pishoobbanner

اقدام عجیب تلویزیون بعد از تصمیم چینی ها

[ad_1]

‌جنگ و لشکرکشی روسیه به معادلات سیاسی- اجتماعی را در شرایط مختلف قرار داده و بسیار را وادار به واکنش کرده است.

به گزارش شرق، غالب واکنش‌ها علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است و حتی در بین تحلیل‌ها و نظریات از مقامات اروپایی خارج می‌شود، این لرکشی باعث شد تا عده‌ای بدون و از مرد اول سیاسی روسیه به یاد یک جنایتکار جنگی شود. اما در این بین، رفتار متحدان سیاسی روسیه ازجمله ایران و چین متفاوت است. این دو کشور و به‌ویژه دولت ایران، نگاهی منفی به مقوله جنگ دارند ولی موضعی رسمی هم در قبال نمی‌کنند. در ایران، اصول‌ها پا را فراتر گذاشته و روسیه را فراموش‌کاری می‌کنند. آنها می‌گویند چگونه قربانیان یمن و فلسطین نیاز به اتحاد جهانی علیه کشور دیگری ندارند، ولی حالا که مسائل را به وجود آمده، از روسیه و ولادیمیر پوتین انتقاد می‌شود.

بیشر مباحثی که در این زمینه صورت می‌گیرد حال و هوای سیاسی دارد، ولی به‌تازگی پای جنگ روسیه و اتحادیه به فوتبال هم کشیده شده و رفتار تلویزیون‌های دولتی ایران و چین درخور توجه است. موضوع مربوط به بازی های همین هفته لیگ برتر انگلیس است که در دو روز گذشته برگزار می شود. طبق قرارهای قبلی برگزارکننده لیگ برتر انگلیس، حواشی بازی‌ها را به این ترتیب انجام دادند تا بستگی را با مردمی‌ها بیش از پیش متبلور کنند. در همین زمینه روی اسکوربرد استادیوم‌ها برای حمایت از رنگ‌ها، جمله «فوتبال در کنار هم» در ملی‌های ملی، آبی و زرد، به نمایش گذاشته شد و کاپیتان‌های تمام ۲۰ تیم لیگ برتر بازوبندهایی با رنگ‌های آبی و زرد بستند که نشان‌دهنده حمایت از مردم هستند. بود.

تیم‌ها و همچنین تماشاگران حاضر در استادیوم‌ها نیز در این طرح همبستگی مشارکت ویژه‌ای دارند. نکته مهم اما توجه تلویزیون چین بود که به دلیل موضوعی که در بالا عنوان، کلا پخش بازی‌های لیگ برتر انگلیس در این هفته از دستور کار خارج شد! این موضوع است که «دویچه‌وله» هم به آن پرداخته و نوشته تلویزیون چین به دلیل اعلام همبستگی لیگ برتر انگلیس با این موضوع که معنی دیگرش می‌تواند از سیاست‌های روسیه و جنگ‌طلبی این کشور انتقاد کند، این بازی‌ها را بسیار هم در این کشور پرطرفدار پخش می‌کند. ، بیخیال شد.

همزمان در ایران اتفاق عجیبی رخ داد. تلویزیون های تلویزیونی نه مانند چینی ها رفتار کردند و نه تصاویر را تمام و کمال پخش کردند! در دیدارهای لیگ برتر این هفته که از تلویزیون پخش می‌شود، اصراری برای عدم پخش پرچم‌داران در قاب تصویر نبود، ولی یک دقیقه اول که بازیکنان به میانه میدان آمده و محلی‌ها را می‌کردند، پخش نمی‌شد و به جایش تصاویر آرشیوی روی آنتن رفت. بازیکنان هر دو تیم، در کنار تیم داوری، در دایره میدان جمع‌آوری شده، پرچم‌داران با همان شعار همبستگی روی اسکوربورد به تصویر کشیده می‌شوند و تماشاگران هم شالهایی به رنگ پرچم این کشور را به اهتزاز درمی‌آورند، تلویزیون ایران فقط به پخش تصاویر از تماشاگران می‌پردازند. قبل از شروع مسابقه پرداخت و آن یک دقیقه که برای همبستگی در نظر گرفته شده بود، پخش نشد.

