بازار خودرو در آستانه تغییر بزرگ؟!

[ad_1]

فرارو- وزیر صنعت می‌گوید، سال آینده بیش از نیاز به داخل خودرو تولید می‌کند که باعث می‌شود قرعه کشی نشود. سید رضا فاطمی امین با بیان «در خودروهای خاص دو بازار و دو قیمت داریم»، گفت: یکی از قیمت‌های بازار آزاد است که عرضه می‌کند، دیگری قیمتی است که خودروسازان آن محصولات را به فروش می‌رسانند که تعداد زیادی از بازارها دارند، همین امر یک امر است. رانت ۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی را به‌وجود آورده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت علت آشفتگی بازار خودرو را همسان نبوده و مصرف می‌کند و اضافه می‌کند: ۵۰۰ هزار دستگاه کمتر از نیاز تولید می‌کنند که به‌سرعت عرضه می‌شود. نکته دیگر این است که خودرو به کالای سرمایه تبدیل می شود. به این معنا که بسیاری از افراد خودرو می‌خرند، به آن نگاه سرمایه‌هایی دارند.

وی نشان داد: یک ماه قبل ثبت‌نام خودرو در یکی از شرکت‌های خودروساز انجام شد که برای ۱۰ هزار خودرو، ۴ میلیون نفر ثبت‌نام کردند، در حالی که این ۴ میلیون ثبت‌نام، واقعی نیست. کل نیاز بازار خودروی ایران، یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در سال است که می‌دهد بازار خودرو، یک بازار واقعی نیست بلکه رانتی و سوداگرانه است.

حال برای حل این مشکل، وزارت صمت با همکاری کمیسیون صنایع مجلس به دنبال طرح‌های خودرویی هستند که قیمت خودرو را به نوعی آزاد می‌کنند، تا دیگر قرعه کشی در میان نباشد، اما تنها کلیات این طرح در لابلای حرف‌های نمایندگان و وزیر صنعت بیان می‌شوند و می‌شوند. سازوکار عملی این موضوع، بیان نشده است، حال باید دید آیا در عمل چنین طرحی می‌تواند اجرا شود.

بازار خودرو در آستانه تغییر بزرگ؛  ترسیم سه مسیر متفاوت برای بازار و قیمتقیمت دستوری بلای جان بازار خودرو
سعید مدنی کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه قیمت گذاری دستوری خودرو چیزی جزء آشفته بازارها نیست، اظهار داشت: طی سالیان گذشته چندین دوره و فعالان بازار و صنعت خودرو بر این نکته مطرح شده است که نظام قیمت گذاری در این صنعت را نمی توان به جای آن مشکلات را تغییر داد. کند، داریم هم شرکت‌های خودروسازی با زیان محصولات خود را تولید می‌کنند و از طرف دیگر مردم نیز به عنوان مصرف و مصرف اصلی خودرو به هیچ وجه از این وضعیت راضی هستند.

وی با تاکید بر اینکه قیمت گذاری دستوری خودرو رانت صد هزار تومانی در درون خود دارد، گفت: تا زمانی که خرید خودرو از کارخانه به واسطه قرعه کشی سود آنی داشته باشد، وضعیت بازار ساماندهی نخواهد بود، زیرا در حال حاضر حاشیه سود برخی از محصولات وجود دارد. ایران خودرو و سایپا به ۷۰ درصد می‌رسد که این یک موضوع جذابیت دارد و این یک موضوع جذاب است.

مدنی افزود: تجربه بنده در شرکت سایپا که قیمت در حاشیه بازار را در سال 91 و 91 تعیین می کند، به خوبی اجرا می شود که قیمت گذاری به این ترتیب می تواند از مشکلات صنعت خودرو را هم برای مردم و هم برای شرکت های تولید کننده نشان دهد. در حال حاضر بسیاری از نیازهای موجود در بازار خودرو برای خرید خودرو هستند و آنهایی که به طور واقعی به خودرو نیاز دارند به دلیل اینکه از شانس بسیار کمی برای خرید در قرعه کشی است، باید از بازار آزاد خودرو با قیمت استفاده کنند. گزافی خرید کند.

