریق آزمایش بیمار اندازه گیری شد.

در مقایسه با شرکت‌کنندگان گروه کنترل‌هایی که خواب افزایش یافتن را دارند، به طور متوسط ​​27 کیلو افزایش در روز کاهش می‌یابد. به گفته، این مقدار می‌تواند به کاهش ۲۶ پوندی وزن طی سه سال منجر شود.

این مطالعه با تحقیقات قبلی مرتبط با محرومیت از خواب و اختلال در تنظیم اشتها و افزایش وزن مطابقت دارد. نتایج تحقیقات قبلی نشان داد از دست دادن خواب باعث افزایش مصرف غذا در محیط آزمایشگاهی و افزایش وزن می‌شود.

تسالی گفت: در مطالعه خود برای باریم که مصرف اولین مصرف به عینی با طولانی شدن خواب در آن نشان داد که معمولا کمتر از ۶. ۵ ساعت می‌خوابند، کاهش می‌یابد.

خواب چه تاثیری بر وزن دارد؟

وی اظهار کرد: مکانیسم‌های بالقوه‌ای وجود دارد که می‌تواند توضیح دهد چرا خواب بیشتر به دریافت کمتر می‌شود. مشخص شده خواب بر روی تنظیم‌کننده‌های تاثیرگذار می‌گذارد.

رایان فیورنزی، مربی خواب، گفت: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که سطح خواب می‌تواند استرس کورتیزول و هورمون لپتین را که اشتها را کنترل می‌کند، در بدن کاهش دهد.

فیورنتزی افزود: زمانی که بدنسازهایی را که در چرخه خواب و بیداری معمولی می‌کند، دریافت نمی‌کند، می‌تواند به روش‌های دیگر آن را جبران کند و به دنبال غذاهای پرکلری باشد.

علاوه بر این خواب می‌تواند بر عوامل ریتم شبانه‌روزی و بر زمان خوردن افراد تأثیر بگذارد. محدود کردن خواب می‌تواند عواقبی جدی برای سلامتی به همراه داشته باشد و با ایجاد شرایط مختلف مضر برای سلامتی از جمله چاقی کمک کند.

وی گفت: مطالعات متعدد خوابی انجام شده است که ارتباط مستقیم بین مدت‌زمان کوتاه و چاقی را پیدا کردند. یکی از آن‌ها نشان می‌دهد که کمتر از ۶ ساعت در شب می‌خوابند، نسبت به کسانی که بیش از هفت ساعت در شب می‌خوابند، بیشتر در معرض چاقی قرار دارند.

در واقع خواب خوب برای سلامتی و تندرستی از کاهش وزن حیاتی است. خواب یک عامل مهم برای افزایش وزن و جلوگیری از متابولیک است.

نتایج این تحقیق به تازگی در نشریه JAMA Internal Medicine منتشر شده است.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

سایت شرط بندی فارسی: An Exciting Platform for Persian Betters
Introducing Sidebar Backlink Packages: Boost Your Website’s Visibility and Rankings
فالوور اینستاگرام مقدمه‌ای بر این ابزار قدرتمند
افزایش فالوور اینستاگرام راهکارها و ترفندهای موثر
Sidebar Backlink Tips: Boosting Your Website’s SEO and Visibility
پدر آیسان اسلامی کیست و کجا زندگی می کند؟
Digital currencyخبربهترین مشاور کنکوربهترین سالن زیبایی تبریزبهترین اکستنشن مژه اصفهانGuide to buying household appliancesdigital currency tutorialدانشگاهبهترین سالن زیبایی اصفهانdigital currency channel
تماس با ما