البته حتی از آن یک دقیقه نیز چندین تصویر از پرچمداران در ورزشگاه به نمایش گذاشته می‌شود و المان‌های لیگ برتر که برای پخش زنده هم با گوش‌های طراحی شده بودند، بعد از آن دیده می‌شد. این دو مورد از دلایلی برای عدم وجود تلویزیون ایران وجود دارد و با رنگ‌هایی که کاوش‌ها هم به نمایش پرچم‌های این کشور می‌پردازند، بازی‌های پخش‌شده لیگ برتر از سوی تلویزیون ایران نشد. چرا فقط یک دقیقه برای تلویزیون ایران در پی داشته، موضوعی است که به نظر می‌رسد کسی حاضر به پاسخگویی درباره آن باشد. گویای تلویزیون ایران در مقایسه با همتای چینی‌اش در این زمینه عملکرد دوگانه‌ای است؛ یعنی بازی‌ها را پخش کرده ولی بخشی را که مربوط به همبستگی با این کشور است و پیش از شروع مسابقه بود، با تصاویر آرشیوی پوشش داد.

نگاه به مقوله جنگ روسیه با مردم در صحبت‌های مردم ایرانی هم دیده می‌شود، اما آنها نیز بدون اشاره به روسیه، جوان دیگری را زیر ذره بین می‌برند. همین روز جمعه بود که علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد که نگاه مشترکی با سیاست‌های دولت کنونی داشت، در صحبت‌هایی که می‌کردند، می‌گفتند که دل آدم برای مردم کباب می‌شود ولی صحبت‌های او بیش از این بود که انتقادی در پیش داشته باشد، در مورد مهاجرت مردمی‌ها بود.

«تصاویری که تلویزیون از مردم مردم می‌دهد، دل آدم را کباب می‌کند. 600 هزار نفر سر زمستان در یک منطقه سردسیر آن‌هم در این ایام می‌گویند، از خانه و زندگی خود آواره شده‌اند و کشورشان را ترک کرده‌اند و برای زندگی یک کشور به بیگانه رفته‌اند. در کجای جاهلیت عرب چنین نمونه هایی وجود دارد؟ اینها همه به دلیل رقابت قدرت در دنیا است. جاهلیت از این بدتر؟ ما با این جاهلیت روبه‌رو هستیم و باید با اسلام این جاهلیت را براندازیم، همان طور که پیامبر براندازی کرد. ما باید این تبعیض و آلوده موجود در دنیا را از بین ببریم. هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند و تمام دنیا را به دست هم دادند تا ما را نابود کنند، اما در این سال، از خانواده‌های هشت مناطق جنگی یک خانواده به بیرون از کشور نرفتند. به دیگر شهرهای خودمان آمدند و مردم هم به آنها پناه دادند.

روزی که دشمن با همه امکانات به ما حمله کرد، ما توپ و خمپاره را نداشتیم، اما مردم ما غیورانه جلوی دشمن ایستادند. مقاومت جوانان ما در دنیا بی‌نظیر بود. امروز ببینید بر سر چه آمده است. بر سر خرما از این بدتر آمد، اما در عین حال با تمام تحریم‌ها و در فضایی که هیچ‌کس از ما حمایت نمی‌کند، مقاومت می‌کند و دشمن را به خاک سیاه نشاندیم».

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تعبیر خواب برنج پخته
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
تعبیر خواب ماهی سرخ شده برای زن متاهل
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهنمای کامل برای انتخاب بهترین پرینتر
لیگ قهرمانان اروپا: برترین تورنمنت فوتبال اروپا
خرید پرینتر: راهنمای جامع برای انتخاب بهترین دستگاه چاپ
تماس با ما