این مدیر اسبقساز اضافه کرد: اگر سود آنی در بازار خودرو بین برود باشد، این بازار به فروش می رسد، در حال حاضر به دلیل همین وضعیت نابسامانی است که قرعه کشی خودرو، وجود دارد که به نوعی با یک لاتاری وجود دارد، برای پیش فروش انواع مختلفی دارد. هزار دستگاه بیش از 3 میلیون خودرو می‌آید، بنابراین چنین استفاده‌هایی می‌کنند که معلوم است که کاذب بوده و نیاز واقعی ندارد، اما اگر قیمت در حاشیه بازار تعیین شود، جذابیت خرید خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای برای کسب سود آنی از بین خواهد رفت.

مدنی ادامه داد: قدر مسلم قیمت در حاشیه بازار بر اساس پیشنهاد و درخواست می شود و دیگر با این آشفته بازار روبرو نخواهیم بود، همچنین در صورتی که قیمت در حاشیه بازار تعیین شود، ما با سه حالت در بازار روبرو هستیم، در وهله اول. میزان عرضه و درخواستی برابر باشد که قیمت‌ها در بازار تغییر تغییری نکند.

این کارشناس صنعت خاطر نشان کرد: در وهله دوم با حذف آنی از خرید خودروهای مصرفی و با توجه به این که میزان مصرف ثابت بوده است، خودروساز باید برای فروش محصولات خود قیمت پایین بیاورد که در این صورت شاهد آن باشیم. قیمت‌ها با کاهش می‌شوند، در حالت سوم اگر قیمت کارخانه‌ها حذف شوند و قیمت‌های ملایم فروش خودروسازان می‌گیرند، در صورت افزایش، قیمت حاشیه بازار نیز بالا می‌رود.

مدنی تصریح کرد: اما به تبع این موضوع چقدر قیمت بالاتر برود، ممکن است هر کدام کاهش پیدا کند و به نقطه‌ای برسد که می‌تواند از بین رود که در آن خودروساز، قیمت را کاهش دهد تا سطحی که ایجاد شود. خودروها به فروش برود.

وی اذعان داشت: بنابراین توجه کنید که اگر در مدت کوتاهی قیمت‌ها به صورت مقطعی بالا بروید. اما در میان مدت و بلندمدت با قیمت‌های خودرو در حاشیه بازار از یک طرف قیمت‌ها و حتی کاهش پیدا کردن و دیگر سوداگری و دلالی از این بازار از بین خواهد رفت، بنابراین هم نفع مشتری است که چنین نظام قیمتی ایجاد می‌شود. برای خودروساز خوب خواهد شد که سود فروش محصولات خود را به صورت واقعی دریافت می کند.

مدنی بیان کرد: نکته مهم در زمانی که خودروسازی افزایش پیدا می کند این است که دولت باید در این بین نظارت خود را اجرا کند و اگر سود خودروسازان از یک سطح بالاتر برود، از شرکت هایی که می گیرند و یا آن ها را ملزم می کند افزایش یابد. سرمایه و بعد از آن افزایش تولید می شود که این موضوع باعث می شود، که اولا میزان تولید خودرو در کشور با افزایش روبرو شود و دوما خودروسازان سود حاصل از این افزایش قیمت صرف تحقیق و توسعه و تنوع محصول خود شوند، اما باید چنین چیزی را دید. اقدامی از سوی دولت انجام خواهد شد.

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

بازی انفجار: راهی برای کسب درآمد سریع و ایمن
بازی انفجار: معرفی و توضیحات کامل
کتاب کار ریاضی: تجربه جذابی برای یادگیری
دفتر کار درسی: ابزار ضروری برای موفقیت تحصیلی
Welcome to Real Estate Canada: Exploring the Land of Opportunities
Welcome to the World of House for Sale Canada
تماس با ما